کد خبر : 21223
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 - 12:17

سرما به محصولات کشاورزی دزفول خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: کاهش دما در سه روز گذشته موجب یخ زدگی و خسارت به محصولات ‌کشاورزی دزفول به ویژه سبزی و صیفی شد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول در این رابطه اظهار کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته به ویژه شب گذشته، دمای پایین و حدود منفی

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: کاهش دما در سه روز گذشته موجب یخ زدگی و خسارت به محصولات ‌کشاورزی دزفول به ویژه سبزی و صیفی شد.

410274052 سرما به محصولات کشاورزی دزفول خسارت زد

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول در این رابطه اظهار کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته به ویژه شب گذشته، دمای پایین و حدود منفی ۲ درجه سانتیگراد باعث یخ زدگی در سطح مزارع شهرستان و ایجاد خسارت به برخی محصولات سبزی و صیفی، سیب زمینی، گلخانه‌های سنتی و درختان مرکبات شد.

وی ادامه داد: محصولات سیب زمینی پیش کار، محصولات زیرپوشش پلاستیک نظیر کدو، بامیه، لوبیا و صیفی‌جات برگی از جمله محصولاتی هستند که دچار خسارت سرمازدگی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: برآورد ریالی خسارات وارده از طریق مراکز جهاد کشاورزی در حال بررسی و جمع آوری است و بعد از جمع بندی توسط کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی اعلام می‌شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد برای جبران بخشی از خسارت وارده و پیشگیری از یخ زدگی احتمالی اقدامات لازم از جمله محلول پاشی با آمینواسیدها یا آمینوکلاس‌ها یا کودهای پتاسه مانند سلوپتاس را انجام دهند.

زارعی گفت: کشاورزان در مزارعی که امکان آبیاری شبانه وجود دارد برای جلوگیری از خسارت اقدام لازم را انجام دهند.

به گزارش هواشناسی خوزستان، تا روز یکشنبه احتمال دمای زیر صفر درجه و یخ‌زدگی سطح زمین در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان مورد انتظار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.