میدان دادن به جوانان، کلید تفسیر بیانیه گام دوم انقلاب است.

♨ میدان دادن به جوانان، کلید تفسیر بیانیه گام دوم انقلاب است. به قلم : مهدی بهزادی مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب انقلاب اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه پنجم حیات خود نهاد که ضرورت وجود یک منشور روشن برای عبور از گذرگاه های پرپیچ

♨ میدان دادن به جوانان، کلید تفسیر بیانیه گام دوم انقلاب است.

به قلم : مهدی بهزادی مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب

انقلاب اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه پنجم حیات خود نهاد که ضرورت وجود یک منشور روشن برای عبور از گذرگاه های پرپیچ و خم در گام بعدی انقلاب بیش از پیش احساس می شد.

 

IMG 20180917 WA0020 300x300 میدان دادن به جوانان، کلید تفسیر بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

در این میان انتشار بیانیه رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان که به مثابه منشوری است برای  «دومین مرحله ی خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» و  «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی»، در این بیانیه که به قلم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به رشته تحریر درآمده، آمده است :

راه طی‌شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمانهای بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدانهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند.

نکته‌ی مهمّی که باید آینده‌سازان در نظر داشته باشند، این است که در کشوری زندگی میکنند که از نظر ظرفیّتهای طبیعی و انسانی، کم‌نظیر است و بسیاری از این ظرفیّتها با غفلت دست‌اندرکاران تاکنون بی‌استفاده یا کم‌استفاده مانده است. همّتهای بلند و انگیزه‌های جوان و انقلابی، خواهند توانست آنها را فعّال و در پیشرفت مادّی و معنوی کشور به معنی واقعی جهش ایجاد کنند.

 

مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است. جمعیّت جوان زیر ۴۰ ‌سال که بخش مهمّی از آن نتیجه‌ی موج جمعیّتی ایجادشده در دهه‌ی ۶۰ است، فرصت ارزشمندی برای کشور است. ۳۶ میلیون نفر در سنین میانه‌ی ۱۵ و ۴۰ سالگی، نزدیک به ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات عالی، رتبه‌ی دوّم جهان در دانش‌آموختگان علوم و مهندسی، انبوه جوانانی که با روحیه‌ی انقلابی رشد کرده و آماده‌ی تلاش جهادی برای کشورند، و جمع چشمگیر جوانان محقّق و اندیشمندی که به آفرینشهای علمی و فرهنگی و صنعتی و غیره اشتغال دارند؛ اینها ثروت عظیمی برای کشور است که هیچ اندوخته‌ی مادّی با آن مقایسه نمیتواند شد.

 

? نکته مهم این بیانیه، توجه دقیق رهبر معظم انقلاب به روحیه جهادی نسل جوان و آمار بالای جوانان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. رهبر معظم انقلاب که به خوبی از شرایط پیچیده کشور آگاه است حل مشکلات کشور، حفظ تمامیت ارضی ایران، و عبور از چالش های بوجود آمده، و باز کردن گره های اقتصادی را تنها به دست جوانان انديشمند ایرانی می داند. اما سوال مهم این است که جوان ایرانی چگونه می تواند گام دوم انقلاب را طی کند؟

رهبر معظم انقلاب که خود یکی از حامیان اصلی قانون منع بکارگیری بازنشستگان و نوبت دادن به جوانان بود، حال که نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ اقتصادی با ابرقدرت های اقتصادی جهان است چاره کار را میدان دادن به جوان انقلابی می داند، تجربه ای که از زمان ۸ سال دفاع مقدس و جنگ نظامی با ده ها ابر قدرت جهانی نشأت می‌گیرد. تجارب کم نظیر جمهوری اسلامی ایران در عبور از بحران های پیشین، یکی از سرمایه های گرانسنگ نظام است. از ۸ سال جنگ تحمیلی تا دوران سازندگی و همچنین پیشرفت های عظیم علمی در دهه های گذشته تنها با اعتماد به جوانان میسر شد. اکنون که ابرقدرت های دنیا به دنبال بحران سازی و ایجاد چالش در حوزه های اقتصادی، صنعتی و …. در کشور هستند، رهبر معظم انقلاب باز کردن این گره ها را تنها به دست جوانان می داند. بدون شک تجربه مدیران نسل اول و دوم انقلاب تجربه مهمی است که باید به جوانان امروز منتقل شود و پرواضح است افرادی که در شرف بازنشستگی طبیعی هستند باید فرصت را به جوانان تازه نفسی بدهند که همراه با نشاط و نیروی جوانی گام دوم انقلاب را محکم بردارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.