کد خبر : 6003
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 - 19:19

مناطق آلوده به ملخ دریایی در هندیجان شناسایی شدند

سرپرست فرماندار هندیجان با اشاره به اینکه آفت ملخ دریایی در این شهرستان در مقطع فعلی انفرادی است، گفت: با این وجود مناطق آلوده توسط تیم های پایش شناسایی و سم پاشی به روش های مختلف در حال انجام است. به گزارش خوزتاب،علی بویری روز پنجشنبه در این خصوص اظهارداشت: بخش زیادی از نقاط آلوده

سرپرست فرماندار هندیجان با اشاره به اینکه آفت ملخ دریایی در این شهرستان در مقطع فعلی انفرادی است، گفت: با این وجود مناطق آلوده توسط تیم های پایش شناسایی و سم پاشی به روش های مختلف در حال انجام است.

n83308934 73018202 300x218 مناطق آلوده به ملخ دریایی در هندیجان شناسایی شدند

به گزارش خوزتاب،علی بویری روز پنجشنبه در این خصوص اظهارداشت: بخش زیادی از نقاط آلوده به ملخ دریایی در هندیجان شناسایی شده و به منظور پیشگیری و جلوگیری از هجوم احتمالی ملخ های دریایی سمپاشی به صورت زمینی و هوایی، پشت تراکتوری و فرغونی در حال انجام است.
وی بیشترین تمرکز را در مراتعی دانست که حجم قابل توجه ای از ملخ ها در آنها مشاهده شده است.
سرپرست فرمانداری هندیجان تصریح کرد: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی از مزارع شهرستان برداشت شده اند اما اگر اقدامات مقابله ای صورت نگیرد ملخ ها در سطح زمین های کشاورزی تخم گذاری می کنند و در سال های آینده همچنان با این معضل مواجه خواهیم بود که می تواند برای محصولات غذایی و مراتع خطرناک باشد.

*احتمال حمله ملخ های دریایی در روزهای آینده
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان هندیجان با اشاره به اینکه ممکن است طی روزهای آینده ملخ های دریایی به مزارع هندیجان حمله ور شوند گفت: با وجود اقدامات پیشگیرانه در این زمینه اما نیازمند همکاری های استانی و بین شهرستانی برای مبارزه با این آفت هستیم.
بویری مسیر ورودی ملخ دریایی به هندیجان و استان خوزستان را از طرف شهرستان دیلم عنوان کرد و گفت: بر اساس گزارش های اعلام شده مواردی از این آفت در مرزهای شهرستان بهبهان و امیدیه نیز دیده شده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان هندیجان به مقاومت بالای این گونه جانوری در مقابل سم پاشی ها اشاره کرد و افزود: ملخ دریایی سه برابر وزن خود تغذیه می کند، بنابر این انجام اقدامات مقابله ای و سم پاشی باید بر اساس اصول کارشناسی شده و همراه با استاندارهای سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) انجام شود.
بر اساس این گزارش، سال گذشته شهرستان هندیجان به عنوان دروازه ورودی ملخ های دریایی به استان بوده که با اقدامات صورت گرفته از گسترش این آفت جلوگیری شد.
پیش از این رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان در این خصوص اعلام کرد که ملخ دریایی جزو آفت هایی است که مبارزه با آن از صفر تا صد برعهده دولت است و مثل آفات دیگر نیست که کشاورزان خودشان اقدام به سمپاشی کنند.
این آفت بومی ایران نیست و از کشورهایی مثل عربستان، مراکش، هندوستان و پاکستان وارد کشور می‌شود که تا ۲ هزار کیلومتر قدرت پراکندگی و پرواز دارد.
ملخ دریایی یکی از مضرترین انواع ملخ هاست که بومی ایران نیست و در کشورهای دیگر به نام ملخ صحرایی یا بیابانی نامیده می شود و چون معمولا از روی خلیج فارس پرواز نموده و خود را به ایران می رساند به همین علت در ایران به آن ملخ دریایی می گویند.
ملخ دریایی قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و خسارت آن در حالت تهاجمی بسیار زیاد است، دسته های پیاده ملخ ها و ملخ های بالدار هرگونه سبزی را که در سر راه خود ببینند از علوفه، غلات، صیفی جات، درختان و حتی علف های هرز را از بین می برند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.