سهراب مرادی رکورد جهان را شکست/خدا قوت پهلوان

سهراب مرادی توانست پس از ۱۷ سال رکورد جهان را بشکند.او امشب ۳ نشان طلای یکضرب، دوضرب و مجموع را به دست آورد.این در حالی است که ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار کشورمان هم به ۲ نشان برنز دوضرب و مجموع دست پیدا کرد. رقابت های دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان در حالی آغاز

سهراب مرادی توانست پس از ۱۷ سال رکورد جهان را بشکند.او امشب ۳ نشان طلای یکضرب، دوضرب و مجموع را به دست آورد.این در حالی است که ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار کشورمان هم به ۲ نشان برنز دوضرب و مجموع دست پیدا کرد.

17 12 4 4195757561318 300x196 سهراب مرادی رکورد جهان را شکست/خدا قوت پهلوان

رقابت های دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان در حالی آغاز شد که ایران دو نماینده به نام های سید ایوب موسوی و سهراب مرادی داشت.

حرکت یکضرب

ابتدا نخستین وزنه بردار ایران یعنی ایوب موسوی روی تخته رفت.مربیان برای او وزنه ۱۶۶ کیلوگرمی را انتخاب کردند که ایوب در مهار نخستین وزنه ناکام بود!دوباره نوبت خودش بود تا برای مهار این وزنه به روی تخته برود.ایوب این بار مصمم بود تا وزنه را مهار کند و در جدول باقی بماند.این مسابقات از آن جهت اهمیت دارد که چون امتیازها به قهرمانی تیم ها کمک زیادی می کند پس بهتر است که وزنه برداری از گردونه رقابت ها خارج نشود!موسوی در حرکت دوم خودش توانست وزنه ۱۶۶ کیلوگرمی را مهار کند تا هم خیال خودش را راحت کند و هم خیال اعضای کادر فنی را.

اعضای کادر فنی برای حرکت سوم ایوب موسوی وزنه ۱۷۱ کیلوگرمی را انتخاب کردند.وزنه ای که از لحاظ امتیازی می توانست ایران را چندین رتبه در جدول بالا ببرد.ایوب برای مهار این وزنه غیرت به خرج داد و علیرغم فشاری که رویش بود توانست این وزنه را مهار کند.

پس از ایوب موسوی،سهراب مرادی دومین وزنه بردار ایران در وزن ۱۰۵ کیلوگرم بود.سهراب برای حرکت الو به راحتی توانست وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی را مهار کند.او که در تمرینات و به صورت غیر رسمی رکورد جهان را شکسته است امید زیادی داشت تا بتواند در یک دیدار رسمی این کار را انجام بدهد.

مربیان تیم ملی برای حرکت دوم وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را برای سهراب انتخاب کردند.این وزنه همان وزنه ای بود که مرادی درالمپیک هم موفق به مهار آن شده بود.

در حرکت سوم سهراب اما غافلگیر شد.او که خودش را برای حمله به رکورد یکضرب کاکیاس ویلیس _۱۸۸ کیلوگرم)آماده کرده بود به دلیل تلاش بی وقفه  “سوبیروف”ازبک که ۱۸۳ کیلوگرم را زده بود مجبور شد وزنه ۱۸۴ کیلوگرم را انتخاب کند تا مدال طلا از دستش نپرد.

حرکت دو ضرب

با شروع حرکت دو ضرب مثل حرکت یکضرب این ایوب موسوی بود که به عنوان نخستین نماینده ایران روی تخته آمد.بیرانوند برای او وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی را انتخاب کرده بود.وزنه ای که ایوب به راحتی آن را مهار کرد.

در حرکت دوم موسوی باید وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی را مهار می کرد.موسوی پشت وزنه ایستاد و ۲۱۴ کیلوگرم را به سختی روی سینه کشید اما در بالابردن آن تلاش زیادی کرد و در نهایت این اتفاق افتاد.

ایوب موسوی برای اینکه بتواند مدال نقره و مجموع را به دست بیاورد باید وزنه ۲۱۸ کیلوگرمی را مهار می کرد.وزنه ای سخت و سنگین.ایوب این بار اما نتوانست این وزنه را مهار کند تا با همان ۲۱۴ کیلوگرم به کار خودش در حرکت دو ضرب پایان بدهد.

پس از ایوب نوبت به سهراب مرادی رسید.مدعی اصلی وزن ۹۴ کیلوگرم.سهراب برای حرکت نخست وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را انتخاب کرد و به راحتی توانست آن را مهار کند.با مهار این وزنه مدال طلای مجموع برای او و ایران قطعی شد.

مرادی برای حرکت دوم خودش شانس این را داشت تا به رکورد کولسکی لهستانی حمله کند.این بار مربیان برای او ۲۳۳ کیلوگرم را انتخاب کردند.سهراب با مهار دیدنی این وزنه موفق شد پس از سال ۲۰۰۰ این رکورد را بشکند و افتخاری دیگر را نصیب خودش و ایران کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.