کد خبر : 25299
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 - 13:52

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: یارانه ۴۵تومانی حذف و دهک‌های پایین حداقل یک میلیون تومان دریافت کنند/ یارانه پنهان بیشتر به جیب قشر مرفه جامعه می‌رود

خبرهای مهم خوزستان و ایران را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

حسن لطفی نماینده مجلس در رابطه با نحوه پرداخت یارانه‌ها به دیده‌بان ایران گفت: قیمت‌ها باید آزاد و واقعی شوند، و به جای ۴۵‌هزار تومان یارانه نقدی، حداقل مبلغ یک میلیون تومان به دهک‌های پایین جامعه داده شود.

یارانهنقدی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: یارانه ۴۵تومانی حذف و دهک‌های پایین حداقل یک میلیون تومان دریافت کنند/ یارانه پنهان بیشتر به جیب قشر مرفه جامعه می‌رود

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ؛بحث بر سر موضوع یارانه بین دولت و مجلس زیاد است. در بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۷۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و همچنین یارانه معیشتی مربوط به بنزین پیش بینی شد که تغییری نسبت به گذشته نداشت اما نهایتا دولت تصمیم گرفت مبلغ یارانه‌ها را برای مشمولان به ۳۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان افزایش دهد. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، نیز میزان یارانه نقدی برای سال آینده تغییری نخواهد کرد و یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی ادامه خواهد داشت.

در همین رابطه حسن لطفی؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی و نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران گفت: در مقایسه با سایر کشورها، بیشترین یارانه پنهان در ایران داده میشود و بیشترین یارانه پنهان نیز به جیب ثروتمندان جامعه میرود.

او در ادامه گفت: ما در حوزه انرژی، برق، بنزین، گاز و بسیاری از مصارف یارانه میدهیم که بیشترین استفاده و سود آن برای افراد مرفه جامعه است به طور مثال هر ماه ۶۰ لیتر بنزین یارانه‌ای معادل ۹۰هزار تومان به افرادی که خودرو دارند تعلق میگیرد حال در نظر بگیرید خانواده‌هایی که چند خودرو دارند که در این صورت این مقدار بنزین یارانه‌ای نیز چند برابر میشود ولی خانواده‌هایی تحت پوشش کمیته‌امداد بوده و یا ماشین ندارند از استفاده از این یارانه بی‌بهره هستند پس نتیجه میگیریم دهک‌های پایین جامعه از یارانه‌های پنهان، بی‌بهره هستند. در سایر مصارف از جمله برق و گاز و… نیز چنین است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اساس یارانه چه پنهان و چه نقدی غلط است به دیده‌بان ایران گفت: قیمت‌ها باید آزاد و واقعی شوند، مدیریت مصرف به دست مردم باشد و به جای ۴۵‌هزار تومان یارانه نقدی، حداقل مبلغ یک میلیون تومان به دهک‌های پایین جامعه داده شود. با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته و با تورم موجود لازم است به شرط حذف یارانه‌های پنهان، افراد محروم جامعه باید مبلغی بیش از یک میلیون تومان دریافت کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.