کد خبر : 7227
تاریخ انتشار : جمعه 17 خرداد 1398 - 23:08

سردار شهید حاج علی‌یار نوری ممبینی

شهیدی که جبهه های جنوب و کوههای بلندغرب شاهدخلق شگفتیها و دلاوریهای او بودند همه او را می شناسند.ساده و صمیمی بود. چهره ای بشاش و خندان داشت و رفتاری از سر تواضع و فروتنی، در عین حال صلابت و استواری از چهره او نمایان بود. تولدش در سال ۱۳۳۷ موجی از سرور و خرسندی

شهیدی که جبهه های جنوب و کوههای بلندغرب شاهدخلق شگفتیها و دلاوریهای او بودند

IMG 20190607 WA0072 240x300 سردار شهید حاج علی‌یار نوری ممبینی

همه او را می شناسند.ساده و صمیمی بود. چهره ای بشاش و خندان داشت و رفتاری از سر تواضع و فروتنی، در عین حال صلابت و استواری از چهره او نمایان بود.

تولدش در سال ۱۳۳۷ موجی از سرور و خرسندی در روستای میداوود (دشت انار)از توابع باغملک پدید آورد…روستازاده ای از میداوود، در یک خانواده نسبتاً فقیر روستایی ولی شریف ، اصیل و مومن متولد شده بود و صداقت و صفا ، سادگی و پاکی و دلیری را از روستا به ارث برده بود.

شهید حاج علی‌یار نوری ممبینی نه تنها طالب دنیا نبود بلکه دنیا را خوار می شمرد و همانند مولایش علی (ع) دنیاگرایی را سه طلاقه کرده بود. هرگز پست و مقام او را تحت تاثیر خود قرار نداد زیرا که او مسئولیت را برای رضای خدا و انجام تکلیف و وظیفه می پذیرفت.

چه آن وقت که فعالانه وارد جهادسازندگی شد ، چه زمانی که در کسوت شریف معلمی درآمد و چه آن موقع که فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایذه بود. حرکات و رفتارش سرشار از تواضع و وقار،در عمل نیز بسیار پرتلاش و سخت کوش بود. دفتر کارش سادگی،اخلاص و صفا را معنی می کرد و تجسم عینی صمیمیت ، مهربانی و صداقت بود ، عشق خدمت به مردم ، دفاع از ارزشها و حفظ حرمت انسانها را جایگزین روابط خشک اداری و کاغذ بازی کرده بود.

شهید نوری ظاهری آراسته ، آرام ، ساده و روحیه ای سرشار از محبت و صمیمیت و نشاط داشت.سادگی زندگی او و بی ریا بودنش زبانزد همه بود.شهید نوری را همه دوست داشتند در برخورد با دیگران همیشه خندان بود. آنقدر متین و باوقار بود که هر کس فقط یک بار با او برخورد می کرد، شیفته ی اخلاق او می شد.

بیانی دلنشین و گرم داشت به شیوایی سخنرانی می کرد ، گویی هنوز صدای گرم او را در مسجد جامع ایذه می شنوم که بسیار با جذبه و شور سخن می گفت. کلامش نافذ و گیرا بود ، در عین حال با صراحت و سوز صحبت می کرد. سخنانش بوی ولایت می داد. بوی عشق به اسلام ، پیامبر(ص) و اهل بیت.

حاج علی عاشق امام حسین (ع) بود و استمرار حرکت مولایش حسین را در حجت زمان خود امام خمینی(ره) یافته بود به همین علت نیز از خیل سرداران او گشت و در راه اهداف حضرت امام ، ایثار و جانفشانی نمود. از مصادیق بارز مجاهدانی بود که در راه انقلاب و دفاع از آرمانهای امام و شهدا و احیای ارزشهای مکتب اسلام ، جان عزیزش آن شیرین ترین گوهر وجودش را تقدیم نمود.

او که در مکتب امام حسین (ع) درس شهادت و رشادت و ایثار خوانده بود ، در تاریخ ۱۳۷۳/۳/۱۸ موفق به اخذ درجه رفیع شهادت گردید. یاد و خاطره اش گرامی و راهش پر رهرو باد.

قسمتی از وصیت نامه شهید سردار حاج علی نوری ممبینی:
… حریم و حرمت رهبر در نظام باید مقتدر باقی بماند و جناح ها اگر علیه یکدیگر حرفی دارند، و هر کس خودش را حق می پندارد، باید حرمت رهبری و نظام را حفظ نماید.
این نظام و رهبری را که وارث خون شهیدان و صالحان و صدیقان است، حفظ نمایید …

…برادران حزب الله از کید کسانی که شما را تضعیف می کنند مایوس و دلسرد نشوید. و هر کس متوسل می شوند و از هر راهی می خواهند وارد می شوند تا پست و مقامی کسب کنند و در جهت سرکوبی حزب الله کار کنند شما مقاوم و استوار بایستید و از روحانیت خط امام حمایت نمایید.

…به عبادت اهمیت بسیار دهید و قدر حزب الهی های کم توقع و پر کار را بدانید. برادران حزب الله و خصوصا حزب الهی های بسیج، از اینکه به شکل های مختلف شما را تضعیف می کنند و برچسب و تهمت می زنند،نهراسید.

…حریم و حرمت رهبر در نظام باید مقتدر باقی بماند و جناح ها اگر علیه یکدیگر حرفی دارند، و هر کس خودش را حق می پندارد، باید حرمت رهبری و نظام را حفظ نماید. این نظام و رهبری را که وارث خون شهیدان و صالحان و صدیقان است، حفظ نمایید …

…دولت ها میایند و می روند، اینها چیزی نیست که مایه ثبات جمهوری اسلامی باشد. آن چیز که مایه ثبات جمهوری اسلامی است، اصل ولایت فقیه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.