دشمن مراکز حساس اقتصادی ‌کشور که رفاه جامعه ایران در گرو آن است را هدف گیری کرد .

گزارش خبری و تصویری از مجتبی بهزادی ؛ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب ، صبح امروز ۲۷آذر ۹۷ افتتاح خط تولید انبوه مته حفاری از طریق ویدیو کنفرانس توسط دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور دکتر بحرینی معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان ، علیرضا علوی رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان و برخی مدیران

گزارش خبری و تصویری از مجتبی بهزادی ؛ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب ، صبح امروز ۲۷آذر ۹۷ افتتاح خط تولید انبوه مته حفاری از طریق ویدیو کنفرانس توسط دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور دکتر بحرینی معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان ، علیرضا علوی رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان و برخی مدیران صنعت نفت و حفاری در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز برگزار شد.

۲۰۱۸۱۲۱۸ ۱۰۰۴۳۷ 300x225 دشمن مراکز حساس اقتصادی ‌کشور که رفاه جامعه ایران در گرو آن است را هدف گیری کرد .

مته تولید شده در جهاد دانشگاهی خوزستان نیاز همه دکل های حفاری است و دومین مته ای است که وارد چاه می شود و عملیات حفاری مقدماتی درون چاه ادامه را می دهد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در آئین افتتاح این خط تولید، اذعان کرد: مته حفاری یکی از کالاهای استراتژیک و پرمصرف در صنعت حفاری و نفت است که امروز به دانش فنی ساخت آن دست پیدا کردیم و بومی‌سازی شد.

جهانگیری یادآور شد : دانش رکن اصلی اقتدار هر کشوری است و برای کشور ما نیز به عنوان یک مسئله مهم باید مورد توجه قرار گیرد. نزدیک‌ ترین مسیر برای رسیدن به توسعه پایدار، توسعه علمی است و باید پیش‌نیاز و ملزومات توسعه علمی از نظر علمی و نظری در کشور آماده شود.

معاون اول رئیس جمهور ، توسعه و تولید را در کشورهای مختلف پررنگ برشمرد و گفت: بشریت به سمت توسعه علم در مسیر توسعه کشور حرکت می کند و باید برای رسیدن به این مهم، نظامی یکپارچه در آموزش ، پژوهش و فناوری ایجاد کنیم.
زمانی اصلی ترین عامل توسعه هر کشور منابع طبیعی آن بودند ولی امروز منابع علمی و استفاده از نیروهای متخصص و توانا جایگزین آن شده است.

اسحاق جهانگیری استفاده از مدیریت دانش را بسیار مهم بیان کرد و گفت : اکنون مدیریت دانش بر سایر مدیریت ‌ها غلبه پیدا کرده است و در هر شرایطی باید مسیر توسعه علمی را در پیش بگیریم. ما باید برای شرایط سخت و دشوار آماده باشیم و ظرفیت ‌ها و فرصت های جدید را برای توسعه کشور کشف کنیم.

جهانگیری افزود: دشمن مراکز حساس اقتصادی ‌کشور که رفاه جامعه ایران در گرو آن است را هدف گیری کرد .
بخش نفت و گاز که منبع اصلی درآمد کشور است مورد تهاجم دشمن قرار گرفته شد و در این وضعیت دانشگاهیان باید تمرکز کنند و نیازهای صنایع کشور را برطرف کنند.

جهانگیری اظهار داشت : ایران در این ۴۰ سال اخیر توانمندی های عظیمی بدست آورد و جوانان می توانند با ظرفیت های جدیدی که بوجود می آورند کشور را از پیچ ‌های سخت و مهم به راحتی عبور دهند.همچنین نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی که نقش فرصت‌ سازی و ایجاد ظرفیت های جدید را دارند در این شرایط حساس می توانند نقش آفرینی بیشتری کنند.

وی در پایان گفت : یکی از مهم‌ترین عواملی که شرایط سختی به کشور می‌دهد، اصلاح ساختار بخصوص اصلاح ساختار اقتصادی کشور به ویژه در بخش بودجه است. ده‌ها دستگاه موازی در کشور درست شده و همه بودجه بگیر دولت شده اند اما کشور و بودجه تحمل این همه دستگاه موازی را ندارند. بودجه کشور کلان است و فروش نفت نیز کاهش یافته است. در حال حاضر رقم بودجه حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که بخش عظیمی از آن به مسیرهایی رفته که بازدهی آن محدود است.

IMG 20181218 WA0010 300x200 دشمن مراکز حساس اقتصادی ‌کشور که رفاه جامعه ایران در گرو آن است را هدف گیری کرد .

دکتر بحرینی مقدم معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به تلاش ۱۰ ساله جوانان نخبه استان اشاره کرد و گفت : مته حفاری را یکی از اقلام مهم و استراتژیک در صنعت نفت و حفاری است که با تلاش ۱۰ ساله جوانان نخبه استان برای تولید مته حفاری دندانه‌ای بدست آمده و با توجه به گستره مخازن نفتی در استان خوزستان نیاز مبرمی به این کالا داریم.

وی ادامه داد: کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس که دارای صنعت نفت و حفاری هستند از این کالای استراتژیک استقبال خواهند کرد.

بحرینی اظهار داشت : با تلاش شرکت مناطق نفت ‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران ، تولید نفت در استان خوزستان به ویژه در منطقه غرب کارون افزایش چشمگیری داشته و برنامه‌های خوبی جهت توسعه ۲۸ مخزن درحال انجام که منابع آن نیز تأمین شده است.

وی اذعان کرد : تولید مته حفاری یکی از مصداق های بارز اقتصاد مقاومتی است که در صنایعی مانند نفت و حفاری اهمیت بسیاری دارد و باید مشکلات قانونی و موانعی که بر سر راه اساتید دانشگاه و دانشمندان کشور در این حوزه است را از میان برداریم و به آنها اعتماد کنیم.

دکتر بحرینی معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد :  در بسیاری از مراکز علمی تراز اول دنیا ، دانشمندان مان در بالاترین سطوح تحقیقاتی و تصمیم‌گیری فعالیت می کنند و این موضوع سندی برای تجدیدنظر در نوع ارتباط ما با نخبگان در جهاد دانشگاهی خوزستان است.

 

IMG 20181218 WA0008 300x200 دشمن مراکز حساس اقتصادی ‌کشور که رفاه جامعه ایران در گرو آن است را هدف گیری کرد .

علیرضا علوی رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان گفت : پروژه بومی سازی ساخت مته حفاری از سال ۸۷ شروع شد و پس از ده سال با وجود تغییر ۴ رئیس جهاد دانشگاهی در خوزستان ،این پروژه از دستور کار این دانشگاه خارج نشد و ما امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش جمعی از نیروهای جوان در جهاد دانشگاهی خوزستان هستیم

علوی اظهار داشت : در خوزستان که عموما اخبار خوبی از آن منعکس نمی‌شود ما توانستیم نشان دهیم که جوانان تحصیل‌کرده این استان می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

۲۰۱۸۱۲۱۸ ۰۹۴۸۵۹ 300x225 دشمن مراکز حساس اقتصادی ‌کشور که رفاه جامعه ایران در گرو آن است را هدف گیری کرد . ۲۰۱۸۱۲۱۸ ۰۹۴۸۳۸ 300x225 دشمن مراکز حساس اقتصادی ‌کشور که رفاه جامعه ایران در گرو آن است را هدف گیری کرد . ۲۰۱۸۱۲۱۸ ۰۹۴۸۳۲ 300x225 دشمن مراکز حساس اقتصادی ‌کشور که رفاه جامعه ایران در گرو آن است را هدف گیری کرد . ۲۰۱۸۱۲۱۸ ۰۹۴۸۱۱ 300x225 دشمن مراکز حساس اقتصادی ‌کشور که رفاه جامعه ایران در گرو آن است را هدف گیری کرد . ۲۰۱۸۱۲۱۸ ۰۹۴۷۰۹ 300x225 دشمن مراکز حساس اقتصادی ‌کشور که رفاه جامعه ایران در گرو آن است را هدف گیری کرد .

مجتبی بهزادی / خوزتاب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.