کد خبر : 24284
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آذر 1401 - 22:02

رشد ۱۷ درصدی بودجه خوزستان، دستاورد مجمع نمایندگان استان

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

رشد ۱۷ درصدی بودجه خوزستان در مقایسه با پارسال، مهم‌ترین دستاورد مجمع نمایندگان استان است.

 رشد ۱۷ درصدی بودجه خوزستان، دستاورد مجمع نمایندگان استان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، مجلس را خانه ملت و تعداد نمایندگان استان در مجلس یازدهم را ۱۸ نفر عنوان کرد و گفت: این نمایندگان با همسویی و هم افزایی، مشکلات خوزستان را بررسی می‌کنند و در هر جلسه تعدادی مصوبه را به عنوان خروجی برای پیگیری آن‌ها در دستور کار قرار می‌دهیم.

قاسم ساعدی به برگزاری جلسه‌های مختلف با استاندار خوزستان، مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف اشاره کرد و افزود: در این جلسه ها، خلاءها، مشکلات و مسائل را از مسئولان دریافت و احضاء می‌کنیم.

وی نمایندگان خوزستان را جزو مجامع تلاشگر و پیگیر عنوان کرد و ادامه داد: در مرکز بر حسب دستگاه‌های اجرایی، مشکلات و مسائل موجود در استان را پیگیری می‌کنیم.

ساعدی قانون‌گذاری و تدوین قانون برای کشور و نظارت بر اجرای صحیح قانون را وظیفه مجلس شورای اسلامی برشمرد و اضافه کرد: نمایندگان خدمتگزار و نماینده مردم هستند، به عبارت دیگر نمایندگان در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارند و با تلاش آن‌ها جلب و جذب اعتبار حتی برای طرح‌هایی که به آن‌ها اعتباری اختصاص نیافته است، خلاء‌هایی اعتباری رفع می‌شوند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مجمع نمایندگان در ۲ سالی که تشکیل شده است، کار‌های بسیار زیاد و بزرگی انجام داده که از آن جمله می‌توان به رایزنی‌ها برای بودجه سال ۱۴۰۱ استان خوزستان اشاره کرد.

رشد ۱۷ درصدی بودجه خوزستان

وی به حضور ۳ نفر از نمایندگان خوزستان به عنوان نمایندگان کمیسیون‌های متفاوت در کمیسیون تلفیق بودجه اشاره و اضافه کرد: با این رایزنی‌ها در کمیته‌های تخصصی با دولت قبل از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، موفق شدیم رشد ۱۷ درصدی بودجه در مقایسه با پارسال ایجاد کنیم.

ساعدی این بودجه را رقمی معادل ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تحقق این مهم نتیجه پیگیری‌های مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برا رفع مشکلات و همچنین پیگیری ها، رایزنی‌ها و حضور نمایندگان خوزستان در وزارتخانه ها، سازمان برنامه و بودجه کشور، کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق است.

پیگیری برای ساخت و راه اندازی نیروگاه‌های تولید برق

وی به اراده و عزم جدی وزارت نیرو برای ساخت و راه اندازی نیروگاه‌های تولید برق در کشور اشاره کرد و افزود: کمیسیون انرژی و مجمع نمایندگان خوزستان در جلسه‌های متعددی که دولت اعم از؛ وزارتخانه ها، معاون رئیس جمهور و سایر نهاد‌ها برگزار می‌کند، مقرر کردیم که باید ۲۰ هزار مگاوات برق در استان تولید شود.

این مقام مسئول با اشاره بر تاکید برای ساخت نیروگاه‌ها در نقاط مختلف استان براساس جانمایی‌های متخصصان و کارشناسان حوزه برق، ادامه داد: با تولید این میزان برق، علاوه بر اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری در خوزستان، برق مورد نیاز صنایع به سهولت تامین خواهد شد.

قاسم ساعدی به بروز مشکل برای برخی صنایع بزرگ در فصول گرم سال همزمان با کاهش آب پشت سد‌ها و حتی توقف نیروگاه‌های برقابی خوستان اشاره و اضافه کرد: در برخی مواقع با کاهش تولید در صنایع و حتی تعطیلی آن‌ها مواج می‌شویم.

اشتغال، تامین و صادرات برق، ارمغان ساخت نیروگاه های سیکل ترکیبی

وی تامین نیاز برق داخل، اشتغالزایی و تبدیل شدن خوزستان به قطب صادرکننده انرژی برق به کشور عراق را از جمله مزایای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق با ساخت و راه اندازی نیروگاه‌ها برشمرد و گفت: مجلس متقاعد شده که استان ما قطب اقتصادی کشور و دارای ظرفیت‌های تولید برق است و در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای عملیات ساخت و سپس بهره برداری از آن‌ها خواهیم بود.

ساعدی با بیان اینکه نیروگاه‌هایی که مقرر است ساخته و راه اندازی شوند، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی هستند، ادامه داد: این امر سبب جبران خلاء‌ها سال‌های قبل می‌شود.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان خوزستان؛ هم کمیسیون انرژی و هم مجمع نمایندگان استان این طرح را به مرحله قابل قبولی رسانده اند و درحال پیگیری برای تصویب آن هستند و درصورت تحقق، جزو کار‌های ماندگار در پرونده این مجمع در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به یادگار خواهد ماند.

پیگیری برای راه اندازی شهرک‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی

وی بر تاکید و پیگیری‌های دولت سیزدهم، در بحث پتروشیمی‌ها مبنی بر توسعه صنایع پایین دستی و راه اندازی شهرک‌های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: مجمع نمایندگان خوزستان باتوجه به ظرفیت‌هایی که در استان و کمیسیون انرژی وجود دارد و همچنین رایزنی‌ها با صنعت نفت و مجموعه پتروشیمی ها، پیگیری‌ها برای ساخت و راه اندازی شهرک‌های پتروشیمی در استان درحال پیگیری است.

ساعدی با اشاره به همراهی و توجه ویژه وزارت نفت، پتروشیمی و سایر مسئولان اجرایی کشور به خوزستان، افزود: درصورت تحقق این طرح و ساخت و راه اندازی شهرک‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی، علاوه بر اشتغالزایی برای جوانان و توسعه تولید، از ظرفیت‌های پتروشیمی خوزستان که به عنوان قطب پتروشیمی کشور محسوب می‌شود، بهره‌مند خواهیم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.