کد خبر : 3775
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آذر 1397 - 1:59

دانشگاه نسل سوم میتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد / توسعه پایدار بر پایه پژوهش و فناوری شکل میگیرد

مجتبی بهزادی : به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، شورای اداری خوزستان  ۲۷  آذر  ۹۷ در استانداری خوزستان به برگزار شد . به گزارش خوزتاب دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش و فناوری گفت: مشکلات اقتصادی و تحریم ها ضرورت انجام پژوهش و مطالعه در حوزه فناوری را دوچندان کرده

مجتبی بهزادی : به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، شورای اداری خوزستان  ۲۷  آذر  ۹۷ در استانداری خوزستان به برگزار شد .

IMG 20181220 014450 082 300x188 دانشگاه نسل سوم میتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد / توسعه پایدار بر پایه پژوهش و فناوری شکل میگیرد

به گزارش خوزتاب دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش و فناوری گفت: مشکلات اقتصادی و تحریم ها ضرورت انجام پژوهش و مطالعه در حوزه فناوری را دوچندان کرده است. امسال برنامه های متعددی در زمینه پژوهش و فناوری در استان برگزار شد که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع برای استان خوزستان است.

استاندار خوزستان افزود :  هفته پژوهش موضوع فناوری و کارآفرینی مورد توجه بیشتری قرار گرفت زیرا امروز دنیا به سمت دانشگاه های نسل سوم در حرکت است.
دانشگاه های نسل سوم، دانشگاهی است که بر پایه آموزش، پژوهش و فناوری تشکیل شده و در نهایت موجب کارآفرینی و تولید محصول می شود که معضلات جامعه را حل میکند. در حال حاضر دانشگاه شهید چمران و جهاد دانشگاهی به سمت نسل سوم دانشگاه هدف گذاری شده و در حال حرکت است.

استاندار خوزستان با اشاره به همکاری میان دانشگاه و دستگاه های اجرایی اظهار داشت : ساخت و تولید پمپهای درون چاهی و مته های حفاری در دانشگاه چمران و جهاد دانشگاهی از موارد مهمی است که پیش از این جزو کالاهای ضروری وارداتی در حوزه حفاری و نفت بودند
و اکنون با توسعه همکاری میان دانشگاه و دستگاه های اجرایی ، دانشگاه می‌تواند حل کننده مشکلات و پاسخگوی نیازهای جامعه در مقابل تحریم ها و محدودیت های ظالمانه باشد.

غلامرضا شریعتی اذعان کرد : استانداری خوزستان آمادگی کامل برای این زمینه دارد و تلاش خود را در جهت تسهیل ارتباط بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی انجام داده تا بتوانیم شرایط را برای تولید و استفاده از کالای ایرانی در جهت اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم‌.

دکتر شریعتی در پایان وفات شهادت گونه سردار منصوری که خوزستانی بودند را به هم استانی ها ،همکاران این مرحوم و خانواده وی تسلیت گفت.

۲۰۱۸۱۲۱۹ ۱۷۲۳۴۳ 300x225 دانشگاه نسل سوم میتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد / توسعه پایدار بر پایه پژوهش و فناوری شکل میگیرد۲۰۱۸۱۲۱۹ ۱۶۱۷۲۴ 300x225 دانشگاه نسل سوم میتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد / توسعه پایدار بر پایه پژوهش و فناوری شکل میگیرد

 

??گزارش خبری و تصویری از مجتبی بهزادی / خوزتاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.