کد خبر : 9382
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1398 - 21:12

غافلگیری در سیل بعدی خوزستان پذیرفته نیست

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به تجربیاتی که از سیل اخیر به دست آوردیم، اگر سیلی رخ دهد و عنوان کنیم که غافلگیر شدیم، دیگر این موضوع از ما پذیرفته نیست و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم اندیشیده شود و دستگاه‌ها پای کار بیایند. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،کیامرث حاجی‌زاده در جلسه کارگروه

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به تجربیاتی که از سیل اخیر به دست آوردیم، اگر سیلی رخ دهد و عنوان کنیم که غافلگیر شدیم، دیگر این موضوع از ما پذیرفته نیست و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم اندیشیده شود و دستگاه‌ها پای کار بیایند.

IMG 20190804 220128 167 300x204 غافلگیری در سیل بعدی خوزستان پذیرفته نیست

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،کیامرث حاجی‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی و آب و فاضلاب که امروز (۱۳ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه اصل مدیریت بحران، پیش‌بینی و پیشگیری است، اظهار کرد: در خوزستان باید بحث فرهنگ پیشگیری بین مدیران جا بیفتد. در سه سال اخیر کار مدیریت، در بحران انجام می‌شود بنابراین باید دانش مدیریت بحران افزایش یابد و با سلوک مدیریت بحران آشنا شویم و فرهنگ مدیریت بحران را نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه اگر امسال سیلابی رخ دهد، دیگر عذری از ما پذیرفته نیست، تصریح کرد: گفت: با توجه به اینکه در سیلاب بی‌سابقه فروردین‌ماه اکثر سیل‌بندها خراب شد و دیواره‌های رودخانه‌ها شکسته و دچار مشکل شده و همچنین رسوبات زیادی وارد رودخانه‌ها شده است، تقسیم کار انجام و برای همه شهرستان‌های درگیر سیلاب که باید سیل‌بندها را ترمیم کنند، کمیته‌هایی تشکیل شد که این کمیته‌ها در فرمانداری‌ها تشکیل جلسه خواهند داد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: در بحث‌های زیرساختی باید مسائل حل شود. اعتباراتی نیز در این راستا به دستگاه‌ها داده شده و باید کار از هم‌اکنون آغاز و بر اساس اصول ایمنی انجام شود.

مثلا شرکت‌های توزیع برق، حفاظت یا ایمن‌سازی ایستگاه‌های برق باید کار را از هم‌اکنون انجام دهند. همچنین جاده‌ها باید ترمیم شود.  حاجی‌زاده ادامه داد: همچنین هلال احمر باید جهت بازسازی و بازیابی اقلام مورد نیاز و پر کردن انبارها اقدام کند.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری پرداخت سریع‌تر خسارات به کشاورزان، گفت: امسال بیش از ۱۹۲ هزار هکتار در خوزستان کشت برنج داشتیم که این موضوع به اقتصاد کشور و کاهش قیمت برنج کمک می‌کند. اگر در این زمینه تدبیری اندیشیده نمی‌شد، قطعا پس از سیل دچار آسیب‌های جدی اجتماعی می‌شدیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به بسیج امکانات جهت ترمیم سیل‌بندها، تصریح کرد: اکنون اعتباری برای ترمیم سیل‌بندها نداریم اما امکاناتی در استان داریم. در زمان سیل ۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در مدت دی ماه تا اسفندماه تامین شد اما اکنون نمی‌توانیم ۵۰۰ دستگاه را تامین کنیم؟ بنابراین باید از امکانات استان نیز در این زمینه استفاده شود.

وی گفت: از همه کسانی که در سیل ۹۷ و ۹۸ همکاری لازم را کردند، تشکر می‌کنیم و انتظار می‌رود مجددا و از هم‌اکنون و در مرحله پیشگیری اقدام کنند. سازمان هواشناسی نیز مرتبا به ستاد مدیریت بحران و سازمان ‌آب و برق خوزستان، گزارش ارائه دهد تا تصمیمات بر این اساس اخذ شود.

حاجی‌زاده بیان کرد: با توجه به تجربیاتی که از سیل اخیر به دست آوردیم، اگر سیلی رخ دهد و عنوان کنیم که غافلگیر شدیم، دیگر این موضوع از ما پذیرفته نیست و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم اندیشیده شود و دستگاه‌ها پای کار بیایند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان به ادامه هدایت آب به بخش عراقی تالاب هورالعظیم اشاره کرد و گفت: هر چه سریع‌تر باید از خروج آب تالاب هورالعظیم به بخش عراقی جلوگیری شود. این کار باید از ۱۰ روز گذشته انجام می‌شد اما فرصت مقرر شده گذشته و کار هنوز انجام نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.