کد خبر : 22189
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اسفند 1400 - 15:35

فعالیت ۱۵۲ اکیپ ردیابی و پایش ملخ صحرایی در خوزستان

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان از فعالیت ۱۵۲ اکیپ به منظور ردیابی و پایش مزارع به منظور جلوگیری از ورود ملخ ها به مزارع خبر داد.

20220303 153243 فعالیت ۱۵۲ اکیپ ردیابی و پایش ملخ صحرایی در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، تورج نوروزی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان، در خصوص احتمال ورود ملخ های صحرایی به جنوب کشور تا ۱۵ روز آینده اظهار کرد: در این راستا بیش از ۱۵۲ اکیپ در حال ردیابی و پایش سراسر خوزستان هستند. تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ردیابی شده و تاکنون ریزش ملخ مشاهده نشده است.

وی افزود: پیش بینی شده از اواخر اسفندماه و در فروردین ماه سال آینده ریزش ملخ در کشور رخ دهد که استان های جنوبی در خط مقدم ریزش هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوشبختانه در خوزستان به اندازه کافی سم و ادوات سمپاشی پیش بینی شده است تا در صورت ریزش ملخ با آمادگی کامل مبارزه با ملخ ها را انجام دهیم.

نوروزی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، بیان کرد: تاکنون به تامین بالگرد سمپاش نیاز نبوده و در صورت ریزش ملخ حتما از آن استفاده می کنیم. مانند سال های گذشته با امکانات موجود اجازه ندادیم ملخ وارد مزارع کشاورزان شود و قبل از ورود ملخ ها به مزارع، سمپاشی انجام و ملخ ها از بین رفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.