کد خبر : 16676
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مهر 1399 - 2:46

ماسک خارجی؛ معضل جدید برای تولید کنندگان خوزستان

دولتی ها برای ماسک قاچاق و گران در خوزستان چه برنامه ای دارند؟

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب بخوانید

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب به نقل از هور ؛ تحقیقات میدانی خبرنگاران و ارسال خبرهای مخاطبین به این رسانه از آن حکایت دارد که تعداد قابل توجه ای داروخانه در سطح استان و مخصوصا شهر اهواز اقدام به فروش ماسک قاچاق بی کیفیت و گران می کنند.

این در حالیست که در شروع سال با شعار جهش تولید مقام معظم رهبری تاکید بسیاری به استفاده از تولیدات داخلی نموده اند و رئیس جمهور صبح روز شنبه ۱۹ مهرماه ۹۹ با تاکید به استفاده از ماسک از شهروندان شهرهای مختلف خواست تا در مکان عمومی و غیر عمومی با ماسک ظاهر شوند و در برخی از دستورات دیگر به وزرای درگیر با موضوع کرونا خواست تا ماسک تولید داخل را اولویت استفاده قرار دهند.

این در حالیست که استاندار و مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان در جلسات مختلف با تاکید به مسئولین سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و… خواستند داروخانه ها ماسک های تولید داخل قیمت مصوب ۱۵۰۰ تومان را به دست شهروندان خوزستانی برسانند.

 

در همین خصوص یکی از تولیدکنندگان ماسک به خبرنگار ما گفت: وقتی فروشندگان ما برای فروش به برخی داروخانه ها می روند نمی توانند هیچ تعداد ماسکی بفروشند زیرا آنها محصولات قاچاق بی کیفیتی خریداری کرده که به اسم خارجی بسیار راحت به مردم می فروشند.

 

این تولید کننده گفت: محصولات مشابه خارجی کیفیت تولیدات ما را ندارد زیرا در مراکز نامعتبر تولید می شود. محصولات ما با تایید و استاندارد مراجع مختلف روانه بازار می شود ولی همچنان ما چوب سود بردن برخی مسئولین در این حوزه را می خوریم.

 

همچنین برخی شهروندان به خبرنگار ما گفتند: به بعضی داروخانه ها که مراجعه می کنیم قیمت ماسک ۲۰۰۰ تومان و بالاتر است و وقتی می پرسیم که قیمت مصوب ۱۵۰۰ تومان چه شده، پاسخی ندارند و می گویند ما همین ماسک را داریم!

 

در پایان باتوجه به اینکه در شرایط تحریم بایستی کوچکترین کسب و کارها از سوی مسئولین حمایت شوند تا تولید کنندگان داخلی و کارکنان آنها بتوانند ادامه حیاط اقتصادی دهند و همچنین حال که به گفته کارشناسان حداقل ماسک تا دوسال دیگر جزء پوششی انسانها خواهد بود، انتظار می رود مسئولین رسیدگی به این مهم در خوزستان توضیح دهند چرا باوجود ماسک با کیفیت تولید داخل بایستی ماسک قاچاق بی کیفیت گران در اختیار مردم قرار گیرد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.