کد خبر : 21413
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 بهمن 1400 - 15:17

لازم باشد برای مبارزه با سگ‌های ولگرد ساختمان شهرداری را می‌فروشیم

شهردار اهواز با اشاره به معضل سگ‌های ولگرد در اهواز گفت: لازم باشد برای مبارزه با سگ‌های ولگرد ساختمان شهرداری را هم می‌فروشیم.   به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، رضا امینی، شهردار اهواز در جلسه رسیدگی به وضعیت سگ‌های بلاصاحب در شورای شهر اهواز، اظهار کرد: جمعیت سگ‌ها در ایران نامتوازن و پیچیده شده به

شهردار اهواز با اشاره به معضل سگ‌های ولگرد در اهواز گفت: لازم باشد برای مبارزه با سگ‌های ولگرد ساختمان شهرداری را هم می‌فروشیم.

1295809164 لازم باشد برای مبارزه با سگ‌های ولگرد ساختمان شهرداری را می‌فروشیم

 

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، رضا امینی، شهردار اهواز در جلسه رسیدگی به وضعیت سگ‌های بلاصاحب در شورای شهر اهواز، اظهار کرد: جمعیت سگ‌ها در ایران نامتوازن و پیچیده شده به گونه‌ای که مساله وجود سگ‌های بلاصاحب در شهر به معضل اساسی تبدیل شده است و از زمانی که حساسیت این موضوع در استان خوزستان حس شد، برنامه‌ریزی در این زمینه آغاز شد.

وی با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور افزود: در این دستورالعمل عنوان شده سگ‌های اصیل و مفید از دیگر سگ‌ها جدا شوند و نحوه نگهداری و اتلاف این سگ‌ها و چگونگی مشارکت دستگاه‌ها نیز مشخص شده است. همچنین در این دستورالعمل دادن غذا به حیوانات موذی مانند سگ در فضای عمومی جرم است اما مشکل ما این است که به خوبی از این ظرفیت‌های قانونی استفاده نمی‌کنیم.

شهردار اهواز گفت: شهرداران تمامی مناطق اهواز باید شجاعت داشته باشند و از فضای مجازی نترسند. هر کسی هم در شهر به آن‌ها بگوید چه کسی به شما گفته در این زمینه کار کنید، بگویند شهردار اهواز گفت و من جواب همه را می‌دهم.

وی ادامه داد: مشکل پول و محدودیتی در این زمینه نداریم و اگر لازم باشد ساختمان شهرداری را هم می‌فروشیم و خرج این کار می‌کنیم بنابراین مساله نبود پول بهانه‌ای نشود تا شهردار منطقه‌ای بگوید پول نداشتیم. همه اختیارات را به شهرداران منطقه می‌دهم اما به شرط اینکه روزانه در میدان کار کنند و در این زمینه گزارش ارائه دهند.

رضا امینی با اشاره به حمایت قانون در زمینه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب گفت: کشتید دیگر، مرگ با ترحم انجام دادید. قانون وجود دارد و دادستان حمایت می‌کند. نگران چه چیزی هستید؟ اینکه چند نفر با هوچی‌گری بیایند، حاکمیت باید عقب‌نشینی کند؟ باید در این زمینه مقاومت شود زیرا این مساله به صورت جدی امنیت مردم را مخدوش کرده است.

وی با تاکید بر مقاومت جدی در کنترل سگ‌های بلاصاحب، بیان کرد: هیچ محدودیتی برای کنترل سگ‌های بلاصاحب نداریم و نخواهیم داشت. از هیچ شهردار منطقه‌ای پذیرفته نیست که منعی برای کنترل جمعیت این سگ‌ها را بهانه کند.

امینی عنوان کرد: در مذمت بنده، همین بس که یک استاد دانشگاه در اهواز بر اثر یک فاجعه مفت یعنی حمله سگ در محیط شهری فوت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.