کد خبر : 21662
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1400 - 13:37

خوزستان رتبه نخست کشوری برق‌رسانی به روستاها را کسب کرد

خوزستان رتبه نخست کشوری برق‌رسانی به روستاها را کسب کرد

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با اشاره به برق رسانی به ۵۷ روستای فاقد برق این استان در سال جاری گفت: استان خوزستان جایگاه نخست برق رسانی به روستاهای فاقد برق را در سطح کشور کسب کرد.

169467404 خوزستان رتبه نخست کشوری برق‌رسانی به روستاها را کسب کرد

به گزارش خوزتاب، علی خدری روز چهارشنبه در آیین بهره برداری و کلنگ زنی ۳۶ طرح توزیع برق دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: شرکت توزیع برق خوزستان اقدامات بسیار خوبی در زمینه برق رسانی به روستاهای فاقد برق انجام داده است.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی پنج هزار روستای کشور برق داشتند که اکنون ۵۷ هزار روستا برابر با ۹۷ درصد روستاهای کشور از این نعمت برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت: یک میلیارد نفر در کل دنیا از نعمت برق محرومند ولی خوشبختانه شاخص برق در ایران اکنون بیش از ۹۹ درصد است.

وی دشواری عملیات برق رسانی را یادآور شد و افزود: سال گذشته با توجه به خشکسالی‌ها سال بسیار دشواری در تامین برق بود به گونه ای که ناترازی ۴۰۰ مگاواتی در کل شبکه ایجاد شد.

خدری با اشاره به اقدامات انجام شده برای خارج نشدن شبکه از تراز بیان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی، مدیریت مصرف در همه حوزه‌ها است که انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و مشترکان در این خصوص همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان به وجود ۳۰ میلیون مشترک برق در کشور اشاره کرد و گفت: درصورت خاموش کردن حداقل یک چراغ می‌توان سه هزار مگاوات برابر با تولید سه نیروگاه بوشهر در کل کشور صرفه جویی کرد.

وی با اشاره به طرح نصب کنتورهای هوشمند افزود: قرار است طبق برنامه ریزی صورت گرفته چهارو نیم میلیون کنتور هوشمند در سطح کشور نصب شود تا برق مصرفی، قابلیت کنترل و رویت‌پذیری داشته باشد.

خدری تغییر پلکانی تعرفه‌های مصرف برق را از دیگر طرح‌های شرکت توزیع برق عنوان و بیان کرد: قرار است طبق این طرح، مشترکان پرمصرف، برق را به قیمت واقعی تامین، پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با اشاره به آغاز طرح‌های روشنایی در شهرستان دزفول اظهارداشت: امیدواریم وضعیت روشنایی در این شهرستان با تزریق اعتبار به استاندارد لازم برسد.

وی افزود: نصب پایه‌های چدنی مناسب برای بافت فرسوده دزفول نیز در دستور کار توزیع برق دزفول قرار گیرد و به عنوان یک طرح تعریف شود.

خدری با اشاره به تعریف طرح‌های زیادی برای تبدیل سیم به کابل خودنگهدار و رفع مشکل افت ولتاژ گفت: نماینده و فرماندار دزفول اعتباری از بنیاد مستضعفان و نفت برای حوزه برق شهرستان دریافت کردند که جای قدردانی دارد.

خوزستان رتبه نخست کشوری برق‌رسانی به روستاها را کسب کرد

169467410 خوزستان رتبه نخست کشوری برق‌رسانی به روستاها را کسب کرد

روشنایی باعث ارتقای سطح امنیت می‌شود

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه روشنایی در ارتقای امنیت موثر است، گفت: یکی از مباحثی که همواره در دیدار با مسوولان ارشد امینتی کشور و کمیسیون امنیت ملی مطرح کرده‌ام برخورد جدی با مالخران است.

سید احمد آوایی افزود: این موضوع در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا حل شده ولی متاسفانه هنوز اقدام قابل توجهی برای برخورد با مالخران در کشور صورت نگرفته است.

وی همچنین با اشاره به درگیری یک سارق با مامور نیروی انتظامی در شیراز اظهارداشت: متاسفانه پلیس نمی‌تواند با سارق برخورد کند که باید این موضوع به صورت ریشه‌ای حل شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی داشتن تحصیلات عالی و انجام کار فرهنگی در رسانه‌ها و خطبه‌های نماز جمعه را موجب کاهش جرائم دانست و افزود: سارقان نباید اجازه مختل کردن آرامش شهر را داشته باشند.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) تاکید داشتند اگر می‌توانید در هر زمینه‌ای اقدامی انجام دهید معطل نکنید تا مردم سریعتر از خدمات بهره مند شوند.

دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان شوند

امام جمعه دزفول نیز با تبریک ولادت امام علی (ع) و روز پدر گفت: خدمات رسانی توزیع برق دزفول به دورترین نقاط شهرستان جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی با اشاره به جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری افزود: آمار خدمات بعد از انقلاب اسلامی بسیار بیشتر از قبل از انقلاب است که باید این دستاوردها بیان شوند.

وی ادامه داد: مسوولان دزفول با همدلی، انسجام و وحدت در حال خدمت رسانی به مردم هستندکه این موضوع کار را برای مسوولان استانی تسهیل کرده است.

رضایت مردم دزفول از خدمات نظام، راهپمایی باشکوه ۲۲ بهمن را خلق کرد

فرماندار ویژه دزفول نیز با بیان اینکه لبخند رضایت مردم خستگی را از تن مسوولان خارج می‌کند، اظهارداشت: این خدمات و رضایت مردم باعث خلق حماسه باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن در دزفول شد.

علی فرهمندپور با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص مقابله سرقت کابل‌های برق و مخابرات در دزفول افزود: پیگیری برای تعویض کابل‌های مسی به آلومینیومی و خودنگهدار، تامین خودرو برای بسیج و ناجا برای گشت شبانه و دستگیری مالخرها انجام شده است.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی دزفول در یک عملیات شبانه مخفیگاه مالخرها را شناسایی و مقادیر زیادی از کابل‌های سرقتی حوزه برق و مخابرات را کشف کرد.

آیین بهره برداری از ۱۶ طرح و کلنگ زنی ۲۰ طرح توزیع برق شهرستان دزفول به مناسب ولادت امام علی (ع) با حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق خورستان، نماینده، امام جمعه و فرماندار ویژه دزفول برگزار شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.