مردم بابت ورود توده خاک از عراق نگران نباشند

کوروش بهادری  اظهار کرد: به علت وزش بادهای قابل ملاحظه و نسبتا شدید جنوب شرقی در روز شنبه و فعال شدن برخی کانون‌های داخلی گرد و خاک به دنبال آن، وقوع پدیده گرد و خاک را در مناطق جنوبی، جنوب غربی و مرکزی خوزستان خواهیم داشت.   وی ادامه داد: فردا تا ساعاتی از صبح شاهد

کوروش بهادری  اظهار کرد: به علت وزش بادهای قابل ملاحظه و نسبتا شدید جنوب شرقی در روز شنبه و فعال شدن برخی کانون‌های داخلی گرد و خاک به دنبال آن، وقوع پدیده گرد و خاک را در مناطق جنوبی، جنوب غربی و مرکزی خوزستان خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: فردا تا ساعاتی از صبح شاهد وقوع پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در مناطق جنوبی خوزستان از جمله شهرهای ماهشهر، هندیجان، آبادان خواهیم بود و سپس در اواسط وقت شنبه این پدیده را در مناطق مرکزی و غربی خوزستان خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: با توجه به احتمال فعال شدن کانون‌های داخلی گرد و خاک واقع در جنوب شرقی و اطراف اهواز در روز شنبه و اقداماتی که دولت اخیرا جهت کنترل گرد و خاک در این کانون‌ها انجام داده است، به علت عدم اطلاع از میزان تاثیرگذاری این اقدامات در جلوگیری از خیزش گرد و خاک، فعلا قادر به اظهار نظر در خصوص شدت وقوع پدیده ریزگردها در روز شنبه نیستیم.

بهادری افزود: اوایل صبح فردا با توجه به شرایط جوی و شدت پدیده گرد و خاک تصمیم نهایی اخذ خواهد شد.

وی گفت: بابت احتمال ورود توده گرد و خاک از کشور عراق به خوزستان نیز جای هیچ نگرانی در خوزستان وجود ندارد. بر اساس نقشه‌های ماهواره‌ای این توده به سمت استان‌های غربی مانند کرمانشاه در حال حرکت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.