کد خبر : 8999
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 - 19:40

واکنش رسمی اتحادیه جهانی کشتی: طلای المپیک لندن به کمیل قاسمی می‌رسد

کشتی گیر ازبک در مسابقات وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافته بود و با حذف او از جدول مدالها، کمیل قاسمی از ایران برنده جدید مدال طلا خواهد بود. اتحادیه جهانی کشتی رسما اعلام کرد که با مثبت شدن دوپینگ آرتور تایمازوف، مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن به کمیل قاسمی می‌رسد.

کشتی گیر ازبک در مسابقات وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافته بود و با حذف او از جدول مدالها، کمیل قاسمی از ایران برنده جدید مدال طلا خواهد بود.

IMG 20190727 202752 300x183 واکنش رسمی اتحادیه جهانی کشتی: طلای المپیک لندن به کمیل قاسمی می‌رسد

اتحادیه جهانی کشتی رسما اعلام کرد که با مثبت شدن دوپینگ آرتور تایمازوف، مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن به کمیل قاسمی می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبزی خوزتاب و به نقل از بخش فارسی سایت اتحادیه جهانی کشتی، کمیسیون انضباطی کمیته بین المللی المپیک نظرش را در مورد آرتور تایمازوف ازبکستانی ارائه کرد و اعلام داشت در تست مجدد نمونه دوپینگ مربوط به المپیک ۲۰۱۲ لندن، او مردود شده است.

تایمازوف به دلیل استفاده از ماده ممنوعه دهیدروکلرمتیل تستوسترون، دوپینگش مثبت شده است.

کشتی گیر ازبک در مسابقات وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافته بود و با حذف او از جدول مدالها، کمیل قاسمی از ایران برنده جدید مدال طلا خواهد بود، بلال ماخوف از روسیه نیز به عنوان برنده مدال نقره باقی ماند و ترول دلاگنف از آمریکا نیز جدیدا صاحب مدال برنز می شود.

ترتیب مدال آوران المپیک به ترتیب زیر می شود:  مدال طلا: کمیل قاسمی از ایران  مدال نقره: بلال ماخوف از روسیه  مدال برنز: ترول دلاگنف از آمریکا  مدال برنز: دولت شابانبای از قزاقستان  ممکن است تایمازوف طی ۲۱ روز نسبت به تصمیم کمیسیون اخلاق IOC  درخواست فرجام خواهی کند.

پس از این تاریخ اتحادیه جهانی کشتی نیز محرومیت این ورزشکار را اعلام می کند.

البته با توجه به اینکه کمیل قاسمی در نیمه نهایی به تایمازوف باخته بود، به نظر می رسد شانس کشتی گیر ایرانی برای کسب مدال طلای این دوره از مسابقات بیشتر است.

IMG 20190727 210814 358 300x173 واکنش رسمی اتحادیه جهانی کشتی: طلای المپیک لندن به کمیل قاسمی می‌رسد
IOC از اتحادیه جهانی کشتی خواسته تا خیلی زود نتایج پایانی این وزن را در المپیک لندن بر اساس اتفاقات جدید و نمونه های مثبت دوپینگ اعلام رسمی کند.
به نظر می رسد کمیل قاسمی می تواند بعد از ۷ سال به طلای المپیک برسد. او در این رقابت ها به مدال برنز رسیده بود و در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز صاحب مدال نقره شد.
در صورتی که اتحادیه جهانی کشتی رای به طلایی شدن کمیل قاسمی بدهد، جایگاه ایران در المپیک لندن هم صعود قابل توجهی خواهد داشت. حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی و بهداد سلیمی ابتدا ۴ طلای ایران را به ارمغان آورده بودند و چندی پیش هم طلای سعید محمدپور با دوپینگی شدن نفرات اول تا چهارم به مدال طلای وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ دست یافت.
حالا با طلای احتمالی کمیل قاسمی تعداد طلاهای ایران در المپیک لندن به عدد ۶ خواهد رسید. بدین ترتیب ایران که با طلای محمدپور به رتبه پانزدهم صعود کرده بود، حالا با ۶ طلا، ۶ نقره و ۲ برنز می تواند نیوزلند و اوکراین را هم جا بگذارد و در جدول رده بندی مدال های المپیک ۲۰۱۲ در رده سیزدهم بایستد.

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب،پیش از این شبهه وجود داشت که با دوپینگ تایمازوف، مدال طلا نصیب کمیل قاسمی می شود یا بلال ماخوف از روسیه اما اتحادیه جهانی رسما اعلام کرد که با قطعی شدن دوپینگ تایمازوف، مدال طلا نصیب کمیل قاسمی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.