کد خبر : 3994
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 دی 1397 - 12:18

لزوم استفاده از نام مفاخر بومی بر اماکن و ساختمان های عمومی اهواز

معاون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز با تاکید بر لزوم نام‌گذاری اماکن و ساختمان‌های شهری به نام‌های مرتبط با هویت اهواز، گفت: باید از به کار بردن نام‌هایی که ارتباطی با هویت تاریخی اهواز ندارند، پرهیز شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، احمد سراج اظهار کرد: جهت آغاز نام‌گذاری اماکن و ساختمان‌های اهواز

معاون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز با تاکید بر لزوم نام‌گذاری اماکن و ساختمان‌های شهری به نام‌های مرتبط با هویت اهواز، گفت: باید از به کار بردن نام‌هایی که ارتباطی با هویت تاریخی اهواز ندارند، پرهیز شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب، احمد سراج اظهار کرد: جهت آغاز نام‌گذاری اماکن و ساختمان‌های اهواز به نام مفاخر اهوازی کار را آغاز کرده‌ایم و مرکز نجوم به نام ابن هیثم اهوازی یکی از مفاخر اهواز نام‌گذاری شد.
وی افزود: اهواز مفاخر، شهدا، هنرمندان و علمای بزرگی دارد و باید ساختمان‌های دولتی و عمومی اهواز به نام شخصیت‌های تاریخی و معاصر آن نام گذاری شود.
معاون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز گفت: باید از به کار بردن نام‌هایی که ارتباطی با هویت تاریخی اهواز ندارند، پرهیز شود.
سراج بیان کرد: شاید نا آگاهی‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد که با تدوین کتاب “اهواز در گذر تاریخ” امیدواریم این شناخت ایجاد شود. همچنین اگر فرهنگ‌سازی نام‌گذاری از ساختمان‌های دولتی و عمومی آغاز شود، تاثیرگذار خواهد بود.
وی بیان کرد: انتقاد ما نه تنها به نام‌های ساختمان‌های دولتی و عمومی شهر است بلکه اماکن تجاری، فرهنگی و رفاهی در اهواز وجود دارند که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و باید با ظرفیت‌های بومی نام‌گذاری می‌شدند.
سراج ادامه داد: نخل یا کارون از نمادهای اهواز محسوب می‌شوند اما آیا چند ساختمان به نام این نمادها نام‌گذاری شده‌اند؟ همچنین شهدای گرانقدری داریم که باید نام این شهدا بر ساختمان‌ها دیده شود.ایسنا
n82872493 72260792 300x189 لزوم استفاده از نام مفاخر بومی بر اماکن و ساختمان های عمومی اهواز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.