کد خبر : 21988
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 17:06

معاون استاندار خوزستان:

نرخ بیکاری ۱۴درصدی دور از شان خوزستان است

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب khuztab بخوانید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت:نرخ بیکاری ۱۴درصدی با توجه به ظرفیت‌های عظیم و بی شمار خوزستان دور از شان ومنزلت این استان زرخیز است.

169482524 نرخ بیکاری ۱۴درصدی دور از شان خوزستان است

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، آقارضا فتوحی روز چهارشنبه درآیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در سرسرای این اداره کل افزود:سهم ۸۲درصدی خوزستان در تولید نفت ، تولید ۱۷.۵میلیون تنی محصولات کشاورزی ، ۱.۲ میلیون هکتار سطح زیرکشت ، مقام دوم کشوری در تولید فولاد ، صنایع پتروشیمی ، دامداری و وجود یک سوم آبهای سطحی وجاری کشور از مهمترین ظرفیت ها و فرصت های اقتصادی استان خوزستان است که تاکنون از این پتانسیل ها برای ایجاد اشتغال به خصوص در صنایع پایین دستی به خوبی استفاده نشده است.

 

 

وی گفت: باید از همه امکانات استان که بسیار متنوع هستند برای کاهش نرخ بیکاری بهره برد ضمن اینکه نقش فنی و حرفه‌ای در بکارگیری این امکانات و تربیت نیروی ماهر و فنی برای بهره گیری از این ظرفیت ها برجسته و محوری است.

 

 

فتوحی به نقش فنی و حرفه ای در تربیت نیروی انسانی ماهر در راستای ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: مهارت آموزی زیرساخت اساسی کشور است چیزی که در کشورهای پیشرفته جدی گرفته شده و روی آن سرمایه گذاری شده است.

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در کشورهای پیشرفته مهارت آموزی با توسعه همراه است و این مهارت آموزی در طول دوره تحصیلات دانش آموزان در مدارس آموزش داده می‌شود.

 

 

فتوحی در ادامه اظهار داشت:۲۰۰هزار دانش آموخته دانشگاهی بیکار در خوزستان وجود دارد که فاقد مهارت هستند که چنانچه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بتواند برای این دانش آموختگان دانشگاهی دوره‌های مهارت آموزی برگزار کند این دانش آموختگان راهی برای ورود به بازار اشتغال باز خواهند کرد.

 

 

وی به ضرورت ورود فناوری‌های جدید به کشور و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه مهارت های فنی و نو اشاره کرد و گفت:با بهره گیری از فناوری های جدید قادر خواهیم بود جوانان بیکار را در این بخش مشغول کرده و زمینه را برای توسعه و فراهم کردن آینده روشن خوزستان فراهم کنیم.

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در ادامه به نقش راهبردی فنی وحرفه ای و آموزشگاه‌های آزاد در تربیت نیروی کارآفرین و خلال اشاره کرد و افزود:برای گرایش دادن جوانان جویای کار به سمت آموزش های فنی و حرفه ای باید فرهنگ سازی شود.

فتوحی از عبدالنبی سواعدی مدیرکل پیشین فنی و حرفه‌ای خوزستان در مدت ۶ سال تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

 

 

جلیل بیت مشعلی در این آیین به عنوان مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

امیری شنبه , 7 اسفند 1400 - 16:30

واقعا فکر می کنید شأن و منزلتی برای مردم و استان خوزستان مانده؟تا زمانیکه براساس قومیت گرایی مدیران را عزل و نصب می کنید استان خوزستان هرگز طعم پیشرفت و عدالت را نخواهد چشید.