هدف دانشگاه فرهنگیان تأمین و تربیت معلمان، مدیران، مربیان، کارکنان و پژوهشگرانی متعهد و متخصص است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب ، محمد رضاپور مدیر دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) خوزستان به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس مراکز تربیت معلم در ایران در مصاحبه با خبرنگار زاگرس نشینان به اهداف مرکز تربیت معلم فرهنگیان استان پرداختند: رضاپورگفت: با تاسیس دارالمعلمین در سال ۱۲۹۷ شمسی کار تربیت معلم برای نظام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب ، محمد رضاپور مدیر دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) خوزستان به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس مراکز تربیت معلم در ایران در مصاحبه با خبرنگار زاگرس نشینان به اهداف مرکز تربیت معلم فرهنگیان استان پرداختند:
رضاپورگفت: با تاسیس دارالمعلمین در سال ۱۲۹۷ شمسی کار تربیت معلم برای نظام آموزش و پروش به طور رسمی شروع شد. در طی این دوران اشکال مختلفی از روشهای تربیت معلم مثل دانشسراهای مقدماتی ، دانشسراهای روستایی ، دانشسراهای عشایری، دانشسراهای عالی، مراکز تربیت معلم، مجتمع آموزشی تربیت معلم، با کش و قوس های زیادی ایجاد گردید گسترش یافت و به مرور زمان و تحت شرایطی تعطیل شدند.

وی افزود:پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از مقوله های مهمی که توسط شهیدان رجایی و باهنر مورد اهتمام جدی قرار گرفت احیا و گسترش مراکز تربیت معلم پسرانه و دخترانه بود، فعالیت این مراکز با زیر و بم هایی ادامه داشت و بالاخره در سال۱۳۹۱ از تجمیع همه مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد و بر اساس اساسنامه دانشگاه در هر استان ۲ پردیس برادران و خواهران وجود دارد که ممکن است پردیس ها نیز خود دارای مراکز تابعه باشند یا نباشند.
وی درادمه گفت:دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) مستقر در مرکز استان دارای سه مرکز تابعه به نام های مرکز شیخ مرتضی انصاری دزفول ، حضرت امام رضا (ع) اندیمشک و حضرت امام جعفر صادق(ع) بهبهان است.
ایشان افزودند:دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت رسول اکرم (ص) دارای هفت هکتار مساحت عرصه و حدود هفت هزار متر اعیان، شامل فضاهای اداری، آموزشی، رفاهی، ورزشی و سراهای دانشجویی است که فعالیت های خود را با استفاده از خدمات ۱۴۰نیروی اداری، اعضای هیات علمی تمام وقت و اساتید مدعو از دانشگاه ها و آموزش و پرورش شهر اهواز ادامه می دهد.
این پردیس در ۱۴ رشته (۱۰ رشته پیوسته و ۴ رشته ناپیوسته) به تعداد ۸۶۷ دانشجو دارد (دانشجوی پیوسته ۴۹۱ نفر، دانشجوی ناپیوسته ۲۳۰ نفر و مهارت آموزان ماده ۲۸ تعداد ۱۴۶ نفر). دانشجویان پیوسته از طریق کنکور سراسری سازمان سنجش با طی فرایند معاینات پزشکی، مصاحبه و گزینش از بدو ورود با تعهد استخدامی به استخدام آموزش و پرورش در می آیند و دراین دانشگاه در مقطع لیسانس دانش آموخته می شوند. دانشجویان ناپیوسته از شاغلین فعلی آموزش وپرورش و مشغول به کار هستند که برای ارتقای مدرک خود از فوق دیپلم به لیسانس در یک دوره دو ساله در این دانشگاه به تحصیل می پردازند. داوطلبان ماده ۲۸ که مدارک تحصیلی لیسانس و بالاتر دارند و از طریق آزمون سراسری استخدامی پذیرش شده اند، جهت یک دوره مهارت آموزی یک ساله در این دانشگاه دروس علوم تربیتی و روش تدریس را می گذرانند.
رضاپور مدیر پردیس رسول اکرم(ص) اهواز درپایان به اهداف دانشگاه فرهنگیان استان پرداختند:هدف این پردیس دانشگاه فرهنگیان به تبعیت از اهداف کلی دانشگاه و بر اساس اساسنامه، تأمین و تربیت معلمان، مدیران، مربیان، کارکنان و پژوهشگرانی مؤمن و متعهد، معتقد به مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، دارای فضائل اخلاقی و ارزش‌های والای انسانی، کارآمد و توانمند در طراز جمهوری اسلامی. تربیت، توانمندسازی و ارتقای شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای منابع انسانی با تأکید بر پرورش انسان‌های متقی، کارآفرین، خودباور، خلاق و توانا در تولید علم، فناوری و نوآوری، متناسب با مبانی و ارزش‌های اسلامی و نیازهای جامعه، جهت تامین معلم مورد نیاز آموزش و پرورش کشور می باشد//.

IMG 20181224 WA0011 300x200 هدف دانشگاه فرهنگیان تأمین و تربیت معلمان، مدیران، مربیان، کارکنان و پژوهشگرانی متعهد و متخصص است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.