کد خبر : 7119
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1398 - 6:45

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر به رشد ۶۴ درصدی رسید

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۶۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در۲ ماهه نخست سال جاری در بندر خرمشهر خبر داد.   به گزارش خوزتاب، نوراله اسعدی روز دوشنبه تخلیه و بارگیری در این مدت را بیش از ۳۹۸ هزار تن کالا عنوان کرد و گفت: در این مدت بالغ بر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۶۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در۲ ماهه نخست سال جاری در بندر خرمشهر خبر داد.

 

156368529 300x199 میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر به رشد ۶۴ درصدی رسید

به گزارش خوزتاب، نوراله اسعدی روز دوشنبه تخلیه و بارگیری در این مدت را بیش از ۳۹۸ هزار تن کالا عنوان کرد و گفت: در این مدت بالغ بر ۲۴ هزار و ۹۶۱ تن تخلیه کالا و ۳۷۳ هزار و ۹۷۶ تن بارگیری کالا در بندر خرمشهر انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر گفت: جا به جایی ۳ هزار و ۵۹۴ نفر مسافر بین المللی از این مرز دریایی در این بندر به رشد ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهردر خصوص میزان تخلیه و بارگیری جنرال کارگو (کالاهای عمومی) گفت: در این مدت ۳۷۰ هزار و ۶۵۱ تن عملیات تخلیه و بارگیری جنرال کارگو در بندر خرمشهر انجام شده است.

اسعدی عمده کالاهای صادرتی از بندر خرمشهر را فلزات، کالاهای ساختمانی، کالاهای معدنی و محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: این کالاها عمدتاً به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق صادر شده است.

بندر خرمشهر با ۲۳۰ هکتار یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی است.
این بندر با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و دیگر صنایع خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری منطقه فراهم کرده است.
این بندر به دلیل نزدیکی به بنادر عراق و فاصله ۱۰ کیلومتری تا گذر گاه مرزی شلمچه از مزیت منحصر بفردی برخوردار بوده و همزمان قابلیت ترانزیت کالا از طریق زمینی و دریایی را داراست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.