سناتور آمریکایی: برای تغییر رفتار ایران، باید عربستان را هم تحریم کرد

العالم نوشت: رند پال، سناتور جمهوری‌خواه در یادداشتی تأکید کرد تحریم‌های یکجانبه آمریکا تأثیری بر رفتار ایران نخواهد داشت. رند پال، سناتور جمهوری‌خواه در یادداشتی در وبسایت «نشنال اینترست» تأکید کرد تحریم‌های یکجانبه آمریکا تأثیری بر برنامه موشکی ایران نخواهد داشت. پال در این یادداشت با اشاره به طرح قانون‌گذاران سنا برای وضع تحریم علیه

العالم نوشت: رند پال، سناتور جمهوری‌خواه در یادداشتی تأکید کرد تحریم‌های یکجانبه آمریکا تأثیری بر رفتار ایران نخواهد داشت.

رند پال، سناتور جمهوری‌خواه در یادداشتی در وبسایت «نشنال اینترست» تأکید کرد تحریم‌های یکجانبه آمریکا تأثیری بر برنامه موشکی ایران نخواهد داشت. پال در این یادداشت با اشاره به طرح قانون‌گذاران سنا برای وضع تحریم علیه ایران به بهانه برنامه موشکی و «تروریسم» درباره آثار منفی تصویب آن بر اجرای توافق هسته‌ای هشدار داد.
وی می‌نویسد: «مسائل مطرح‌شده در این طرح مشمول توافق هسته‌ای نیستند. بنابراین، اقدامات یکجانبه خارج از توافق فعلی، حتی برای هدف‌های مشروع هم بایستی به دقت مورد ارزیابی قرار گیرند. این اقدام، چه تبعاتی برای چشم‌انداز ضمانت پایبندی به توافق هسته‌ای در پی دارد؟»
این سناتور آمریکایی اضافه کرد: «در مجادلاتی که تا کنون مطرح شده گفته شده ما برای اینکه ایران چه فکر می‌کند و یا اینکه آیا آنها این اقدام را تخطی از توافق هسته‌ای می‌دانند یا خیر، اهمیتی قائل نیستیم. اگر برای ما مهم نیست که آنها چه فکر می‌کنند چرا داریم تلاش می‌کنیم بر رفتار آنها اثر بگذاریم؟ تحریم‌ها، غیر از امید به اینکه آن‌ها روش تفکرشان را تغییر بدهند چه چیزی هستند؟»
رند پال خاطر نشان کرد با بررسی بیشتر متن طرح تحریمی تهیه شده علیه ایران متوجه شده که هر یک از حوزه‌های در نظر گرفته شده در این طرح برای عربستان هم قابل اعمال هستند.
وی می‌نویسد: «همزمان با بررسی بخش موشک‌های بالستیک به خاطر می‌آوریم که عربستان سعودی هم موشک‌های بالستیک دارد. موشک‌های دانگ‌فنگ -۳ و دانگ‌فنگ ۲۱؛ آنها به کدام سمت نشانه رفته‌اند؟ تل‌آویو و تهران.»
رند پال در ادامه خاطرنشان کرده که ماهیت یکجانبه بودن تحریم‌ها باعث می‌شود آنها بدون کارآیی بوده و اثرگذار نباشند.
نداشته باشند.
وی می‌افزاید: «در صورتی که کل دنیا این تحریم‌ها را اعمال می‌کرد ممکن بود آنها موثر می‌بودند… اما من فکر نمی‌کنم این تحریم‌های یکجانبه هیچ اثری داشته باشند.»
پال تصریح کرد: «اگر ما می‌خواهیم از شر برنامه موشک بالستیک آنها خلاص شویم بایستی نگاهی به این داشته باشیم که آنها چه کسانی را در منطقه تهدید می‌بینند. من فکر نمی‌کنم آنها ما را تهدید ببینند. ما هزاران موشک بالستیک دارین، بله، اما من فکر می‌کنم آنها در وهله اول نگران عربستان سعودی و سایر شیخ‌نشین‌های خلیج (فارس) هستند که صدها موشک دارند. آنها همچنین برنامه تسلیحات هسته‌ای اسرائیل را تهدید می‌انگارند.»
در ادامه این یادداشت آمده است: «بنابراین اگر شما می‌خواهید بر رفتار ایران تأثیر بگذارید بایستی تحریم عربستان سعودی به قیاس مشابه را هم در نظر بگیرید.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.