کد خبر : 26519
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 - 11:07

زور دلتمردان هم به کارفرمایان نرسید

خبرهای مهم خوزستان و ایران را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

جلسه تعیین افزایش حقوق کارگران باز هم بدون نتیجه به پایان رسید.

704183 515 زور دلتمردان هم به کارفرمایان نرسید
به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ یک منبع آگاه گفته پافشاری وزیر کار برای افزایش حدود ۲۰ درصدی حقوق کارگران موجب پایان بی نتیجه جلسه امشب برای تعیین مزد ۱۴۰۲ شد.

صولت مرتضوی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در پایان جلسه شامگاه جمعه اظهار کرد: در این جلسه به نقطه نظرات و اشتراکاتی رسیدیم اما درمورد اختلاف نظرها باید کار کارشناسی انجام شود و در جلسۀ بعدی دوباره به آن‌ها بپردازیم. بر همین اساس قرار شد بعد از اینکه نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان کارگران جلسه درون‌سازمانی خود را برگزار کردند، یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ جلسه جمع‌بندی برگزار شود.

اما وزیر کار در حالی از افزایش ۲۰درصدیِ حداقل حقوق کارگران سخن می‌گوید که حتی افزایشِ بیست درصدیِ حقوق کارمندان، با وجودِ بهره‌مندی از سایرِ مزایای شغلی، باز هم نمی‌تواند کفافِ حداقل هزینه‌های زندگیِ آن‌ها را بدهد، چه برسد به کارگرانی که حداقل حقوقشان تمامِ دریافتی‌شان است و خبری از سایرِ مزایایِ کارمندی نیست
پس نمی‌توان عدالت را برابر کردنِ افزایشِ حقوق کارگران و کارمندان دانست!

افزایش بیست درصدیِ حقوق کارگران به هیچ وجه قابل مقایسه با افزایش بیست درصدی حقوق کارگران نیست.

کارگرانِ حداقل‌بگیر فقط همان حداقل حقوقِ قانون کار را می‌گیرند اما کارمندان از سایر مزایا مثل فوق‌العاده‌ها و بن کالا و… نیز بهره‌مند هستند.

نکته‌ی دیگر اینکه تعدادِ کارمندان حداقل بگیر بسیار محدود است و این کارمندان بعد از چند سال کار از حداقل بگیری خارج می‌شوند اما بیش از ۷۰درصد از کارگران حداقل بگیر هستند و تا آخر هم همان حداقل بگیر باقی می‌مانند.

دستمزدِ کارمندان طی چند سال گذشته در میانه‎ی سال ترمیم شده اما دستمزدِ کارگران تنها یکبار در سال اضافه می‌شود؛ وزیر کار که از افزایشِ برابرِ دستمز صحبت می‌کند به این موضوعات هم توجه دارد یا عدالت را در سطحی‌‎ترین شکلِ آن تعریف می‌کند؟

لازم به ذکر است مرتضوی وزیر کار اخیرا در مصاحبه ای گفته بود: برای برقراری عدالت، باید حقوق کارگران همانند حقوق کارمندان (۲۰درصد) افزایش پیدا کند!

#خوزتاب

اطلاع_رسانی_کنید

📲 کانال تلگرام خوزتاب👇
Telegram.me/khuztab
🔹خوزتاب در پیام رسان روبیکا 👇
https://rubika.ir/khuztab
🔹خوزتاب در پیام رسان بله 👇
https://ble.ir/khuztab
🔹خوزتاب در پیام رسان ایتا 👇
https://eitaa.com/khuztab

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.