کد خبر : 18307
تاریخ انتشار : جمعه 11 تیر 1400 - 12:37

دیدار علیرضا زاکانی با خانواده شهید مدافع حرم سردار علی محمد قربانی در اهواز

در سایت خبری خوزتاب بخوانید

حضور دکتر علیرضا زاکانی، نماینده و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در منزل شهید قربانی و دیدار با خانواده و فرزند شهید مدافع حرم “سردار حاج علی‌محمد قربانی” در اهواز

IMG 20210702 WA0009 دیدار علیرضا زاکانی با خانواده شهید مدافع حرم سردار علی محمد قربانی در اهواز

 

گوشه ای از فعالیت های شهید مدافع حرم سردار قربانی

 

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ شهید مدافع حرم، مدیر انقلابی حاج علی‌محمد قربانی از رزمندگان خوزستانی بود که در ۱۴ سالگی از ابتدای جنگ تحمیلی عازم جبهه‌ شد و در تمامی عملیات‌های آفندی و پدافندی لشکر ۷ ولی عصر (عج) خوزستان حضور فعال داشت که منجر به جانبازی ایشان گردید.

پس از پایان جنگ تحمیلی در تیپ سوم لشکر ۷ ولی عصر(عج) در مسئولیت‌های مختلفی از جمله فرماندهي توپخانه و مسئول خدمات کارکنان برای خدمات‌رسانی به خانواده‌های پاسدار شمال خوزستان تلاش‌های بسیاری نمود.

با توجه به ممارست ایشان در ورزش فوتبال، همزمان با انجام وظیفه در سپاه از سال ۱۳۷۵ به ریاست هیئت فوتبال شهرستان اندیمشک منصوب شد و با شناخت خوبی که از ورزش فوتبال و فوتبالیست‌ها داشت، طی مدّت ۱۰ سال، بدون دریافت هیچگونه حقوق و دستمزدی برای خود، خدمات بسیاری به فوتبال و ورزش اندیمشک، استان و کشور ارائه نمود. از جمله فعالیت‌های ایشان، تأسیس مدرسه فوتبال یادآوران دوکوهه اندیمشک بود که نونهالان و نوجوانان بسیاری را جذب کرد و فوتبالیست‌هایی تربیت نمود که تعداد زیادی از آنان این روزها در لیگ برتر و تیم های ملی حضور دارند.

 

شهید قربانی از سال ۷۹ به بانک انصار مأمور شدند و در ابتدا رياست شعبه دزفول و پس از آن رياست شعبه مرکزی استان خوزستان در اهواز را تا سال ۱۳۸۸ عهده دار بودند. تعداد قابل توجهي از مراجعه کنندگان به ایشان خود را مدیون همیاری این شهید می‌‌دانند.

شهید قربانی با حضور ۵ ساله در مجموعه حراست استان خوزستان به عنوان قائم مقام حراست شهرداری کلانشهر اهواز و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی و فراهم نمودن زمینه اشتغال تعداد قابل توجهي از جوانان مستعد در مجموعه‌هاي كاري ايشان از دیگر خدمات بارز شهيد ایشان در استان می‌باشد.

همچنین مدتی به عنوان عضو هسته گزینش دادگستری استان خوزستان خدمت کردند. ایام کوتاهی هم در آخرین مسئولیت قائم مقام شرکت خدمات رفاهی و پشتیبانی سازمان آب و برق خوزستان فعالیت داشتند.

 

عشق به خدمت در دستگاه امام حسین(ع) باعث شد در سالهای پایانی عمر پر برکت‌شان در سمت مدیریت کاروان‌های زیارتی حج و عتبات عالیات، خادم زائران اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) باشند.

این شهید عزیز در آخرین مرحله از زندگی دنیایی خود برای دفاع از حریم اهل‌البیت(علیهم‌السلام)، مردم مظلوم سوریه و در راستای تأمین امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دو مرحله عازم سوریه شد.

در عمليات‌های آزادسازي چند شهر و شهرک از جمله شکستن حصر شهرهای شیعه نشین نُبُل و الزهراء، گروهان ویژه از لشگر عملیاتی ۷ ولی عصر(عج) خوزستان به فرماندهي ایشان موفق شدند حلقه محاصره را بشکنند و وارد نُبُل و الزّهراء شوند. سرانجام در عملیات تثبیت امنیت این دو شهر و فتح تپه‌های الطّاموره که مشرف به این دو شهر بود، شجاعانه زودتر از سایر نیروها بالای تپه رسید و در درگیری مستقیم با تروریست‌ها به شهادت رسید.

پیکر مطهّر ایشان پس از چند روز در کنار سنگر تروریست‌ها به اذن الهی از چشم دشمن مخفی ماند و بدون هیچ آسیبی به دست نیروهای مدافع حریم اهل‌البیت(علیهم‌السلام) افتاد و پس از انتقال به ایران، طبق وصیت خود در گلزار شهدای شهرستان اندیمشک به خاک سپرده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.