دانش آموزان خوزستانی سفیران فرهنگی مبارزه با اعتیاد هستند

مدیر کل بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در آئین اختتامیه هفتمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی: دانش آموزان خوزستانی سفیران فرهنگی مبارزه با اعتیاد هستند مدیر کل بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، گفت: دانش آموزان خوزستانی در مسیر مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی به عنوان

مدیر کل بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در آئین اختتامیه هفتمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی:
دانش آموزان خوزستانی سفیران فرهنگی مبارزه با اعتیاد هستند
fileLoader دانش آموزان خوزستانی سفیران فرهنگی مبارزه با اعتیاد هستند
مدیر کل بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، گفت: دانش آموزان خوزستانی در مسیر مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی به عنوان سفیران فرهنگی جامعه شناخته می شوند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مصطفی هادی زاده پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۹ آبان ماه ۹۷ در آئین اختتامیه هفتمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی پیشگیرانه در مدارس پرخطر و در معرض خطر استان خوزستان، دانش آموزان را نسبت به این آسیب ها آگاه تر ساخته است.

وی در ادامه افزود: نقشه خطر پذیری مدارس استان بر اساس یک کار علمی و پژوهشی توسط اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ترسیم شده است که مورد توجه مسئولین کشوری و استانی قرار گرفت.

هادی زاده، تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهادی که دارای  بالاترین مخاطب در جامعه است باید در راس برنامه های خودمراقبتی بگیرد. بنابراین آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان به ویژه دانش آموزانی که در مناطق پرخطر قرار دارند سبب پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود.

fileLoader دانش آموزان خوزستانی سفیران فرهنگی مبارزه با اعتیاد هستند

مدیر کل بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، گفت: گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری در برابر اعتیاد و آسیب های اجتماعی به عنوان مهمترین رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و  مربیان در برابر  چالش های اجتماعی به عنوان دیگر رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و مجموعه تعلیم و تربیت دنبال خواهد شد.

هادی زاده در عین حال با اظهار اینکه استان خوزستان جز ۳ استان  کشور در اجرای طرح توانمندسازی اجتماعی دانش آموزان است، اظهار کرد: طراحی و تدوین نقشه خطرپذیری مناطق خوزستان برای اولین بار در کشور کاری بزرگ و شایسته تقدیر بود که کمک شایانی به اجرای سایر طرح های آموزش و پرورش از جمله طرح توانمندسازی اجتماعی دانش آموزان  و طرح همکاری خانه و مدرسه داشته است‌.

مدیر کل بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به نقش دانش آموزان در پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان برنامه ها وفعالیت های پیشگیری متنوعی را با اولویت مناطق لازم التوجه در هفتمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی اجرا کرده است.

fileLoader دانش آموزان خوزستانی سفیران فرهنگی مبارزه با اعتیاد هستند

وی در ادامه توضیح داد: تولید وتوزیع بسته های آموزشی، نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جشنواره نوجوان سالم از مهمترین فعالیت های اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان است.

هادی زاده در پایان گفت: بهره گیری از ظرفیت مدارس و فعالیت دانش آموزان در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی سبب ارتقای شاخص های فکری و فرهنگی خانواده ها می شود.

گفتنی است؛ امضای میثاق نامه مبارزه با مواد مخدر، بازدید از نمایشگاه سیار پیشگیری و دستاوردهای دانش آموزی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای مبارزه با مواد مخدر، مهمترین برنامه های جانبی آئین اختتامیه هفتمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.