کد خبر : 7325
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 0:37

شهرداری دستفروشان سلمان فارسی را ساماندهی کند

یک عضو شورای شهر اهواز گفت: فعالیت دستفروشان در خیابان سلمان فارسی این شهر یک معضل است ، در شورای چهارم تلاش‌هایی برای ساماندهی آنها شد اما باز هم شاهد حضور آنها در مرکز شهر هستیم و این مساله سبب نارضایتی کسبه شده است. به گزارش  خوزتاب، محمدجعفر فلسفی سه شنبه در هشتاد و دومین

یک عضو شورای شهر اهواز گفت: فعالیت دستفروشان در خیابان سلمان فارسی این شهر یک معضل است ، در شورای چهارم تلاش‌هایی برای ساماندهی آنها شد اما باز هم شاهد حضور آنها در مرکز شهر هستیم و این مساله سبب نارضایتی کسبه شده است.

156386245 1 300x200 شهرداری دستفروشان سلمان فارسی را ساماندهی کند

به گزارش  خوزتاب، محمدجعفر فلسفی سه شنبه در هشتاد و دومین نشست علنی شورای شهر اهواز در سالن اجتماعات این شورا اظهار داشت: کاسبان خیابان سلمان فارسی عوارض و مالیات پرداخت می‌کنند و وجود دستفروشان باعث کاهش درآمد آنها و در نهایت درآمدهای شهری می‌شود از همین رو دستفروشان باید ساماندهی شوند.

وی به مشکل بی آبی در نقاط مختلف شهر نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه شورا و شهرداری اهواز به طور مستقیم متولی اصلی حل این مشکل نیستند اما اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم باید پیگیر حل این معضل باشند.

**سرقت ۵۶ درب منهول در یک هفته

فلسفی بیان کرد: ظرف مدت یک هفته ۵۶ درب منهول فاضلاب در اهواز ربوده شده که همین به یک چالش برای شهروندان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: شهرداری اقدام به گذاشتن نیوجرسی مقابل برخی مغازه‌ها و شرکت‌ها می‌کند اما در برخی نقاط مانند زیتون کارمندی این نیوجرسی‌ها به جای قرار گرفتن مقابل مغازه‌ها بر روی پیاده روها گذاشته شده که رفت و آمد شهروندان را مختل کرده است.

این عضو شورای شهر در تذکری آئین نامه‌ای به هیأت رئیسه شورای شهر گفت: جلسات شورا باید حداقل ۲۴ ساعت قبل به اعضا اطلاع داده شود اما در جلسه‌ای که مقرر بود ۱۴ خردادماه برگزار شود این مساله رعایت نشد و اگر این جلسه لغو نمی‌شد بازهم غیرقانونی بود.

به گفته وی یکی از مباحث تاکید شده توسط رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عدالت و مبارزه با فساد است، شورای پنجم در حد توان برای توزیع عادلانه امکانات تلاش کرده است اما با مشکلی به نام الحاق مناطق مختلف به اهواز مواجه هستیم.

فلسفی یادآور شد: در آذرماه سال ۹۶ منطقه مهدیس به اهواز الحاق شد هزینه توسعه این منطقه یکهزار میلیارد ریال است اما درآمدی از آن حاصل نمی‌شود و باید تمام بودجه منطقه هشت به مهدیس اختصاص یابد که در این صورت نیز ساکنان سایر محلات منطقه هشت گله مند می‌شوند.

وی افزود: نمایندگان مجلس، استاندار و فرمانداری که اصرار به الحاق مهدیس به اهواز داشتند تاکنون هیچ اقدامی برای کسب درآمدهای این منطقه نکرده‌اند.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارای ابعاد بسیاری است و مسئولان باید تمام ابعاد آن را مطالعه و مدنظر قرار دهند نه آنکه تنها به بُعد لزوم جوانگرایی مدیران استناد شود.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز باید راهکارهایی برای استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب به کار گیرد این بیانیه دارای جنبه‌های راهبردی و تحلیلی بسیاری است.

وی ادامه داد: باید برای شناسایی ظرفیت‌ها، تجارب و دستاوردهای حاصل از انقلاب اسلامی تلاش بیشتری شود، جوانان نیز برای پر کردن خلاءهای موجود باید در گام نخست گذشته را به خوبی بشناسند.

فتح الله حاجتی یکی دیگر از اعضای شورای شهر اهواز به صحبت‌های فلسفی واکنش نشان داد و گفت: شهردار پیشین ۲۰ ماه مدیریت شهرداری اهواز را برعهده داشت اما هیچگاه تذکر جاگذاری نیوجرسی‌ها به وی داده نشد حال که سرپرست جدید شهرداری منصوب شده او را مورد خطاب قرار می‌دهید.

عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز تذکر آئین نامه‌ای فلسفی را وارد ندانست و یادآور شد: زمانی که ریاست شورا یک موضوع را مهم تشخیص دهد دستور تشکیل جلسه را می‌دهد و اگر زمان اعلام تا برگزاری جلسه کمتر از ۲۴ ساعت باشد اعضا پس از حضور در جلسه می‌توانند به برگزاری یا عدم برگزاری آن رأی دهند.

فلسفی همچنین به مساله تعیین مسئول کمیته بانوان شورای شهر اهواز اشاره کرد و گفت: جلسه معارفه باید با حضور تمام اعضا برگزار می‌شد تا وی نقطه نظرات اعضا را می‌شنید اما این جلسه با دعوت محدود در مهمانسرای شهرداری برگزار شد.

سنواتی در پاسخ به این اظهارات تصریح کرد: این مساله در حوزه ریاست شورا است و مانند سایر جلسات در مهمانسرا برگزار شد اما اگر اعضای شورای شهر نقطه نظراتی دارند می‌توانند از مسئول کمیته بانوان برای شرکت در کمیسیون فرهنگی دعوت کنند.

رحیم کعب عمیر دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این نشست عنوان کرد: الحاق مناطق محروم به کلانشهرها دقیقاً در راستای عمل به منویات رهبری در بحث تبعیض زدایی است.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی و اجرای برخی پروژه‌های ملی سبب توسعه حاشیه نشینی در اهواز شده است و حال باید در جهت رفع انها تلاش کنیم.

کعب عمیر یادآور شد: درآمدهای شهرداری از سه منبع حق آلایندگی، ارزش افزوده و عوارض پرداختی مردم تأمین می‌شود، با الحاق نقاط محروم به اهواز حق آلایندگی و ارزش افزوده آنها بر طبق جمعیت موجود به درآمد شهرداری افزوده می‌شود، در صورت سند دار شدن منازل نقاطی مانند مهدیس نیز آنها عوارض را به شهرداری پرداخت می‌کنند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز نیز اظهار داشت: آخرین پارکینگ عمومی شهر اهواز در هسته مرکزی در سال ۷۱ در مجتمع کارون ساخته شده است و قرار است پارکینگ طبقاتی سلمان فارسی با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود.

امیر صفی خانی درخصوص پردیس سلامت نیز افزود: این یک پروژه ملی تلقی می‌شود و هزینه ساخت آن ۱۰ هزار میلیارد ریال است، یک پیمانکار برای ساخت این شهرک اعلام امادگی کرده اما دغدغه‌هایی دارد که باید در نشست با شورا و شهرداری مطرح شود.

کعب عمیر نیز در این خصوص گفت: باید در پروژه‌های مرتبط با حمل و نقل و ترافیک به مطالعات طرح جامع اهواز و طرح‌های ترافیک توجه شود. ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.