در موقع انتخاب تور از داشتن مجوز آن تور توسط تور لیدر و آژانس هواپیمایی مطمئن شوید

کارشناس تور های گردشگری خوزستان در خصوص حادثه برای گردشگران اهوازی در رود خانه دز گفت : حادثه به دلیل شدت جریان اب و برخورد گروه به تخته سنگ بزرگ اتفاق افتاده است وی افزود : موقع حرکت از کول خرسون دزفول افراد خسته پس از چندین ساعت پیاده روی در مسیر جریان رودخانه قرار

کارشناس تور های گردشگری خوزستان در خصوص حادثه برای گردشگران اهوازی در رود خانه دز گفت : حادثه به دلیل شدت جریان اب و برخورد گروه به تخته سنگ بزرگ اتفاق افتاده است
وی افزود : موقع حرکت از کول خرسون دزفول افراد خسته پس از چندین ساعت پیاده روی در مسیر جریان رودخانه قرار گرفته و بدون استفاده از قایق کمکی گردشگران با طناب و تیوپ به هم متصل شدند و در جریان حرکت به دلیل پیچیدن طناب به دور گردن برخی گردشگران تور لیدر ناچار به بریدن طناب میشود که این امر منحرف شدن گردشگران را در پی داشته. در ادامه  بدلیل برخورد گردشگران به تخته سنگ بزرگ  پراکنده می شوند.
 وی ادامه داد : این روند تا زمانی که قایق کمکی  به صورت اتفاقی آنها را مشاهده نکرده  بود ادامه داشته است
شیرین خالقی افزود:شنیده ها حاکی از آنست بیشتر صدمات به گردشگران به دلیل شدت جریان اب و برخورد انها با سنگ های اطراف و ضربه مغزی  و شکستگی استخوان افراد بوده تا غرق شدگی.
این کارشناس برگزاری تور های گردشگری ادامه داد:در انتها  دو نفر فوت شده و  چهار نفر مفقود و بقیه نفرات این حادثه زنده توسط نیروهای امداد و نجات پیدا کردند .که یکی از انها توسط نیروهای امداد و نجات به بیرون از اب منتقل ولی سه نفر دیگر کماکان در انتظار کمک هستند.
6n1tkhyf09nytsa1 300x264 در موقع انتخاب تور از داشتن مجوز آن تور توسط تور لیدر و آژانس هواپیمایی مطمئن شوید
شیرین خالقی در گفتگو با سازه نیوز توصیه نمود،گردشگران در هنگام حضور در تور های گردشگری و مناطق دیدنی استان موارد زیر را  رعایت کنند
*حتما در موقع انتخاب تور از داشتن مجوز آن تور توسط تور لیدر و آژانس هواپیمایی مطمئن شوید.
*  از بیمه شرکت کنندگان در تور مطمئن شوید.
* از تور لیدر درمورد کیفیت تور و نحوه ی برگزاری ان اطلاعات لازم را کسب نمایید. و اگر حس کردیددرجه سختی  تور در توانتان نیست  از شرکت در برنامه خودداری کنید.
* در تورهای گروهی علاوه بر تور لیدر که موظف به مواظبت از افراد گروه است خودتان هم مراقب همدیگر باشید. در مناطق صعب العبور هر اتفاقی برای یه نفر تمام گروه را به دردسر انداخته و همه باید کمک کنند.
*حتما درصورت داشتن بیماری خاص نظیر بیماریهای قبلی تور لیدر خود را مطلع فرمایید.
* در تورهای آبی حتما حتما جلیقه نجات  و کلاه ایمنی استفاده کنید و اگر شنا بلد نیستید بی گدار به اب نزنید. و از بودن نجات غریق همراه تور مطمئن شوید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.