کد خبر : 5895
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 - 19:35

امدادرسانی به ۲۵۶ هزار و ۷۰۱ نفر در سیل خوزستان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به امدادرسانی جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق سیلابی اظهار کرد: از چهارم فروردین ماه تاکنون به ۴۶ هزار و ۸۰۸ خانوار شامل ۲۵۶ هزار و ۷۰۱ نفر امدادرسانی شده است. همچنین در این مدت ۸ هزار و ۸۰۰ نفر به مکان‌های امن انتقال یافته‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به امدادرسانی جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق سیلابی اظهار کرد: از چهارم فروردین ماه تاکنون به ۴۶ هزار و ۸۰۸ خانوار شامل ۲۵۶ هزار و ۷۰۱ نفر امدادرسانی شده است. همچنین در این مدت ۸ هزار و ۸۰۰ نفر به مکان‌های امن انتقال یافته‌اند.
848f23dfcd0caa60cbef2fcef9f04826 300x169 امدادرسانی به 256 هزار و 701 نفر در سیل خوزستان
وی افزود: در این مدت ۱۵ دستگاه خودرو از سیلاب رهاسازی شده‌اند. تعداد نیروها و عوامل به کار گرفته شده در این عملیات نیز ۲۱۸ تیم بوده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تعداد روستاهای آبگرفته، گفت: در این مدت ۱۳۳ روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند. همچنین ۳۷۴ روستا به صورت جزئی و کلی تخلیه شدند.
وی با بیان اینکه ۲۱ شهرستان از سیلاب متاثر شدند، افزود: همچنین در طول این مدت شهرستان‌های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون و حمیدیه از سیل متأثر شده‌اند.
سلامت ادامه داد: در حال حاضر سیل در برخی از شهرستان‌ها کاملا فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد.
وی با اشاره به تعداد مناطق امدادرسانی شده در این مدت، بیان کرد: در این مدت در ۴۴۷ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محور کوهستانی امدادرسانی شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۵۶ هزار و ۵۵۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند. ۶۰۴ سورتی پرواز انجام و یک هزار و ۴۸۵ نفر و ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بار جابه‌جا شدند.
وی ادامه داد: در این مدت توسط ۴۴ فروند قایق، ۲ هزار و ۱۷۹ نفر به مکان‌های امن انتقال یافتند. همچنین  ۱۵ هزار و ۸۰۷ کیلوگرم اقلام امدادی و ۱۳ مصدوم جابه‌جا شدند.
سلامت گفت: در این شرایط تیم‌های پشتیبان امداد و نجات از اصفهان، فارس، تهران، البرز، کرمان و بوشهر در خوزستان حضور یافتند. تیم‌های درمان اضطراری نیز از استان‌های یزد، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و تهران در خوزستان مستقر شدند و ۳۳ هزار و ۵۹۸  نفر را ویزیت کردند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: در این عملیات‌ها ۲۴ دستگاه آمبولانس، ۷۲ خودروی پشتیبانی، ۱۵ خودروی سواری، ۱۱ دستگاه کامیون، ۷ تریلر، ۶ دستگاه مینی‌بوس، هفت فروند بالگرد و ۴۴ فروند قایق به کار گرفته شده است.
وی با اشاره به اقلام امدادی توزیع شده بین سیل‌زدگان، گفت: در این مدت ۲۷ هزار و ۱۹۸  دستگاه چادر امدادی، ۵۲ هزار و ۵۲  تخته پتو، ۸۸ هزار بسته غذایی یک ماهه و ۷۲ ساعته، ۱۶۹ هزار و ۶۰۵  قوطی انواع کنسروجات، ۱۰۰ هزار کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر، یک میلیون و ۹۴ هزار قرص نان و ۳۰۷ هزار بطری بزرگ آب معدنی، یک میلیون و ۲۷ هزار وعده غذای گرم، ۷۶ هزار و ۵۰۰ بسته بیسکوییت، ۵۶ هزار ست بهداشتی زنان و کودکان، ۱۶ هزار قوطی مایع ظرفشویی و دستشویی، ۱۵ هزار قالب صابون، ۵ هزار قوطی شیر خشک، ۹ هزار قوطی پودر لباس‌شویی، ۹ هزار ثوب البسه و اقلام دیگری از قبیل کلمن، گالن آب و مواد شوینده بین سیل‌زدگان توزیع شده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.