کد خبر : 20013
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 - 15:57

آمار پزشکی قانونی خوزستان در شش ماه نخست سال ۱۴۰۰

دعوا بیش از ۳هزار و ۳۰۰ زن خوزستانی را به پزشکی قانونی کشاند/ افزایش ۱۲ درصدی صدور گواهی سقط قانونی جنین/ حوادث کار جان ۴۲ کارگر را گرفت/ حوادث جاده ای ۴۲۱ فوتی برجا گذاشت/ ۷۹ نفر بر اثر غرق شدگی جان باختند

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

بر اساس آمار های ارائه شده از سوی اداره کل پزشکی قانونی استان خوزستان در نیمه نخست سال ۱۴۰۰  بیش از سه هزار و ۳۰۰ زن در خوزستان به دلیل آسیب های ناشی از دعوا و نزاع راهی پزشکی قانونی شدند.

 

PicsArt 11 02 04.12.41 770x1280 دعوا بیش از ۳هزار و ۳۰۰ زن خوزستانی را به پزشکی قانونی کشاند/ افزایش ۱۲ درصدی صدور گواهی سقط قانونی جنین/ حوادث کار جان ۴۲ کارگر را گرفت/ حوادث جاده ای ۴۲۱ فوتی برجا گذاشت/ ۷۹ نفر بر اثر غرق شدگی جان باختند

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب Khuztab؛

در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۸۱۳ نفر به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان خوزستان مراجعه کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ که تعداد مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی ۱۱ هزار و ۴۷۹ نفر اعلام شده بود ۳ درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش از تمام مراجعان به دلیل آسیب های ناشی از نزاع در ۶ ماهه اول امسال ۸ هزار و ۴۸۱ نفر مرد و ۳ هزار و ۳۳۲ نفر زن بودند.

 

فوت ۴۲۱ نفر در حوادث جاده ای / افزایش ۱۱ درصدی مصدومان

در نیمه نخست سال جاری  ۴۲۱ نفر در حوادث رانندگی خوزستان جان خود را از دست دادند که این میزان ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است. از مجموع تلفات حوادث رانندگی در مسیرهای درون شهری و برون شهری استان ۳۶۰ نفر مرد و ۶۱ نفر زن بودند.

در این مدت هفت هزار و ۶۸۴ نفر به علت صدمات ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته، حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است. از کل مراجعان طی این مدت، پنج هزار و ۸۷۹ نفرمرد و یک هزار و ۸۰۵ نفر زن بودند.

 

 ۷۹ نفر بر اثر غرق شدگی در آب های خوزستان جان باختند

در نیمه نخست امسال ۷۹ نفر در استان براثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۷۱ نفر مرد و ۸ نفر زن بودند. میزان غرق شدگی نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸۸ نفر (۷۲ مرد و ۱۶ زن ) بودند ۱۰درصد کاهش یافته است. بیشترین تعداد غرق شدگی در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ در ماه مرداد ماه به تعداد ۱۶ نفر و کمترین تعداد غرق شدگی در ماه شهریور به تعداد ۱۰ نفر بوده است.

 

۱۱۸ فوتی ناشی از حریق

شش ماهه نخست سال جاری ۱۱۸ نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶۷ نفر مرد و ۵۱ نفر زن بودند و این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۲۰ نفر ( ۶۵نفر مرد و ۵۵ زن ) بود، میزان ۱ درصد کاهش داشته است.

 

کاهش ۶۶ درصدی مسمومیت با گاز

در طول شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ ، چهار نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان خوزستان جان خود را از دست دادند. این تعداد متوفیان ، شامل ۱ زن و ۳ مرد بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۲ نفر بوده است ۶۶ درصد کاهش داشته است.

افزایش ۱۲ درصدی صدور گواهی سقط قانونی جنین

به گزارش خوزتاب در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در حوزه سقط جنین درمانی ۳۸۴ مورد در پزشکی قانونی خوزستان گواهی مجوز سقط صادر شد که این تعداد نسبت به سال ۹۹ که تعداد ۳۴۴ گواهی مجوز سقط بود، افزایش ۱۲ درصدی داشت.

 

 

کاهش ۱۲ درصدی فوتی های ناشی از برق گرفتگی

شش ماهه نخست سال جاری ۴۳ نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۳۴نفر مرد و ۹نفر زن بودند و این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴۹نفر ( ۴۴نفر مرد و ۵ زن ) بود میزان ۱۲ درصد کاهش داشته است.

 

حوادث کار جان ۴۲ کارگر را گرفت

شش ماهه نخست سال جاری ۴۲ نفر بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۴۱ نفر مرد و ۱ نفر زن بودند و این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴۱ نفر ( ۳۹ نفر مرد و ۲ نفر زن ) بود میزان ۲٫۵ درصد افزایش داشته است.

 

.

خوزتاب خبر خوزستان khuztab news

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.