کد خبر : 25847
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 - 22:50

میزان بروز آسم در استان خوزستان حدود دو برابر از متوسط کشور بیشتر است

خبرهای مهم اهواز و شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب khuztab بخوانید

مدیر گروه آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز: آلودگی هوا سبب شده میزان بروز آسم در استان خوزستان حدود دو برابر از متوسط کشور بیشتر باشد.

13940809202840456425304 میزان بروز آسم در استان خوزستان حدود دو برابر از متوسط کشور بیشتر است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب؛ عباس فایضی مدیر گروه آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: میزان بروز آسم در استان خوزستان حدود دو برابر از متوسط کشور بیشتر است و با توجه به افزایش آلودگی هوا این آمار افزایش پیدا کرده است.

وی همچین افزود: نقش آلاینده‌های هوا در مورد بروز بیماری‌های دیگر نیز از جمله آلزایمر و دیابت تیپ ۲ اثبات شده و در این خصوص جای شکی نیست.

فایضی با بیان اینکه در خوزستان به محیط زیست توجه نمی‌شود، گفت:  بحث محیط زیست اولویت هیچکدام از دستگاه‌های اجرایی نیست و هر مدیری اگر دچار کمبود بودجه شد، بحث آلودگی هوا را از اولویت خارج می‌کند.

مدیر گروه آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به هر طرف اهواز نگاه شود یک مشعل نفتی در حال سوختن است و برخی روز‌ها مه غلیظ همراه با آلودگی هوا نیز وجود دارد و  جای شکی نیست که  آلودگی هوا در بیشترین میزان وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر مطالب علمی در مورد آلودگی هوا بازگو و شنیده شود، دید عمومی جامعه بسیار تغییر می‌کند، اما متاسفانه احساس می‌شود که مردم خوزستان نسبت به آلودگی هوا و فضای سبز بی‌تفاوت شده‌اند.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بیان کرد: زمانی که بحث سلامتی در میان است باید کاهش آلودگی هوا و افزایش راه‌های مقابله با آن را در دستور کار قرار داد. استفاده از سوخت‌های پاک و راه‌اندازی اتوبوس برقی برخی از این راهکار‌ها هستند.

وی در خصوص وضعیت بروز آسم در خوزستان افزود: بر اساس مطالعات سال‌های گذشته تخمین زده می‌شود میزان بروز آسم در خوزستان ۱۳ درصد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.