کد خبر : 24202
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آذر 1401 - 13:40

معرفی مراکز پخش به دلیل تخلف به مرجع قضایی درخوزستان

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab دنبال کنید

۱۵ مرکز پخش متخلف به علت ممانعت در امر بازرسی ترازو‌های مورد استفاده در خوزستان به مراجع قضایی معرفی شدند.

8843576 899 معرفی مراکز پخش به دلیل تخلف به مرجع قضایی درخوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: یکی از فعالیت‌های اداره کل استاندارد خوزستان بازرسی و نظارت بر ترازو‌های دیجیتالی و سنگی مورد استفاده در مراکز خرید و فروش کالا از جمله سوپر مارکت‌ها، مراکز فروش میوه و تره بار، شیرینی و آجیل فروشی است که توسط کارشناسان این اداره کل و یا شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده توسط سازمان استاندارد انجام می‌شود.

علی داوودی افزود:در مواردی کارشناسان سازمان با ممانعت از انجام بازرسی ترازو مواجه شده و مسئول واحد توزیع همکاری لازم را با مجریان قانون نداشته که پس از تذکر، اخطار و عدم همکاری، مسئول مربوطه برای برخورد حقوقی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی اظهار داشت:پس از انجام بازرسی و در صورت مورد تائید بودن ترازو مذکوری برچسب بازرسی اداره کل استاندارد خوزستان که مشخص کننده زمان بازرسی و مطابق بودن ترازو با معیار مورد نظر سازمان استاندارد است بر روی آن الصاق می‌شود و در صورتی که مطابق استاندارد نبوده و مغایرت داشته باشد ضمن تذکر و اخطار به مسئول واحد توزیعی جهت کالیبره نمودن ترازوی مغایر اقدام لازم انجام می‌گیرد.

مدیر کل استاندارد خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه ترازو یکی از پر مصرف‌ترین وسایل سنجش در امر توزیع کالا است، صحت عملکرد آن موجب اطمینان خاطر و اعتماد خریدار و سلامت چرخه خرید و فروش کالا می‌شود.

داوودی از مردم خواست در صورت مواجه با ترازو‌هایی که برچسب مذکور را نداشته و یا از لحاظ سنجش مورد اطمینان نیستند ضمن خودداری از خرید از مراکز توزیعی متخلف موضوع را برای رسیدگی از طریق سامانه ۱۵۱۷ و یا سایت رسیدگی به شکایات به اداره کل استاندارد خوزستان اطلاع دهند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.