کد خبر : 23972
تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 - 19:49

هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی از اواسط هفته جاری

اخبار مهم اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان را در پایگاه خبری خوزتاب بخوانید

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ به استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

resized 85489 961 هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی از اواسط هفته جاری
به گزارش خوزتاب؛ اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: ورود سامانه بارشی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از اوایل روز سه شنبه تا اواخر روز پنجشنبه هفته جاری برای خوزستان پیش‌بینی می شود.

در ادامه اطلاعیه آمده است؛ نوع مخاطره شامل رگبار باران همراه با رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال برخاستن گرد و غبار همرفتی قابل انتظار است.

بر اساس این اطلاعیه؛ منطقه اثر در روز سه شنبه بارش در مناطق شمالی و شرقی خوزستان و برخاستن گرد و غبار به ویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی، در روز  چهارشنبه بارش در بیشتر مناطق خوزستان به ویژه مناطق شمالی و شرقی و بخش هایی از مرکز و جنوب و برخاستن گرد و خاک در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و پنجشنبه در بیشتر مناطق خوزستان به ویژه مناطق شرقی و جنوب شرقی و بخشهایی از مرکز و جنوب و برخاستن گرد و غبار در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی پیش بینی می شود.

همچنین مدیرکل هواشناسی خوزستان در این خصوص گفت: تا روز دوشنبه با تاثیر سامانه بارشی ضعیفی بر روی خوزستان به تدریج شاهد ابرناکی و بارش پراکنده، رعد و برق، وزش تندباد لحظه‌ای و برخاستن گرد و غبار همرفتی در مناطق شرق، شمال شرق، غرب و به صورت نقطه‌ای در دیگر نقاط استان خواهیم بود.

محمد سبزه زاری تصریح کرد: از روز سه شنبه با تشدید سامانه بارشی بیشتر مناطق خوزستان زیر تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

به گزارش خوزتاب؛ سبزه زاری با اشاره به اینکه در روز دوشنبه روند افزایش ۲ تا سه درجه ای دما در خوزستان پیش بینی می شود ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته اهواز با  ۳۷٫۷ و ایذه با ۱۴٫۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده و حداکثر دمای اهواز در این مدت ۳۷٫۷ و حداقل ۲۳٫۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.