کد خبر : 8721
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 تیر 1398 - 17:56

نایب رئیس خانه صنعت ومعدن:همه چیز را به برجام گره زدیم واز تولید بازماندیم

نایب رئیس خانه صنعت و معدن گفت: برطرف شدن همه مشکلات کشور را به برجام گره زدیم و از برطرف کردن مشکلات تولید در داخل بازماندیم. بیژن پناهی زاده امروز در مراسم روز صنعت، معدن و تجارت که در اهواز برگزار شد با اشاره به تلف شدن وقت کشور در برجام، اظهارداشت: کشور دو سال

نایب رئیس خانه صنعت و معدن گفت: برطرف شدن همه مشکلات کشور را به برجام گره زدیم و از برطرف کردن مشکلات تولید در داخل بازماندیم.

بیژن پناهی زاده امروز در مراسم روز صنعت، معدن و تجارت که در اهواز برگزار شد با اشاره به تلف شدن وقت کشور در برجام، اظهارداشت: کشور دو سال منتظر برجام و مذاکرات هسته‌ای و یکسال نیز منتظر عمل کردن به تعهدات بود و همه چیز را گره زدیم به برجام اما ترامپ آمد و به همه تعهدات انجام شده لگد زد.

 

PhotoGrid 1564294140514 300x300 نایب رئیس خانه صنعت ومعدن:همه چیز را به برجام گره زدیم واز تولید بازماندیم

وی با بیان اینکه مشکلات تولید را حل نکردیم و امروز با مشکل جدی در این حوزه مواجه هستیم، ادامه داد: امروز واحدهای تولیدی با مشکلاتی مانند مالیات، تامین اجتماعی و بانک‌ها مواجه هستند که عمده بدبختی‌های بخش تولید از اینها به وجد می‌آید.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در کشور ما عدالت مالیاتی وجود ندارد به این سبب که عده‌ای مالیات نمی‌ندهند و فرار مالیاتی بسیار زیاد است اما در عین حال اداره مالیات فشاری بر آنها وارد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: واحد های تولیدی در شرایطی قرار دارند که نمی توانند مطالبات خود را از دولت نقد کنند اما از این سو اداره مالیات تولید کننده را مجبور به پرداخت مالیات همان مطالبات پرداخت نشده می‌کند.  پناهی زاده عنوان کرد: در بخش مطالبات دولتی صنعتگران موظف هستند مالیات آن مطالبه را پرداخت کنند و اداره مالیات همه آن را از صنعتگر می‌گیرد اما هیچ ابزاری برای وصول مطالبات صنعتگر وجود ندارد.

وی با اشاره به قرارداد سازمان برنامه‌ریزی با قوه قضاییه گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سال گذشته قراردادی با قوه قضاییه بسته که احکام اجرایی در صورت وجود بودجه پرداخت شوند و حساب های دولتی مسدود نگردند و این قرارداد سبب شد تا تنها امید صنعتگران برای وصول مطالبات نیز نابود شود.  نایب رئیس خانه صمت کشور ادامه داد: روزانه گزارشات بسیار زیادی از عدم قبول تهاتر با اداره مالیات را داریم؛ چرا در خوزستان اداره مالیات تلاش می‌کند فشار و پای خود را بر حلق تولید کننده بگذارد تا در کشور رتبه نخست دریافت مالیات را کسب کند.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان قوانین و مقررات کشور، عنوان کرد: ما در قوانین و مقررات یک وضعیت بهم ریخته ای داریم که همدیگر را نقض می‌کنند و مدیران و وزرا می‌خواهند با بخش نامه مشکلات را حل کنند در حالی که بخش نامه به معنای رانت و فساد است.  پناهی زاده درباره مشکلات تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند مطالبات خود را از دولت دریافت کند درحالی که پول این صندوق از جیب صنعتگران تامین می‌شود اما مدیریت آن را دولت انجام می‌دهد و با تاسیس شرکت‌های زیر مجموعه حقوق های چند ده ملیونی به آشنایان خود می‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.