هدایت الله خادمی : وضعیت راه و مخابرات در شمال شرق و شمال خوزستان فاجعه بار است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت : در خصوص آخرین رایزنی های صورت گرفته برای انتخاب مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در جلسه مجمع نمایندگان خوزستان اظهار کرد: اگرچه مجمع تاکنون به نتیجه گیری های نهایی در این خصوص نرسیده ، ولی جمع بندی هایی صورت گرفته است و به زودی

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت : در خصوص آخرین رایزنی های صورت گرفته برای انتخاب مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در جلسه مجمع نمایندگان خوزستان اظهار کرد: اگرچه مجمع تاکنون به نتیجه گیری های نهایی در این خصوص نرسیده ، ولی جمع بندی هایی صورت گرفته است و به زودی گزینه نهایی اعلام می شود.
 201607100315345785 Orig 220x140 هدایت الله خادمی : وضعیت راه و مخابرات در  شمال شرق و شمال خوزستان  فاجعه بار است
هدایت الله خادمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با نهایی شدن گزینه اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و موضع نمایندگان در این زمینه عنوان کرد: مجمع نمایندگان خوزستان شاخص هایی دارد که بر اساس آن ها به وزیر پیشنهادی نیرو رای خواهد داد.
وی ادامه داد: کسی که به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو معرفی می شود باید در خصوص آب و همچنین برق اطلاعات کافی داشته باشد؛ از سویی نزدیک ۶۵ درصد از منابع آبی مان را از دست داده ایم و از سوی دیگر طبق برنامه پنجم و نیز برنامه ششم توسعه ، باید سالیانه ۵ هزار مگاوات برق تولید کنیم که به جز سال ۱۳۸۹ این اتفاق نیفتاد بنابراین کسی باید سکان دار این وزارت خانه باشد که توان برنامه ریزی برای تولید سالیانه حداقل  ۶هزار مگاوات برق داشته باشد تا کمبودهای موجود رفع شود در غیر این صورت کمتر از یک دهه دیگر با خاموشی هایی روبرو می شویم که نزدیک به یک دهه و نیم پیش تجربه کردیم.
خادمی با اشاره به مشکلات موجود در بحث منابع آبی در کشور اذعان داشت: کشور ما در زمینه منابع آبی وضعیت خوبی ندارد و منابع آب بین حوضه ای مشکل اساسی دارد و آب و انتقال آن به تدریج به موضوع مورد اختلاف استان ها تبدیل شده است بنابراین شخصی باید وزارت نیرو را هدایت کند که ملی فکر کند نه کسی که مطرح شدن نامش این فکر را به ذهن متبادر کند که برای انتقال آب آمده است.
وی یادآور شد: انتقال آب بین حوضه ای یکی از نگرانی های استان خوزستان است و اگر شخصی با شاخص های مورد نظر نمایندگان خوزستان معرفی نشود، ما هم صحبت و نظر خود را داریم.
رای اعتماد به وزیر و تایید استاندار دو مقوله جدا هستند
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این پرسش که آیا تایید نهایی استاندار خوزستان از سوی دولت، در گرو رای اعتماد مجمع نمایندگان خوزستان به گزینه پیشنهادی وزیر نیرو است، بیان کرد: در این زمینه اطلاعی ندارم ولی  معمولا این دو ارتباطی به هم ندارند. نمایندگان خوزستان تاکنون استاندار خوزستان را تایید کرده و پشتیبان وی بوده اند و دولت در این زمینه برای نظر نمایندگان خوزستان اهمیت قائل است. از سوی دیگر رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بستگی به شاخص های وی دارد؛ همان گونه که بیطرف به عنوان گزینه پیشنهادی مطرح شد و ما نظر خود را داشتیم، رای مجمع به وزیر پیشنهادی نیرو هم بحث خود را دارد و ارتباطی با ابقای استاندار نخواهد داشت.
 خادمی در ادامه افزود: اگر نمایندگان خوزستان بخواهند و بر انتخاب دوباره شریعتی پافشاری کنند، حتما دولت شریعتی را دوباره بر می گزیند چون دولت کسی را معرفی نمی کند که با نمایندگان هماهنگ نباشد. این بستگی به هماهنگی دولت و نمایندگان دارد و بنابراین تا زمانی که شریعتی با نمایندگان خوزستان هماهنگ است سکاندار مدیریت استان خواهد ماند. نمایندگان خوزستان فعلا همراه و پشتیبان وی هستند و امیدواریم استاندار هم با نمایندگان هماهنگ باشد تا نمایندگان بتوانند مانند سابق از وی پشتیبانی کنند.
خادمی در خصوص عملکرد استاندار خوزستان توضیح داد: شریعتی تاکنون عملکرد خوبی داشته ولی در برخی شهرها ناهماهنگی هایی وجود داشته است و به دلیل مدیریت شهری ، انتخاب نادرست مدیران شهری و وجود مشکلات فراوان در این خصوص، برخی نمایندگان از عملکرد وی در شهرهای شان ناراضی هستند که اگر این اشکالات برطرف شود، همه نمایندگان وی را حمایت خواهند کرد و بر حضور وی در استان پافشاری خواهند کرد.
مخابرات عملکرد بسیار بدی در شمال خوزستان داشته است
به گزارش شوشان ، نماینده مردم ایذه و باغملک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث آنتن دهی ضعیف خطوط مخابراتی در شهرهای شمالی خوزستان و مرگ دو تن از ساکنان این منطقه به دلیل عدم آنتن دهی سیستم مخابراتی عنوان کرد: شمال شرق و شمال خوزستان در بحث آنتن دهی سیستم مخابراتی مشکل زیادی دارد و بارها آن ها بیان کرده و خواستار اقدامی در این زمینه شده ایم. با مسئولان شرکت مخابرات و بارها صحبت کرده و قول رفع این مشکل را داده اند ولی تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: در مسیر اهواز-هفتکل – ایذه، تنها تا جاده نمره یک آنتن دهی وجود دارد و پس آن با قطع آنتن یا عدم تداوم آنتن دهی روبرو می شویم. فاجعه وقتی بدتر می شود که به سمت لالی، اندیکا، شیوند، دهدز و سوسن برویم چون در این مناطق به طور کلی آنتن دهی وجود ندارد.
خادمی تاکید کرد: وضعیت مخابرات استان خوزستان و زیرساخت های آن در شمال شرق خوزستان اوضاع بسیار بدی دارد و شرکت مخابرات در این مناطق اقدامی صورت نداده است و می توان گفت عملکرد بسیار بدی را در شمال خوزستان به جای گذاشته است که انتظار داریم این کوتاهی ها را جبران کند.
وی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت های مخابراتی در شمال خوزستان بیان کرد: مخابرات واحد سود دهی است و اگر مدیری بیان کند ایجاد زیرساخت ها در شمال خوزستان به صرفه نیست، یعنی چنین مدیری اهلیت این را ندارد که چنین کار زیرساختی را به وی واگذار کنند و مخابرات اشتباه واگذار شده است. اقدامات زیرساختی یک وظیفه است کو در جایی ممکن است سود بسیاری داشته باشد و در جای دیگری با زیان همراه باشد. آیا وجود سدهای کارون ۳، ۴ و سد شهید عباس پور در این منطقه نیاز به وجود سیستم مخابراتی قوی را توجیه نمی کند؟
نماینده مردم ایذه و باغملک یادآور شد: از وزیر ارتباطات قول گرفتیم که اقدامات مثبتی در این منطقه انجام شود و با مدیران کل صحبت کردیم تا برای ایجاد اقدامات زیرساختی وارد عمل شوند. اگر شرکت مخابرات برای ساخت زیرساخت ها در شمال خوزستان استفاده نکند، از ابزاری که در اختیار ما نمایندگان است استفاده می کنیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.