مراسم پایانی بیست و یکمین جشنواره قصه گویی منطقه سه کشور در اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ، در این مراسم نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت : قصه‌گویی بستر مناسبی برای فرهنگ‌سازی و تربیت انسان‌ها است. آیت الله محسن حیدری افزود : از قصه‌ها باید عبرت گرفت تا شاهد جامعه‌ای متحول و پویا باشیم و در این مسیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب ، در این مراسم نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت : قصه‌گویی بستر مناسبی برای فرهنگ‌سازی و تربیت انسان‌ها است.
آیت الله محسن حیدری افزود : از قصه‌ها باید عبرت گرفت تا شاهد جامعه‌ای متحول و پویا باشیم و در این مسیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گام‌های عملی زیادی برداشته است.
سرپرست اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور نیز در این مراسم گفت : قصه‌گوها نگاهبان میراث فرهنگی، هنری و ادبی هستند.
افسون امینی با اشاره به اینکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که معنی کودک و کودکی تفاوت پیدا کرده و این موضوع یک پدیده اجتماعی شده است افزود : کودکان و نوجوانان از طریق قصه‌ها و داستان‌ها می‌آموزند که چگونه بعد از هر شکست دوباره تلاش کنند و مسیر خود برای رسیدن به هدف‌هایشان را ادامه دهند.
استاندار خوزستان همچنین در سخنانی از راه اندازی خانه قصه‌گویی در استان خوزستان خبر داد و گفت : تشکیل خانه قصه‌گویی در استان خوزستان ضرورت دارد و درخواست می‌شود که مقدمات آن توسط اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراهم یابد.
غلامرضا شریعتی افزود : آنچه هم‌اکنون به‌عنوان بخشی از میراث فرهنگی ایران از آن نام برده می‌شود داستان‌ها و افسانه‌هایی است که سینه به سینه و در زیر همین سیاه‌چادرها و زیر سایه درخت بلوط و گاه نشستن در لامردون بختیاری و مضیف عربی نقل شده تا به ما رسیده است.
وحید کیانی ، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در این مراسم گفت : در جشنواره قصه‌گویی منطقه ۳ کشور ۳۰ قصه‌گو از استان‌های اصفهان، بوشهر، فارس، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند.
این جشنواره از روز ۳۰ آذرماه به میزبانی اهواز آغاز بکار کرده بودکه شامگاه پنج شنبه با اهدای جوایز برگزیدگان به کار خود پایان داد.

2870350 793 مراسم پایانی بیست و یکمین جشنواره قصه گویی منطقه سه کشور در اهواز برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.