کد خبر : 7093
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1398 - 5:09

دولت ۸۳ هزار میلیارد ریال برای بازسازی مناطق سیل زده کشور پرداخت می کند

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: دولت ۸۳ هزار میلیارد ریال برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل زده شهری و روستایی کشور پرداخت می کند. به گزارش خوزتاب ، عزیزاله مهدیان با اشاره به اینکه ۹۸ درصد ارزیابی خسارات واحدهای مسکونی استان های سیل زده انجام شده و ۹۰

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: دولت ۸۳ هزار میلیارد ریال برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل زده شهری و روستایی کشور پرداخت می کند.

156369250 300x183 دولت ۸۳ هزار میلیارد ریال برای بازسازی مناطق سیل زده کشور پرداخت می کند

به گزارش خوزتاب ، عزیزاله مهدیان با اشاره به اینکه ۹۸ درصد ارزیابی خسارات واحدهای مسکونی استان های سیل زده انجام شده و ۹۰ درصد منابع مالی برای پرداخت به توانمندسازی چهار استان اصلی خوزستان، لرستان، مازندران و گلستان تامین شده است افزود: از مجموع پرداختی های دولت که مصوب شده ۲۱ هزار میلیارد ریال کمک بدون عوض و ۶۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی با نرخ چهار درصد خواهد بود.

وی گفت: در جریان بروز سیلاب در ۲۴ استان کشور، ۱۱ هزار و۸۴۶و احد مسکونی در مناطق شهری، ۵۶ هزار و ۵۰۰و احد روستایی تخریب شده اند که باید از نوساخته شوند.

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود :۱۰۱ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در مناطق سیل زده به تعمیرات نیاز دارند ضمن آنکه ۱۰۹ هزار بسته لوازم خانگی و تجاری نیز باید برای مناطق سیل زده تهیه شود تا زندگی مردم به حالت عادی بگردد.

مهدیان با بیان اینکه مجموع پرداخت خسارات دولت به مناطق سیل زده به معنای مجموع خسارات واقعی به مناطق سیل زده نیست ادامه داد: این تسهیلات و کمک های بدون عوض برای توانمندسازی ساکنان مناطق سیل زده برای از سرگیری زندگی عادی است و به طور مسلم حجم خسارات وارده بسیار بیشتر از این ارقام است.

** ابلاغ سقف و میزان تسهیلات به بانک های استان

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سهمیه و سقف تسهیلات بدون عوض و اعطایی به استان های سیل زده دوشنبه ۱۳ خرداد به همه بانک های عامل ابلاغ شده است.

مهدیان افزود: صد در صد اعتبارات و تسهیلات را به صورت نقدی در اختیار بانک ها قرار گرفته است و پیش بینی می شود پس از ماه مبارک رمضان روند پرداخت تسهیلات و شروع بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده شتاب گیرد.

وی گفت: با هماهنگی بین بخشی، هیچ مشکلی در پرداخت تسهیلات و کمک های بدون عوض برای استان های سیل زده وجود ندارد.

** واحدهای تعمیری تا پایان تیر و احداثی مناطق سیل زده تا آذر امسال به اتمام می رسد

معاون بازسازی و مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده واحدهای تعمیری مناطق سیل زده چهار استان لرستان، مازندران، گلستان و خوزستان تا پایان تیر امسال و واحدهای احداثی تا پایان آذر ۱۳۹۸ به اتمام می رسد.

مهدیان افزود: کار توزیع سیمان در مناطق سیل زده خوزستان شروع شده و پس از ماه مبارک رمضان کار بازسازی واحدهای احداثی و تعمیری وارد مرحله جدید و تعیین کننده خواهد شد.

وی از عموم ساکنان مناطق سیل زده خواست مدارک و پرونده های خود را به سرعت تهیه و تحول بنیاد مسکن دهند تا از فرصت به دست آمده در دوران بازسازی که شرایط ویژه ای است بتوان حجم کارها را با هزینه های کمتری انجام داد.

** واحدهای مسکونی که در بستر رودخانه ها هستند جابجا می شوند

معاون بازسازی و مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه گفت: واحدهای مسکونی مناطق سیل زده که در بستر و حریم رودخانه ها هستند و در جریان سیلاب اخیر براثر شدت عبور آب به کلی تخریب شده اند به مناطق امن انتقال می یابند.

مهدیان تعداد واحدهای مسکونی مناطق سیل زده خوزستان که در بستررودخانه ها هستند ۳۰۰ تا ۴۰۰و احد بیان کرد و افزود: بنیاد مسکن برای این واحدها، زمین مناسب در محدوده روستا به مردم واگذار می کند ولی در مناطق شهری، این کار باید توسط راه و شهرسازی انجام شود و تقاضای ما از وزارت راه و شهرسازی این است که در واگذاری زمین به صاحبان این منازل سرعت داشته باشد.

وی تعداد واحدهایی روستایی وشهری مناطق سیل زده کشور که در حریم رودخانه ها هستند و تعدادی از آنان آسیب دیده اند را زیاد عنوان کرد و ادامه داد: واحدهای مسکونی شهری و روستایی که در حریم رودخانه ها هستند ایمن سازی می شوند تا در آینده با بروز سیلاب و رانش زمین آسیب نبینند.

به گزارش ایرنا در نشست بررسی روند بازسازی مناطق سیل زده خوزستان که در بنیاد مسکن خوزستان به ریاست معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد مشکلات و موانع پیش رو در بخش های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.