کد خبر : 16682
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مهر 1399 - 4:07

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت:

سوانح و حوادث مهمترین علت مرگ و میر کودکان در خوزستان که قابل پیشگیری است

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب بخوانید

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با گرامیداشت روز جهانی کودک مصادف با ۱۳ مهرماه، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: روز کودک در تقویم ملی ایران ۱۳ lهر است و هفته ملی کودک فرصتی برای یادآوری جایگاه حقوق کودکان و نوجوانان است؛

 

مهران احمدی بلوطکی گفت: در بیانیه سال ۹۹ مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک آمده است«در حقیقت آینده هر ملت بستگی به چگونگی رشد و تعالی کودکان و نوجوانان دارد. اینکه گفته می‌شود کودکان امروز مدیران فردای کشورند سخنی حکمت‌آمیز است و بر همین مبنا هر میزان هزینه برای سلامت، رفاه، آموزش، تأمین اجتماعی و تربیت این بخش از جمعیت صورت گیرد در واقع نوعی سرمایه گذاری بلند مدت تلقی می‌شود».

 

این مقام مسئول بیان داشت: کودک موجودی آسیب پذیر و دوران کودکی پرمخاطره ترین دوره از دوران زندگی هر فرد به شمار می رود. در کشور ما ایران، با وجود کاهش میزان مرگ کودکان زیر ۵ سال، متاسفانه هنوز با مرگ ومیر کودکان مواجه هستیم.

 

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: سوانح و حوادث مهمترین علت مرگ و میر کودکان در کشور و استان ما است که بسیاری از آن قابل پیشگیری خواهد بود

 

احمدی افزود: کودکان موجودات کوچک کنجکاوی هستند.آنها همیشه به دنبال لمس کردن و چشیدن هستند و دوست دارند همه چیز را تجربه کنند. آنها به علت عدم آگاهی از محیط اطراف و عدم شناخت نسبت به خطرات و همچنین ناتوانی در فرار از موقعیت خطرناک و نجات خود از عوامل آسیب زا دچار حادثه می شوند. بزرگترها مراقبین کودکان هستند که نباید اجازه دهند کوتاهی یا بی مبالاتی موجب رخداد حادثه گردد و پیامدهای آن یعنی درد و رنج و معلولیت گریبان گیر کودکان بی گناه شود.

 

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: حوادث کوچک و ساده، جزئی از دنیای کودکان است که نه تنها مهم، بلکه آموزنده نیز به شمار می آیند. اما آنچه باید از آن پیشگیری شود، حوادث شدیدی هستند که باعث به وجود آمدن صدمات جدی و حتی مرگ دلخراش کودکان می شوند.

 

او ادامه داد: کودکان در مسیر خانه و مهد کودک ها در رفت و آمدند و یا در کوچه و خیابان های محل زندگی مشغول بازی هستند. تا زمانی که آنها به اندازه ی کافی برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت و ایمنی خود توانمند نشوند، نقش مهم در تامین سلامت و ایمنی، بر عهده والدین و مربیان کودک است.

 

وی در پایان افزود: بنابراین والدین و مربیان کودک برای ایفای چنین نقش مهمی باید از دانش و مهارت کافی برخوردار شوند. علاوه بر این، بزرگسالان می توانند با فراگیری و اجرای اصول ایمنی فردی و زندگی روزمره خویش، به الگوی مثبتی برای کودکان تبدیل شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.