در گفت و گوی پایگاه خبری خوزتاب با سید محمد موسوی رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان مطرح شد؛

شرط پرداخت شهریه به مدارس در زمان شیوع کرونا چیست؟

♨️ شرط پرداخت شهریه به مدارس در زمان شیوع کرونا چیست؟ 🔰خوزتاب/سید محمد موسوی رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری خوزتاب به پرسش های اولیا در مورد پرداخت هزینه کلاس های مدارس هیئت امنایی، نمونه دولتی، شاهد، استعدادهای درخشان و غیرانتفاعی پاسخ داد.  

♨️ شرط پرداخت شهریه به مدارس در زمان شیوع کرونا چیست؟

🔰خوزتاب/سید محمد موسوی رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری خوزتاب به پرسش های اولیا در مورد پرداخت هزینه کلاس های مدارس هیئت امنایی، نمونه دولتی، شاهد، استعدادهای درخشان و غیرانتفاعی پاسخ داد.

 

🔻شیوع ویروس کرونا در یکسال گذشته موجب غیرحضوری شدن بسیاری از مدارس استان خوزستان شد، بسیاری از خانواده ها در ماه های اخیر با مطرح کردن سؤالات مختلفی پیرامون پرداخت هزینه کلاس های فوق برنامه یا شهریه از ما خواستند از مسئولان مربوطه پیگیری لازم را به عمل آوریم، به همین دلیل پاسخ سؤالات شما را از سید محمد موسوی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان جویا شدیم.

 

🔸 خوزتاب: جناب آقای موسوی ما چند نوع مدرسه داریم که از دانش آموزان هزینه و شهریه دریافت می‌کنند؟
🔻 موسوی: با سلام، آموزش و پرورش دارای چندین نوع مدرسه می‌باشد اما در مجموع می توان مدارس را به ۲ دسته دولتی و مدارس غیردولتی(غیر انتفاعی) تقسیم کرد.
در مدارس دولتی، مدارس هیئت امنایی، نمونه دولتی، شاهد و استعدادهای درخشان براساس بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی مجاز به دریافت هزینه برای کلاس های فوق برنامه و شهریه مصوب هستند.

🔸 خوزتاب: شرط پرداخت شهریه در مدارس هیئت امنایی و نمونه دولتی چیست؟
🔻در مدارس نمونه دولتی و مدارس هیئت امنایی در صورتی که مجوز تشکیل کلاسهای فوق برنامه بصورت مجازی و یا حضوری از اداره متبوع اخذ شده باشد مدیران مدارس می توانند با دریافت رضایت نامه کتبی از والدین و حضور به صورت داوطلبانه و اختیاری با تشکیل کلاس های جداگانه در شاد نسبت به دریافت هزینه کلاس های فوق برنامه اقدام کنند لازم به ذکر است که هرگونه دریافت هزینه به صورت اجباری ممنوع می باشد و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و پرونده آنها به هیئت تخلفات اداری ارسال خواهد شد.
مدارسی که از اولیا هزینه ای گرفتند اما کلاسی تحت عنوان فوق برنامه و خارج از ساعات آموزشی برگزار نکردند باید هزینه دریافتی را به اولیا برگردانند.

 

🔸 خوزتاب: پرداخت شهریه مدارس شاهد و استعدادهای درخشان نیز به همین شکل است؟
🔻 موسوی: مدارس شاهد و استعدادهای درخشان وشاهد شهریه مصوب وزارتی دارند که شهر به شهر متفاوت است وحق دریافت کلاسهای فوق برنامه را ندارند و دروس تکمیلی استعدادهای درخشان از شهریه مصوب پرداخت می شود.

 

🔸 خوزتاب: پرداخت شهریه در مدارس غیر انتفاعی به چه شکل صورت می‌گیرد؟
🔻 موسوی: شهریه مدارس غیردولتی در شورای نظارت مصوب می شود و مدیران موظف به نصب میزان شهریه در دفتر مدرسه و دید اولیا هستند، مدارس غیر دولتی براساس این شهریه مصوب که ادارات به آنها اعلام کرده شهریه فعالیت های آموزشی خود را از دانش آموزان دریافت می کنند و دریافت هرگونه وجه اضافی از اولیای دانش آموزان تخلف است وپرونده مدیر به شورای نظارت استان ارسال می شود.

 

🔸 خوزتاب: اگر هزینه کلاس ها توسط اولیا پرداخت نشود مدارس هزینه خود را چگونه تأمین میکنند؟
🔻 موسوی: دریافت هرگونه وجه از اولیا باید با رضایت آنها باشد اما از خانواده هایی که دارای توان مالی قوی هستند انتظار داریم جهت ارتقای کیفیت آموزشی مدارس و پرداخت هزینه های جاری و تعمیراتی مدارس مشارکت لازم و کمک مالی داشته باشند تا مدارس از عهده تأمین این هزینه ها برآیند.

 

🔸 خوزتاب: چه توصیه ای برای مدیران مدارس دارید؟
🔻 موسوی: با توجه به شیوع کرونا و تعطیل شدن خیلی از مشاغل و تورم موجود انتظار داریم مدیران مدارس و همکاران ما در آموزش و پرورش تمام مطالب درسی و یا کنکوری مورد نیاز دانش‌آموزان را در وقت و زمان برنامه هفتگی ارائه دهند و سعی کنند از حضور دانش آموزان در کلاس های فوق برنامه تا حد امکان خودداری کنند و اگر کلاس فوق برنامه های نیاز هست حتماً با مجوز اداره و دریافت رضایت نامه کتبی از اولیا و در خارج از ساعات آموزشی باید تشکیل شود.

 

🔸 خوزتاب: برای فرزندان فرهنگیان شرایط خاصی دارید؟
🔻 موسوی: تمام تلاش ما حفظ شأن و جایگاه همکارانمان در آموزش و پرورش است، از همین رو برای هر کدام از مدارس دولتی طبق دستورالعمل های مربوطه به مدیران ابلاغ کردیم که شأن فرهنگیان و فرزندان آن ها حفظ شود.

 

🔸 خوزتاب: سوال آخر اینکه اگر خانواده‌ ها نسبت به این مسائل شکایتی داشته‌ باشند باید از چه مسیری پیگیری کنند؟
🔻 موسوی: خانواده ها با ورود به سایت
Shekayat.medu.ir
می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند و ما نیز پیگیری های لازم را برای به نتیجه رسیدن این شکایات خواهیم داشت.

IMG 20210305 230617 609 شرط پرداخت شهریه به مدارس در زمان شیوع کرونا چیست؟

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.