بازتوانی اجتماعی و روانی زنان و کودکان سیل زده اولویت جدی دولت است/نمایندگان سازمان ملل از خدمات دولت به سیل زدگان رضایت دارند

استاندار خوزستان بیان کرد: اکنون بازتوانی اجتماعی و روانی بویژه در مورد زنان و کودکان اولویت جدی دولت است و تمام همت ما بر ابن بود که کمترین آسیب به زنان و کودکان و سالمندان برسد.   به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، نشست مشترک استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان استانی با سفیران و هیات اعزامی سازمان ملل

استاندار خوزستان بیان کرد: اکنون بازتوانی اجتماعی و روانی بویژه در مورد زنان و کودکان اولویت جدی دولت است و تمام همت ما بر ابن بود که کمترین آسیب به زنان و کودکان و سالمندان برسد.

IMG ۲۰۱۹۰۵۰۸ ۲۳۵۸۲۲ 300x300 بازتوانی اجتماعی و روانی زنان و کودکان سیل زده اولویت جدی دولت است/نمایندگان سازمان ملل از خدمات دولت به سیل زدگان رضایت دارند

 

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، نشست مشترک استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان استانی با سفیران و هیات اعزامی سازمان ملل متحد به استان با موضوع وضعیت سیل و کمک رسانی به سیل زدگان روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در محل استانداری برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در این نشست با تقدیر از حضور این هیات و کمک های صورت گرفته به استان گفت: ما در این سیل در وهله اول چند دستورالعمل را مد نظر خود قرار دادیم که منطبق با دستورالعمل های جهانی براي مقابله با سیل بود.

استاندار خوزستان افزود: با توجه به حجم عظیم سیل بنا را گذاشتیم که تلفات انسانی حداقل باشد و همه امکانات خود را در این راستا به کار گرفتیم و خوشبختانه این هدف محقق شد و تلفاتی نداشتیم.

شریعتی ادامه داد: دستورالعمل بعدی مدنظر ما پایدار نگه داشتن وضعیت سدها بود. با توجه به شرایط پیش آمده و حرکت سیلاب ها از استان های بالادست و با توجه به پر شدن حجم زیادی از سدها بر اثر بارش های سال گذشته با محدودیت هایی مواجه بودیم.

استاندار خوزستان توضیح داد: در یک سال آبی نرمال آورد آب رودخانه های استان ۲۸ میلیارد متر مکعب است اما امسال که هنوز چند ماه تا پایان سال آبی زمان داریم حدود ۴۰ میلیارد متر مکعب آورد آبی در استان بوده است که حدود ۱۵ میلیارد از این رقم در جریان سیل اخیر وارد استان شد.

شریعتی خاطرنشان کرد: دستورالعمل و اولویت بعدی ما به حداقل رساندن آسیب ها به زیرساخت ها بود و تلاش کردیم هیچ شهری زیر آب نرود که در این زمینه هم موفق شدیم و شهرها به طور مستقیم دچار آبگرفتگی و سیلاب نشد و در نتیجه جمعیت و مناطق کمتری متاثر از بحران داشتیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: سیلاب اخیر بر اساس نظر کارشناسان در حوضه آبریز کرخه با دوره بازگشت ۱۰۰۰ ساله در و دویست ساله در حوضه دز و کارون رخ داده است. همچنین بنا بر همه مدل های ریاضی و کارشناسی برخی از شهرهای ما صد در صد دچار آبگرفتگی میشد و تاکید کارشناسان این بود که هیچ راهی برای جلوگیری از این خطر جز برخی کارهای بسیار سنگین که احتمال انجام آن پایین است وجود ندارد اما ما با همت و همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی و نظامی موفق شدیم این کارها را اجرایی نماییم.

IMG ۲۰۱۹۰۵۰۸ ۲۳۵۹۲۴ 300x300 بازتوانی اجتماعی و روانی زنان و کودکان سیل زده اولویت جدی دولت است/نمایندگان سازمان ملل از خدمات دولت به سیل زدگان رضایت دارند

شریعتی اظهار داشت: ما از سمن ها که سرمایه های اجتماعی کشور هستند استفاده کردیم و در جریان این سیل سرمایه اجتماعی ما رشد داشت. ما ۹۵ سمن استانی و ۱۵ سمن کشوری را در این بحران به کمک گرفتیم و این ها غیر از گروه های جهادی و جمعیت هلال احمر و سایرین که در امدادرسانی از هیچ کوششی فروگذار نکردند بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: دولت هم علی رغم فشارها و تنگناهای مالی از حمایت و پشتیبانی از سیل زدگان دریغ نداشت همچنین مردم هم در این کمک رسانی مشارکت قابل تحسین داشتند و نمایندگان سازمان ملل نیز پس از بازدید از مناطق سیل‌زده استان از نحوه خدمت رسانی دولت به سیل زدگان رضایت داشته و آمادگی خود را برای کمک های بیشتر اعلام کردند.

شریعتی تصریح کرد: بحران سیل بدون مشکلات امنیتی و تنها از جهت اجتماعی در حال مدیریت است و از این نظر مشکل خاصی نداربم. هم اکنون در حال گذراندن مرحله چهارم سیل که بازسازی و بازتوانی است قرار داریم البته در آبادان خرمشهر و شادگان همچنان برخی مشکلات سیل وجود دارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: اکنون بازتوانی اجتماعی و روانی بویژه در مورد زنان و کودکان اولویت جدی دولت است و تمام همت ما بر ابن بود که کمترین آسیب به زنان و کودکان و سالمندان برسد.

شریعتی گفت: تلاش کردیم سیل زدگان به منازل خود بر گردند و انشاءالله تا هفته آینده کلنگ بازسازی و نوسازی منازل سیل زدگان زده خواهد شد همچنین تلاش میکنیم زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه آماده شوند تا مردم بتوانند به تدریج به روند عادی زندگی برگردند.

استاندار خوزستان در پایان با ابراز امیدواری برای خشک شدن همه روستاهای آبگرفته ظرف یک هفته آینده و بازگشت روستاییان سیل زده به منازل خود عنوان کرد: از کمک ها و حمایتهای کشورهای مختلف صمیمانه تشکر میکنم و دستور میدهم پایش شود تا کمک ها به مقصد مورد نظر و نیازمندان برسد.

نشست استاندار خوزستان با نمایندگان صندوق جمعیت ملل متحد و کارداران کشورهای سوئیس ، زلاند نو ، لهستان ، بلژیک ، نروژ ، ژاپن ، انگلیس و آلمان درباره آخرین اقدامات برای کمک رسانی به مناطق سیل زده خوزستان عصر چهارشنبه در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.