کد خبر : 8123
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 تیر 1398 - 4:10

مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری ایران همکاری می کنند

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران به منظور انجام عملیات حفاری و خدمات جانبی توافقنامه همکاری امضا می کند. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، معاون مدیر امور فنی (حفاری) شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان این مطلب اظهار داشت: این توافقنامه شامل ارائه خدمات مورد نیاز این شرکت

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران به منظور انجام عملیات حفاری و خدمات جانبی توافقنامه همکاری امضا می کند.

IMG 20190711 051512 365 300x300 مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری ایران همکاری می کنند

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، معاون مدیر امور فنی (حفاری) شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان این مطلب اظهار داشت: این توافقنامه شامل ارائه خدمات مورد نیاز این شرکت در زمینه عملیات حفاری و تعمیر چاه‌های نفت و گاز در پنج بخش برای یک دوره پنج ساله از سوی شرکت ملی حفاری ایران است.

صفرعلی رئیسی گفت: این ۵ بخش شامل عملیات حفاری و خدمات جانبی(دکل‌ها)، حفاری انحرافی، حفاری زیر فشار تعادل(UBD)، نمودارگیری از گل حفاری(Mud Logging) و مدیریت پسماند است که پیش از این برای هر یک از این ۵ بخش توافقنامه‌های جداگانه ای داشتیم.

بازنگری در توافقات قبلی

وی افزود: به منظور چابک سازی و بهبود عملیات حفاری توافقنامه‌های قبلی مورد بازنگری قرار گرفت و همه آنها در یک توافقنامه ادغام و با برگزاری بیش از ۵۰ نشست تخصصی و مدیریتی، متناسب با شرایط کنونی به روزرسانیو مفاد آن تدوین شد.

رئیسی گفت: همچنین با برگزاری بیش از ۲۰ نشست مشترک با مدیران و کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران مفاد توافقنامه جدید بررسی و کاستی‌های آن برطرف شد و اکنون به عنوان یک توافقنامه منسجم آماده امضای طرفین است.

معاون مدیر امور فنی (حفاری) شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تصریح کرد: از دیدگاه ما شرکت ملی حفاری ایران یکی از بازوهای توانمند شرکت ملی نفت ایران در جهت تحقق اهداف برنامه‌های تولید است و هر چه این شرکت قوی‌تر باشد، رسیدن به اهداف تولید نیز سریع‌تر محقق می‌شود؛ لذا در این توافقنامه استفاده حداکثری از امکانات سخت افزاری و نرم افزای شرکت ملی حفاری ایران مدنظر قرار داده شده است.

بر اساس این گزارش، این توافقنامه طی روزهای آینده از سوی مدیران عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران امضا خواهد شد.

شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون با در اختیار داشتن ۷۲ دستگاه دکل حفاری خشکی و دریایی، ناوگان گسترده‌ای از ماشین آلات ترابری و پشتیبانی، دستگاه‌های جانبی حفاری، تجهیزات اسیدکاری، سیمان کاری و لوله گذاری، بیش از ۹۰ درصد از خدمات مورد نیاز حفاری را برای شرکت‌های نفتی ایرانی فراهم، و در عمل به صورت خودگردان فعالیت می‌کند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.