کد خبر : 11436
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مهر 1398 - 16:31

شورای سلیقه ای برای سیاست گذاریِ معاونت گردشگری

اهمیت گردشگری در رشداقتصادی کشورها برهمگان آشکاراست، بطوریکه ناشی از تاثیر ارز آوری و نیز ارتباط متقابل فرهنگهاست که دولتها برای گردشگری ومیراث فرهنگی وزیر مخصوص انتخاب می کنند. در این راستا سمن ها (ngo) نقش و تاثیربسزایی در معرفی ظرفیت های گردشگری ومیراث فرهنگی مناطق دارد . همواره خوزستان به دلیل تنوع فرهنگی و

اهمیت گردشگری در رشداقتصادی کشورها برهمگان آشکاراست، بطوریکه ناشی از تاثیر ارز آوری و نیز ارتباط متقابل فرهنگهاست که دولتها برای گردشگری ومیراث فرهنگی وزیر مخصوص انتخاب می کنند.

در این راستا سمن ها (ngo) نقش و تاثیربسزایی در معرفی ظرفیت های گردشگری ومیراث فرهنگی مناطق دارد . همواره خوزستان به دلیل تنوع فرهنگی و جاذبه های گردشگری و قدمت تاریخی و نیز ایثارگریهای دوران جنگ و زندگی مسالمت آمیز اقوام از فرصت و ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد.

سمن های خوزستان با شرکت در همایشها و مناسبتهای مختلف فرهنگ و میراث همیشه پرافتخار استان را معرفی کرده اند اما جای سوال و تعجب است که جرا در جلسات هماهنگی قبل از هفته گردشگری که بمنظور برنامه ریزی اجرای مراسمات این هفته از افراد معدودی دعوت شده گویی هدف از این جلسات گزارش عملکرد به سیاسیون منصب دار استان است و نه تکریم فعالان.

جالب اینکه در راستای همین سیاست و برنامه ریزی های مسبق در جلسات هماهنگی این نتیجه حاصل شد که سمن ها که بازوی قدرتمند و یار همیشگی گردشگری بودند درهمایش مرتبط به روز جهانی گردشگری که در سالن اتاق بازرگانی اهواز  برگزار شد دعوت به عمل نیامده است؟

 آیا به حاشیه رفتن سمن ها و فعالان این حوزه موجب نمی شود که ادارت میراث فرهنگی در انجام وظیفه سازمانی خود به تنهایی یا با اتکاء به عده خاصی نتوانند مسولیت سنگین معرفی ظرفیتهای گردشگری فرهنگی وهنری ومیراث غنی استان را به نحو مناسبی انجام دهند؟

عدم دعوت ازموسسات و فعالان در این زمینه، درهفته جهانگردی به معنای تلاش برای مبارزه با رشد صنعت گردشگری و میراث فرهنگی خوزستان است اما موسسات فرهنگی استان با نارضایتی خوداعلام می دارند که با حمایت مردم فهیم ودوستداران میراث فرهنگی همچنان برای زنده نگه داشتن میراث غنی خوزستان که مبتنی بر اسناد تاریخی است تلاش می نمایند و معتقدیم که همگرایی   دراستان مهمترین میراثی است که باید از آن حمایت نماییم اما اقدام اخیر معاونت گردشگری درهفته جهانگردی که با تکیه برنگاه نگاه بخشی و حذف گروهی برخلاف این میراث ارزشمند است وموجب ایجاد شکاف وجهت گیریهای در استان خواهد شد.

اینجانب ضمن ابراز ناخرسندی از برنامه های انجام شده باهر هدف و متاثر از هرگونه جهت گیری همواره این شعار را مدنظر خودقرار خواهم داد که بیاییم با برنامه ریزی صحیح از میراث ارزشمند خوزستان دفاع کنیم.
             

                        باسم حمادی
               مدیرعامل موسسه میسان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.