کد خبر : 18877
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1400 - 20:18

طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز پس از ۲۸ سال ۴۰ درصد پیشرفت دارد

اخبار اهواز و شهرهای استان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب KHUZTAB بخوانید

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ آغاز شده که تاکنون تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشته در حالی که این پروژه باید تاکنون تکمیل می‌شد

PicsArt 09 14 08.09.20 طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز پس از ۲۸ سال ۴۰ درصد پیشرفت دارد

 

به گزارش خوزتاب به نقل از ایرنا؛ محمدرضا کرمی نژاد روز سه‌شنبه در نشست جمع‌آوری آب‌های سطحی در محل استانداری خوزستان بیان کرد: ایستگاه‌های پمپاژ اهواز قابلیت دفع این حجم آب را در هنگام بارندگی شدید ندارند.

 

وی گفت:باید ایستگاه‌های پمپاژ اهواز اصلاح و شبکه فاضلاب بازسازی شود تا در آینده با مشکل رو به رو نشویم.

 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب ایستگاه مرکزی پمپاژ اهواز افزود: برای سایبان این ایستگاه از ۲ کپر و یک ورق ایرانیتی استفاده شده که بسیار نامطلوب است.

 

به گفته مشاور طرح جامع آب و فاضلاب در صورت تامین اعتبار، این طرح تا پایان سال ۱۴۰۵ به پایان می‌رسد.

 

فرسودگی ایستگاه‌های پمپاژ در اهواز

 

سرپرست شهرداری اهواز نیز در این نشست گفت: شبکه فاضلاب اهواز تمام ایرادات از جمله طراحی غلط، نبود توسعه شبکه متناسب با پیشرفت اهواز، و استفاده نشدن از متریال مناسب را دارا است.

 

علیرضا عالیپور با بیان اینکه در این مدت ایستگاه‌های پمپاژ اهواز فرسوده شده و ظرفیت کمی دارند افزود: یک سوم کلانشهر اهواز دارای سکونت‌گاه غیر رسمی است که در حال توسعه هستند و فرصتی برای ایجاد زیرساخت نمی‌دهند.

 

وی بیان کرد: سیستم فاضلاب اهواز به گونه‌ای است که دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در یک مسیر است که این طرح درست نیست و اکنون با توسعه و افزایش واحدهای مسکونی این شبکه ظرفیت ندارد و باید بازسازی شود.

 

معضل قدیمی فرسوده بودن شبکه فاضلاب در برخی شهرهای خوزستان از جمله اهواز، و گنجایش نداشتن تخلیه به ویژه هنگام بارش شدید باران، سال‌هاست که مردم را رنج و آزار می‌دهد به طوری بیشتر خیابان‌ها و معابر شاهد پس زدگی فاضلاب و بوی نامطبوع آن هستند.

 

 

 

 

آذر ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بر اثر بارندگی شدید بخش‌های وسیعی از کلانشهر اهواز، کارون و آبادان دچار آبگرفتگی و پس زدن فاضلاب شد که خسارت زیادی به مردم و وسایل خانگی آنان وارد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.