کد خبر : 10258
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1398 - 16:51

هدف گذاری تولید ۷۵هزار تن آبزی پرورشی در خوزستان

سرپرست شیلات خوزستان گفت: امسال با توجه به وضعیت مناسب منابع آب های سطحی ، تولید ۷۵هزار تن آبزی پرورشی گرمابی در خوزستان هدف گذاری شده است. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا افتخاری نسب روز سه شنبه افزود:پارسال به دلیل خشکسالی شدید و آبگیری نشدن بیش از ۵۰ درصد مزارع و استخرهای پرورش ماهی

سرپرست شیلات خوزستان گفت: امسال با توجه به وضعیت مناسب منابع آب های سطحی ، تولید ۷۵هزار تن آبزی پرورشی گرمابی در خوزستان هدف گذاری شده است.

IMG 20190827 211602 115 300x180 هدف گذاری تولید ۷۵هزار تن آبزی پرورشی در خوزستان

صید دریایی


به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، غلامرضا افتخاری نسب روز سه شنبه افزود:پارسال به دلیل خشکسالی شدید و آبگیری نشدن بیش از ۵۰ درصد مزارع و استخرهای پرورش ماهی ، تنها ۵۲ هزار تن آبزی پرورشی در خوزستان تولید شد که از این حیث شیلات خوزستان مقام دوم کشوری را کسب کرد.
وی گفت: امسال ، سالی رویایی برای پرورش دهندگان آبزی خوزستان از حیث تولید آبزی پرورشی خواهد بود.
افتخاری نسب با اشاره به اینکه بخش مهمی از تولید آبزیان پرورشی به عراق صادر می شود افزود: صادرات آبزی پرورشی به عراق با مجوز و نظارت دامپزشکی و شیلات با رعایت استاندارد بهداشتی انجام می شود.
سرپرست شیلات خوزستان با اشاره به سیاست سازمان شیلات برای توسعه آبزی پروری در خشکی ها و رودخانه ها و محدودیت صید دریایی به دلیل فشار بیش از حد به ذخایر دریایی بیان کرد: استان خوزستان به دلیل شرایط مطلوب آب و هوایی و منابع آب شرایط مطلوبی در آبزی پروری و اشتغال پایدار دارد.

آغاز سه پروژه شیلات در خوزستان
سرپرست شیلات خوزستان از شروع عملیات اجرایی سه پروژه شیلات در هفته دولت در دزفول ، بندر امام خمینی(ره) و خرمشهر خبر داد.
افتخاری نسب افزود: این طرح ها شامل ساماندهی اسکله صیادی بندر امام خمینی(ره)با اعتبار ۲۲میلیارد ریال و با حفظ و رونق اشتغال برای حداقل پنج هزار نفر ، برق رسانی به گام دوم مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر با ۸۵ میلیارد ریال و زمینه اشتغال زایی برای یک هزار و ۲۶۰نفر و واگذاری ۴۴ قطعه برای پرورش ماهی خاویاری در دزفول با اشتغال زایی ۵۰۰ نفر است.

۹ هزار تن صید دریایی
به گفته معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان در سه ماه نخست امسال میزان صید دریایی در صیدگاه های خوزستان به ۹ هزار تن رسیده است.
علی دانش مهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: صیادان خوزستانی پارسال حدود ۴۶ هزار تن ماهی و میگوی دریایی در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس صید کردند.
وی افزود: بیشترین حجم صید دریایی در پاییز و زمستان انجام می شود.
در سال های اخیر به دلیل فشار بیش از حد به منابع و ذخایر آبزیان دریایی در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس و سنگینی ناوگان صیادی استان ، صید دریایی روندی کاهشی داشته است./ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.