کد خبر : 17634
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردین 1400 - 11:24

در کشور ما ظرفیت فعالیت‌ های جهادی بسیار بالا است

پایگاه خبری خوزتاب khuztab اخبار خوزستان

مسئول امور هماهنگی و اجرایی قرادگاه جهادی خاتم الانبیاء ضمن تشریح خدمات انجام شده توسط این موسسه هدف و رسالت اصلی گروه های جهادی را تلاش برای ساختن مناطق محروم در کنار سایر خدمات فرهنگی، آموزشی و پزشکی و نظیر آن دانست.

IMG 20210317 WA0020 در کشور ما ظرفیت فعالیت‌ های جهادی بسیار بالا است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ دکتر حسین رحمانی زاده در خصوص اقدامات و اهداف این موسسه اظهار کرد: این موسسه مردم نهاد با حضور جوانان دغدغه مند و متخصص با شعار عمران و آبادانی کشور عزیزمان ایران تاسیس شده است.

 

وی با بیان اینکه یک دهه از فعالیت جهادی و محرومیت زدایی این موسسه در استان های مختلف کشور می گذرد، افزود: تاکنون ۱۱ استان و ۳۳ روستا از خدمات این موسسه بهره مند شده اند.

 

رحمانی زاده در پاسخ به این سوال که تاکنون چند اردوی جهادی توسط این موسسه برگزار شده، گفت: از زمان تاسیس این موسسه بیش از ۲۲ اردوی جهادی با حضور داوطلبانه یک هزار و ۳۲۰ نیروی جهادی انجام شده که ماحصل آن ۴۵ پروژه عمرانی بوده که ۴۰ مورد آن به بهره برداری رسیده است.

 

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: از ثمرات و برکات این موسسه می توان به مرمت و احداث مدارس، مساجد، حسینیه، خانه بهداشت، خانه عالم، پروژه در حوزه آبرسانی و پل سازی اشاره کرد که در کنار آن فعالیت های گسترده در زمینه فرهنگی، پزشکی، آموزشی اشتغال زایی نیز انجام شده است.

 

مسئول امور هماهنگی و اجرایی قرارگاه جهادی خاتم الانبیاء ادامه داد: تاکنون ۸۰ برنامه فرهنگی و ۴۰۰ ساعت کلاس آموزشی توسط این موسسه برگزار شده که ۴۱۰ دانش آموز از آن ها بهره مند شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث پزشکی نیز یک هزار و ۳۲۰ نفر در مناطق محروم معاینه شدند، گفت: این موسسه علاوه بر انجام فعالیت های پزشکی در مناطق محروم در صورت بروز حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل پزشک و دارو های ضروری را به منطقه مورد نظر اعزام‌ می کرد.

 

دکتر رحمانی زاده توزیع اقلام خوراکی، کمک به آسیب دیدگان سیل و زلزله در کرمانشاه، خوزستان و آذربایجان شرقی با ارسال و توزیع اقلام ضروری، توزیع لوازم بهداشتی بین نیازمندان، برگزاری مسابقات ورزشی بین جوانان و نوجوانان، برگزاری مراسمات مذهبی، مشاوره، برگزاری برنامه ویژه کودکان و غیره را از دیگر اقدامات انجام شده توسط قرارگاه جهادی خاتم الانبیاء برشمرد.

 

وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط این موسسه در مقابله با کرونا‌ گفت: با شیوع این ویروس نیروهای جهادی با حضور در‌ مناطق محروم نسبت به ضدعفونی کردن معابر و مناطق شلوغ اقدام کردند و چند هزار ماسک بین نیازمندان توزیع کردند، همچنین با آموزش های پروتکل های بهداشتی در مناطق محروم به مبارزه با این بیماری پرداختند.

 

رحمانی زاده با اشاره به حضور گروه های جهادی در کشور گفت: در کشور ما ظرفیت فعالیت‌ های جهادی به قدری بالا است که می‌توان از این ظرفیت به عنوان گفتمان جهادی جهت حضور جوانان انقلابی در جریان‌ های مختلف کشور بهره‌مند شد و این اصل را که خدمت‌ رسانی و فعالیت‌ های جهادی برای تحقق عدالت و پیشرفت در جامعه است، فراگیر کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که گروه های جهادی چه نقشی در آبادانی و پیشرفت کشور دارند، عنوان کرد: هدف و رسالت اصلی گروه های جهادی تلاش برای ساختن مناطق محروم است و در این امر همه نهادها باید برای سازندگی کشور فعال شوند لذا گروه های جهادی می توانند با پیوند دادن اقشار مختلف با یکدیگر به ساخت هر چه بیشتر کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: از جمله برنامه های گروه های جهادی حمایت و پشتیبانی جهت اعزام دانشجویان در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم است هر چند فعالیت های عمران و آبادانی پایه این اردوها است اما مناسب با رشته تحصیلی نیروهای جهادی و توانمندی آنها سایر خدمات از جمله بهداشتی، درمانی و آموزشی و فعالیت های فرهنگی تقویت و ارائه می شود.

 

مسئول امور هماهنگی و اجرایی قرارگاه جهادی خاتم الانبیاء در پایان یادآور شد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد به‌ طور جهادی کار کرد. به گقته ایشان آنچه انقلاب اسلامی به مردم ما داد فرهنگ جهادی بود. فرهنگ جهادی در همه صحنه‌ ها و عرصه‌ ها به کار می آید و در زمینه کارهای زیربنایی، کشاورزی و دامداری و امثال این ها هم از اول انقلاب روح و فرهنگ جهادی وارد میدان شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.