کد خبر : 10532
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398 - 20:48

طرح ایمن سازی جاده آغاجاری به بهبهان آماده افتتاح است

فرماندار شهرستان آغاجاری گفت: تعریض و ایمن سازی سه کیلومتر از جاده آغاجاری به بهبهان بود که آماده افتتاح است. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت، محمد پاکدل شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: شهرستان آغاجاری یک شهرستان گرمسیری است و

فرماندار شهرستان آغاجاری گفت: تعریض و ایمن سازی سه کیلومتر از جاده آغاجاری به بهبهان بود که آماده افتتاح است.

IMG 20190902 010452 998 300x199 طرح ایمن سازی جاده آغاجاری به بهبهان آماده افتتاح است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت، محمد پاکدل شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: شهرستان آغاجاری یک شهرستان گرمسیری است و تنها راه جذب گردشگر استفاده از ظرفیت رودخانه مارون است و برای تقویت این حوزه پیگیری های لازم را داشتیم.
وی افزود: با وجود دعوت مستقیم از سرمایه گذاران مختلف برای حضور در شهرستان آغاجاری ولی متأسفانه بعد از مدتی کار را رها کردند چون فکر می کنند، بازاری برای عرضه کالای تولیدی خود را ندارند.
فرماندار شهرستان آغاجاری با بیان اینکه جاده از عوامل توسعه شهر است، تصریح کرد: پیگیر به اتمام رسیدن جاده قدیم آغاجاری به بهبهان در فاز اول به طول ۱۰ کیلومتر هستیم که از مطالبات اصلی مردم محسوب می شود؛ کل طول این جاده ۳۵ کیلومتر است.
پاکدل ادامه داد: موزه نفت آغاجاری یکی از مطالبات به حق مردم است و بنگله های نفت موجود در این شهرستان مربوط به سال ۱۳۰۷ است که باعث افزایش جذب گردشگر هم می شود.
وی یادآور شد: بیکاری یکی از مشکلات موجود در کل کشور است و بر اساس آمار اعلامی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری در این شهرستان ۱۷ درصد است.
فرماندار شهرستان آغاجاری گفت: در زمینه اشتغالزایی تسهیلات خوبی را دنبال می کنیم و در حال حاضر چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق بنیاد برکت به مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای هر نفر در حال پیگیری است.
پاکدل اضافه کرد: در بحث تأسیسات آب شرب شهری تصفیه خانه آب شهرستان ۶ هزار مترمکعب بود که با اقدامات انجام شده به ۹ هزار و ۶۰۰ مترمکعب می رسد.
وی بیان کرد: در هفته دولت کلنگ زنی حفر دو حلقه چاه و خط انتقال آب داریم تا بخش دیگری از مشکلات شهر را در زمینه آبرسانی حل کند.
فرماندار شهرستان آغاجاری یادآور شد: کلنگ زنی بند خاکی جودکی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان بود و اکنون هم در دست اجراست.
وی افزود: از جمله کارهای دیگری که انجام شد، تعریض و ایمن سازی سه کیلومتر از جاده آغاجاری به بهبهان بود که آماده افتتاح است.
پاکدل گفت: یک استخر با اعتبار سه میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر و زیربنایی حدود یک هزار و ۴۰۰ مترمربع کلنگ زنی و سه مدرسه را افتتاح کردیم.
فرماندار شهرستان آغاجاری ادامه داد: یک پروژه در در دست اقدام و کلنگ زنی داریم و آن هم مجتمع گردشگری مارون یا همان آب باران یک است؛ این طرح برای استفاده از یک محیط بانشاط در سطح شهرستان پیشنهاد و یک و نیم میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص دادند.
پاکدل اضافه کرد: از جمله کارهای پیگیری شده مجتمع ۳۶ واحده مددجویان کمیته امداد است که از سال ۹۱ معطل مانده بود ولی با پیگیری های متعدد دوباره شروع به کار کرده و این هفته آماده افتتاح است.
فرماندار شهرستان آغاجاری گفت: در بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کارهای خوبی از جمله احداث ۶ پانسیون برای پزشکان غیربومی، تجهیز بیمارستان و مرکز جامع سلامت، زیباسازی و محوطه سازی بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی، نوسازی داروخانه مستقر در بیمارستان و دو شیفته کردن مرکز جامع سلامت در بخش جودکی است.
وی افزود: همچنین تبدیل روستای جودکی به شهر یکی از مطالبات بود که طی همین دو سال تبدیل به شهر شده و شهرداری آن نیز با حضور استاندار خوزستان شروع به کار کرد.
پاکدل یادآور شد: پروژه جاده آغاجاری به میانکوه نیز مسکوت مانده بود که آن را نیز فعال کردیم.
فرماندار شهرستان آغاجاری با بیان اینکه دو هزار نفر در بافت فرسوده شهرستان ساکن هستند، هشدار داد: با کوچکترین مشکل شاهد بروز معضل در این بافت فرسوده خواهیم بود.
فرماندار شهرستان آغاجاری در پایان گفت: پیگیر احداث مجتمع ۱۵۰ واحده برای جابجایی منازل بافت فرسوده هستیم تا بخشی از کار انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.