خوزستان رتبه اول جذب خیرین برای بازسازی مدارس مناطق سیل زده را دارد/ شکسته شدن رکورد امضای تفاهم‌نامه با خیرین مدرسه ساز در یک روز

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خوزتاب، عنوان کرد: در روزهای اخیر و پس از وقوع سیل خوزستان، در جهت بازسازی مدارس مناطق سیل زده خوزستان تفاهم نامه های متعددی با خیرین محترم به میزان ۶۵۰ میلیارد ریال منعقد کردیم که از این حیث در کشور رتبه اول را داریم. قربانی افزود:

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خوزتاب، عنوان کرد: در روزهای اخیر و پس از وقوع سیل خوزستان، در جهت بازسازی مدارس مناطق سیل زده خوزستان تفاهم نامه های متعددی با خیرین محترم به میزان ۶۵۰ میلیارد ریال منعقد کردیم که از این حیث در کشور رتبه اول را داریم.

قربانی افزود: همچنین با پیگیری دکتر شریعتی استاندار خوزستان مقررشد وزارت نفت ۵۰۰میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز مدارس سیل زده استان اختصاص دهد

IMG 20190602 140332 468 300x236 خوزستان رتبه اول جذب خیرین برای بازسازی مدارس مناطق سیل زده را دارد/ شکسته شدن رکورد امضای تفاهم‌نامه با خیرین مدرسه ساز در یک روز

مهندس علی قربانی با اشاره به وارد شدن خسارت به ۱۱۵ مدرسه در سیل اخیر اظهار کرد: از روزهای اول وقوع سیل در خوزستان مناطق سیل زده شوشتر، شعیبیه، شوش، شاوور، بخش الهایی، بخش بامدژ اهواز، سوسنگرد، بستان، بخش اسماعیلیه و بخش شادگان و.. را مورد بازدید قرار دادیم که با توجه به ارزیابی کارشناسان نوسازی مدارس، ۱۱۵ مدرس به صورت کلی و جزئی مورد خسارت قرار گرفتند.

وی افزود: مدارس را به دو بخش تخریبی(مدارسی که نیاز به بازسازی کامل دارند) و مدارس تعمیری تقسیم کردیم.

مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان عنوان کرد: لازم‌ به ذکر است در روز یکشنبه ۵ خرداد گذشته مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال در قالب چندین تفاهم نامه میان اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان و خیرین مدرسه ساز برای مشارکت در ساخت و بازسازی مدارس خوزستان به امضا رساندیم که این نیز یک رکورد بی نظیر در کشور و استان است و از ۵خرداد تا امروز ۱۲خرداد، کلنگ بازسازی ۳مدرسه که قرار داد آنها ۷روز پیش به امضا رسید زده شد.

به گزارش خوزتاب مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان بیان کرد: از همان ابتدای وقوع سیل ، اداره کل نوسازی مدارس خوزستان و مشارکت های مردمی این اداره کل رایزنی هایی برای جذب خیرین بازسازی و نوسازی مدارس آسیب دیده صورت دادیم که با استقبال چشمگیر خیرین مدرسه ساز مناطق مختلف کشور خصوصا خیرین تهرانی قرار گرفتیم تا علاوه بر اعتبارات دولتی از پتانسیل خیرین نیز استفاده کنیم.

قربانی با بیان اینکه خیرینی که ما را در جهت بازسازی و تجهیز مدارس یاری میکنند با خدای خود معامله کردند، ادامه داد: از جمله مناطقی که توانستیم برای آنها جذب منابع خیری داشته باشیم مناطق مختلف بامدژ اهواز، مناطق مختلف الهایی، منطقه شاوور و بخش های دیگری از شوش، شعیبیه شوشتر دشت آزادگان، شادگان و… که امیدوارم با جذب اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین مدرسه ساز پیش از شروع سال تحصیلی جدید مدارس آسیب دیده را تکمیل و به آموزش و پرورش آن مناطق تحویل دهیم.

قربانی افزود: باتوجه به اینکه اکثر مدارس آسیب دیده در سیل دو یا سه کلاسه هستند سعی کردیم از شیوه های نوین ساختمان سازی مانند “اِل اِس اِف” سازه های فولادی سبک که به علت مقاومت خوب، وزن کم مصالح، کاهش خطرات ناشی از زلزله در کشورهای پیشرفته دنیا از جمله کانادا، استرالیا،هلند و انگلیس نیز مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین سرعت ساخت این نوع ساختمان ها نیز بالاتر است، استفاده خواهیم کرد زیرا سرعت عملیات ساخت و ساز و بهره برداری از مدارس پیش از آغاز سال تحصیلی مورد اهمیت خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهر اهواز نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که ساخت مجتمع آموزشی بین المللی در زیتون کارمندی با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان یکی از این اقدامات است و در همین راستا تفاهم نامه ای با مدیرعامل شرکت عظام در تهران به امضا رساندیم و این شرکت کمک ۱۴میلیاردی برای تکمیل این فضای آموزشی را تقبل کرده است که اجرای آن به زودی شروع خواهد شد.

قربانی افزود: همچنین در روزهای اخیر با دعوت و از دو خیر تهرانی به نام حاج یعقوب جوادی پور و حاج سید مصطفی علوی برای ساخت دو مدرسه ۶ کلاسه در کیانشهر تفاهم نامه امضا کردیم که عملیات ساخت این دو فضای آموزشی از این هفته شروع شده است که تلاش خود را برای بهره برداری از این دو مدرسه در دهه فجر به کار خواهیم بست تا آنها را هرچه زودتر به فضای آموزشی اهواز اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در مناطق مختلف بامدژ نیز ساخت و ساز مدارس آسیب دیده را شروع کردیم که ساخت یک دبیرستان ۶ کلاسه و سه فضای آموزشی ۳ کلاسه در این منطقه از آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز را موسسه نیکوکاری برین به عهده گرفته است .

مدیرکل نوساری مدارس خوزستان در گفتگو با خوزتاب افزود: تفاهم نامه‌ای با موسسه علمی آموزشی قلم چی در تهران داشتیم که این موسسه تکمیل یک مدرسه ۱۲ کلاسه در خرمشهر و تکمیل یک دبیرستان ۶ کلاسه در شوشتر با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان را بر عهده گرفته است.

قربانی ادامه داد: همچنین تفاهم نامه ای با مهندس گیوه‌چی خیر مدرسه ساز تهرانی برای ساخت یک سالن ۱۲۰۰ متری ورزشی مخصوص بانوان در سوسنگرد به امضا رساندیم.

وی افزود: در اقدامی دیگر با حضور در شرکت مهندسی نفت “اُو یک”، میان دکتر منوچهری مدیر عامل شرکت و دیگر مدیرعاملان مناطق مختلف شرکت مهندسی نفت با مدیر کل نوسازی خوزستان تفاهم نامه هایی به امضا رساندیم و مقرر شد مبلغی حدود ۲میلیارد تومان برای تکمیل فضای آموزشی ۹ کلاسه در شهر الوان شوش کمک شود که به زودی اجرا آن شروع خواهد شد.

قربانی یادآور شد: مطابق تفاهم هایی که میان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان با خیرین حقیقی و حقوقی به امضا رساندیم مبلغی حدود ۲۶میلیارد تومان به ساخت فضاهای آموزشی خوزستان کمک خواهد شد که به امضا رساندن این مقدار تفاهم نامه در استان و کشور بی سابقه است.

مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان در پایان گفت: از همه خیرین و کسانی که در راستای جذب خیرین مدرسه ساز یاری می کنند تقدیر و تشکر میکنم.

IMG 20190602 140338 717 300x268 خوزستان رتبه اول جذب خیرین برای بازسازی مدارس مناطق سیل زده را دارد/ شکسته شدن رکورد امضای تفاهم‌نامه با خیرین مدرسه ساز در یک روزIMG 20190602 140335 213 1 300x228 خوزستان رتبه اول جذب خیرین برای بازسازی مدارس مناطق سیل زده را دارد/ شکسته شدن رکورد امضای تفاهم‌نامه با خیرین مدرسه ساز در یک روز

IMG 20190602 140244 056 300x225 خوزستان رتبه اول جذب خیرین برای بازسازی مدارس مناطق سیل زده را دارد/ شکسته شدن رکورد امضای تفاهم‌نامه با خیرین مدرسه ساز در یک روز

IMG 20190602 140244 056 300x225 خوزستان رتبه اول جذب خیرین برای بازسازی مدارس مناطق سیل زده را دارد/ شکسته شدن رکورد امضای تفاهم‌نامه با خیرین مدرسه ساز در یک روز

گفتگو از مجتبی بهزادی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.