کد خبر : 10012
تاریخ انتشار : جمعه 1 شهریور 1398 - 20:06

موضوع آب و فاضلاب کلانشهر اهواز مستمر پیگیری می‌شود

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در بالغ بر ۳۰۰ نقطه اهواز تلاقی آب و فاضلاب موجود است، گفت: این وعده را می‌دهم ظرف یک سال همه مشکلات را تحت عنوان بانک اطلاعاتی احصا کرده و پیگیری مستمر آن‌ها را ادامه خواهم داد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در بالغ بر ۳۰۰ نقطه اهواز تلاقی آب و فاضلاب موجود است، گفت: این وعده را می‌دهم ظرف یک سال همه مشکلات را تحت عنوان بانک اطلاعاتی احصا کرده و پیگیری مستمر آن‌ها را ادامه خواهم داد.

IMG 20190823 222734 300x183 موضوع آب و فاضلاب کلانشهر اهواز مستمر پیگیری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز، یکم شهریور، اظهار کرد: براساس آیات قرآن کریم گرفتن روزه‌های مستحب، پرداخت زکات و خمس، حج و همه نوافل شامل تقوا می‌شود.

وی با اشاره به وقایعی همچون نزول آیه تطهیر، روز مباهله، نزول سوره هل اتی، خاتم‌بخشی امیرالمؤمنین(ع)، از آنها به عنوان افتخار اهل بیت(ع) و شیعه یاد کرد و گفت: سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت و روز پزشک را گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به سالروز حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز، گفت: این اتفاق، حادثه دلخراشی بود؛ تمام سنگرهایی که انقلاب اسلامی فتح کرده به برکت خون شهدا بود و به همین ملاحظه می‌توان خیابان‌های شهر را به نام شهدا نامگذاری کرد و باید توجه به خانواده‌های شهدا بیشتر شود.

امام جمعه اهواز بیان کرد: مقام معظم رهبری در تدوین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وقتی که دستاوردهای انقلاب در گذشته را متذکر می‌شوند، ما را به این نکته رهنمون می‌سازند که اگر غفلت از شعارهای انقلاب و جریان انقلابی در برهه‌ای از انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت دستاوردهای بیشتری را مردم شاهد بودند.

همچنین ایشان برای تحقق ارکان انقلاب اسلامی و پیشرفت بر ۵ گام مهم تأکید دارند که شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است که به لطف خداوند مورد اول و دوم محقق شد؛ همه این ۵ گام مترتب بر هم هستند، یعنی علت و معلول یکدیگرند.

در انقلاب اسلامی، تا دولت، اسلامی نشود جامعه و تمدن نوین اسلامی و انقلاب جهانی ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) رقم نخواهد خورد.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت، به بیان ویژگی‌های دولت اسلامی در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریانات انقلابی، تهیه برنامه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیگیری اجرای آن، مقابله با رانت‌خواری، فساد اداری و تبعیض، نظارت دقیق بر عملکرد، دل بریدن از بیگانگان، جوان‌گرایی و زمینه‌سازی برای حضور جوانان انقلابی، باور به

مبانی و روحیه انقلابی، مدیریت جهادی، پاسداری از آزادی، استقلال و عزت ملی، ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، پاکدستی و ساده‌زیستی، رعایت بیت‌المال، اهتمام به حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی به خصوص حجاب،

عمل به قانون اساسی، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای کمک به جبهه مقاومت و برنامه‌ریزی برای از بین بردن فاصله ظالمانه طبقاتی و محرومان ویژگی‌های دولت تراز انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد افزود: زمانی جامعه، اسلامی می‌شود که دولت اسلامی باشد؛ چراکه «الناس علی دین ملوکهم» اما براساس فرمایش مقام معظم رهبری هنوز با دولت اسلامی موردنظر آرمان‌های انقلابی فاصله داریم.

اگر مسئولان به آیه «وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» عمل می‌کردند خداوند هم همه راه‌های پیشرفت را به روی ما می‌گشود. همچنین اگر نظارت دستگاه‌های نظارتی دقیق بود شاهد فسادهای اقتصادی نبودیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: در سفری که خدمت مقام معظم رهبری همراه با همه امامان جمعه رسیدیم، مشکلات خوزستان را مکتوب و شفاهی خدمت ایشان عرض کردم؛ اولویت اول در کلانشهر اهواز آب آشامیدنی و فاضلاب است.

ایشان فرمودند پیگیری کنید و من هم فراموش نمی‌کنم. از دفتر حضرت آقا با من تماس گرفتند که ایشان به وزیر کشور دستور بازدید میدانی آب و فاضلاب اهواز را داده‌اند.

بعد از بازدید وزیر، موضوعی که درباره آب و فاضلاب اهواز گفتم تأیید شد و ۲۲ مردادماه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور دستور دادند که تمام منابع مالی این موضوع را تهیه کنند. ۲۳ مردادماه هم رئیس جمهور به آقای نوبخت نامه زدند که منابع مالی این موضوع مصوب شود.

وی ادامه داد: بالغ بر ۳۰۰ نقطه در اهواز تلاقی آب و فاضلاب موجود است؛ این وعده را می‌دهم ظرف یک سال همه مشکلات را تحت عنوان بانک اطلاعاتی احصا می‌کنیم.

ما نمی‌گوییم مشکلات را حل می‌کنیم چون من مسئولیت اجرایی ندارم ولی پیگیری مستمر را انجام می‌دهیم تا ۵ هزار میلیارد که ان‌شاءالله مصوب می‌شود را در اهواز بیاوریم و با تغییر جديد مدیریت آبفا این مشکل حل شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد عنوان کرد: همه ما در خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله موسوی جزایری و استاندار باید در کنار هم قرار بگیریم و در سایه وحدت است که مشکلات استان برطرف می‌شود./ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.