کد خبر : 16355
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهریور 1399 - 10:32

نماینده اهواز با اشاره به موارد قطع برق در خوزستان؛ مردم خوزستان امسال به سختی از تابستان عبور کردند

خوزستان ۸۰ درصد برق کشور را تامین میکند اما در تامین برق خود دچار مشکل است

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب بخوانید

نماینده مردم اهواز،کارون،باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم خوزستان امسال به سختی از تابستان عبور کردند، گفت: متاسفانه در گرمای شدید خوزستان، قطع مکرر برق رخ می‌دهد و استانی که خود تولیدکننده برق است، برای تامین نیاز خود دچار مشکل است.

1599803182707 خوزستان ۸۰ درصد برق کشور را تامین میکند اما در تامین برق خود دچار مشکل است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب _ اخبار خوزستان؛ مجتبی یوسفی امروز (۲۰ شهریورماه) در حاشیه بازدید از نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مردم اهواز و خوزستان، عدم توسعه حوزه نیروگاهی است و از حدود ۲۰ سال گذشته تاکنون، این توسعه انجام نشده است.

 

وی با بیان اینکه توسعه نیروگاهی در اهواز و خوزستان در طول ۲۰ سال اخیر نسبت به رشد جمعیت و بار مصرفی در حوزه صنعت و خانگی انجام نشده است‌، افزود: حدود ۷۰ درصد تولد برق‌آبی کشور در خوزستان است و اگر تولید نیروگاه‌های حرارتی را نیز به آن اضافه کنیم، در برخی از ایام سال حدود ۸۰ درصد از برق کشور از خوزستان تامین می‌شود.

 

یوسفی با بیان اینکه مردم خوزستان امسال به سختی از تابستان عبور کردند، تصریح کرد: متاسفانه در گرمای شدید خوزستان، قطع مکرر برق رخ می‌دهد و استانی که خود تولیدکننده برق است، برای تامین نیاز خود دچار مشکل است.

 

وی گفت: عدم مطالبه مسئولان در دوره‌های قبل و نیز مصرف برق صنایع بزرگ ملی در خوزستان از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث شده در خوزستان مشکل تامین برق داشته باشیم.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه نیروگاه ویس اظهار کرد: این پروژه مدت‌ها تعطیل بود و متاسفانه پیشرفت خوبی نداشت اما از یک ماه پیش به صورت خوبی فعال شده و پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نیز داشته است.

 

یوسفی گفت: بر اساس قولی که داده شده، قرار است پروژه نیروگاه ویس تا سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد و نقش موثری در تامین برق خوزستان و اهواز داشته باشد.

 

وی افزود: نوسازی و بازسازی نیروگاه رامین نیز از جمله مسائلی بود که امروز در بازدید از نیروگاه رامین مورد بررسی قرار گرفت و قرار است امسال کار بازسازی توربین‌های این نیروگاه آغاز شود.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از بخش‌های نیروگاه رامین حدود ۴۰ سال است که از عمر آن‌ها می‌گذرد و آخرین توربین‌های این نیروگاه مربوط به ۲۵ سال پیش است.

 

یوسفی با اشاره به طرح خصوصی‌سازی نیروگاه رامین گفت: تذکراتی به وزیر نیرو داده شده است و در این زمینه بر اساس آنچه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور گفته، بنایی بر واگذاری نیست و اگر حتی بنا به واگذاری باشد به صورت فروش سهام عمده نخواهد بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.