کد خبر : 21318
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 بهمن 1400 - 17:30

پایان‌ کشت پاییزه در بیش از ۱۰۷ هزار هکتار از اراضی شوش و کرخه

مدیر جهاد کشاورزی شوش از پایان کشت پاییزه در سطح ۱۰۷هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان‌های شوش و کرخه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، گودرز بهرامیان، مدیر جهاد کشاورزی شوش در این باره اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت پاییزه مربوط به کشت گندم با ۷۵ هزار هکتار است و محصولات کشت

مدیر جهاد کشاورزی شوش از پایان کشت پاییزه در سطح ۱۰۷هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان‌های شوش و کرخه خبر داد.

535104422 پایان‌ کشت پاییزه در بیش از ۱۰۷ هزار هکتار از اراضی شوش و کرخه

به گزارش پایگاه خبری خوزتاب، گودرز بهرامیان، مدیر جهاد کشاورزی شوش در این باره اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت پاییزه مربوط به کشت گندم با ۷۵ هزار هکتار است و محصولات کشت پاییزه این منطقه کلزا، چغندرقند، سبزی و صیفی، جو و علوفه ای بوده و سطح زیر کشت کلزا در شهرستان‌های شوش و کرخه امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

به گفته او هشت هزار و ۸۰۰ هکتار چغندرقند، حدود شش هزار هکتار سبزی و صیفی، یک هزار و ۱۰۰هکتار جو و یک هزار هکتار علوفه شامل یونجه و شبدر نیز در این مدت در زمین‌های کشاورزی شهرهای شوش و کرخه کشت شده است.

بهرامیان ادامه داد: زمان برداشت محصولات کشت پاییزه را از نیمه فروردین سال ۱۴۰۱ به بعد است و برداشت محصول کلزا در این منطقه از ۱۵ فروردین سال آینده آغاز می‌شود.

مزارع کشاورزی شهرستان‌های شوش و کرخه به دلیل بارش به نسبت خوب زمستان امسال، در وضعیت مطلوبی هستند و اگر بارش ادامه داشته باشد سالی پربار برای بخش کشاورزی این منطقه پیش بینی می‌شود.

شهرستان‌های شوش و کرخه از نظر سطح زیرکشت و میزان تولید گندم رتبه نخست را در استان خوزستان دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.