کد خبر : 19895
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آبان 1400 - 21:56

هشدار سطح نارنجی، تشدید سامانه بارشی در خوزستان

خبرهای مهم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان را در پایگاه خبریKHUZTABبخوانید

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواسط وقت روز جمعه هفتم آبان در استان و اعلام هشدار سطح نارنجی گفت : این سامانه رگبار باران همراه با رعد وبرق، احتمال ریزش تگرگ، وزش باد متوسط گاهی تند باد لحظه ای به همراه دارد

 

 

images33 1 هشدار سطح نارنجی، تشدید سامانه بارشی در خوزستان

 

 

محمد سبزه زاری با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا اواخر وقت روز یکشنبه نهم آبان در استان افزود : منطقه اثر این سامانه در ارتفاعات شمال، شمال شرق، شرق) حسینیه، سردشت و شهیون دزفول، لالی، قلعه خواجه، اندیکا. ایذه، دهدز و باغملک خواهد بود .

وی با اشاره به احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی واحتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق، طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی نسبت به در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق و تگرگ، وزش باد و صاعقه هشدار داد .

سیزه زاری افزود : همچنین با توجه افزایش سرعت باد و ارتفاع موج از امروز تا هشتم آبان در شمال خلیج فارس مناطق ساحلی و فراساحلی احتمال افزایش ارتفاع موج تا ۶ فوت نیز وجود دارد که موجب پاره شدن تور‌های صیادی، احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک می شود .

وی در این زمینه نسبت به ممنوعیت تردد قایق‌های سبک و تفریحی، ممانعت از انجام فعالیت‌های شیلاتی، محدود کردن انجام فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل به ساکنان منطقه توصیه کرد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.