کد خبر : 16577
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مهر 1399 - 23:36

برای نخستین بار صورت خواهد گرفت؛

پرداخت خسارت الکترونیکی ثالث بیمه ایران در خوزستان/ پرداخت خسارت به‌صورت غیرحضوری تا سقف ۳۰ میلیون ریال

اخبار مهم خوزستان را در پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب بخوانید

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران خوزستان گفت: در طرح رسیدگی و پرداخت خسارت الکترونیکی ثالث، پرداخت خسارت شخص زیان دیده تا سقف ۳۰ میلیون ریال، به‌صورت کاملاً غیرحضوری از طریق ارسال عکس خودرو و مدارک در سایت بیمه ایران انجام‌ خواهد شد.

 

IMG 20201007 WA0160 پرداخت خسارت الکترونیکی ثالث بیمه ایران در خوزستان/ پرداخت خسارت به‌صورت غیرحضوری تا سقف ۳۰ میلیون ریال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خوزتاب اخبار خوزستان، آئین افتتاح رسیدگی و پرداخت خسارت الکترونیکی ثالث بیمه ایران در استان خوزستان، به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیرعامل و اعضا هیئت‌مدیره برگزار شد.

 

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران در خوزستان، اظهار کرد: پیش از این در بروز حادثه و تصادفات، زیان دیده و مقصر بعد از گرفتن مشاوره و تکمیل مدارک در شعبه‌هایی که خدمات خسارتی ارائه می‌شود حضور پیدا می‌کردند تا مسائل بیمه‌ای آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

 

ارشاد فایضی زاده گفت: در اهواز یک پایانه خسارتی بیمه ایران از سال ۹۷ با تجهیزات مدرن افتتاح شد که به‌صورت حضوری خدمات ارائه می‌دهد و بعد از بازدید خودرو و ارزیابی خسارت آن مکانیسم اعتراض، صدور حواله و پرداخت به حساب انجام می‌شود. در بسیاری از شهرها پایانه پرداخت خسارت وجود ندارد و این چرخه به‌صورت دستی صورت می‌گیرد.

 

وی تشریح کرد: طرح رسیدگی و خسارت الکترونیکی ثالث بیمه ایران خوزستان، به‌صورت غیر رسمی از آبان‌ ماه سال گذشته در برخی شهرهای استان، به‌صورت آزمایشی اجرا شد.

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران افزود: در زمان شروع کرونا نیز تمام شهرهایی که پایانه خسارت نداشتند، جهت رسیدگی میزان خسارت خود به‌صورت غیرحضوری مراحل بیمه‌ای را پیگیری می‌کردند.

 

وی عنوان کرد: این طرح در بستر وب انجام‌ می‌شود و کسانی که دچار سانحه می‌شوند می‌توانند تشکیل پرونده، مشاوره و دیگر کارها را در سایت بیمه ایران در بخش “ایران من” انجام دهند.

 

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران خوزستان در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: مدارک به‌صورت عکس در سایت آپلود می‌شود و بخش پذیرش و مشاوره نیز در سایت انجام‌ می‌شود.

 

فایضی زاده در خصوص ارزیابی خسارت خودرو با اجرای این طرح، گفت: در این طرح تا سقف ۳۰ میلیون خسارت به خودرو از روی عکس کارشناسی و در صورت تائید کارشناس پرداخت خسارت نیز به‌صورت غیرحضوری از طریق شماره شبا شخص زیان دیده انجام می‌شود.

 

او ضمن اشاره به مزایای این طرح افزود: این طرح کمک‌ می‌کند در تمام شهرهایی که شعبه وجود ندارد، مردم جهت مراجعه حضوری کیلومترها مسیر را طی‌ نکنند و این قابلیت وجود دارد تا سقف ۳۰ میلیون ریال بدون مراجعه حضوری خسارت خود را دریافت کنند.

 

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران یادآور شد: در شهرهای بدون شعبه استان، پروسه پرداخت خسارت به‌صورت کاملاً الکترونیکی است و در زمان کرونا، نیز سه ماه کارها به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شد که نشان از توانایی خوزستان در این‌ موضوع دارد.

 

وی در خصوص خسارت‌های بالای ۳۰ میلیون ریال در شهرهای بدون شعبه توضیح داد: در این‌ موارد مدارک و اظهارات به‌صورت الکترونیکی در سایت انجام‌ می‌شود و کارشناس شرکت بیمه، به شهر موردنظر جهت کارشناسی و تعیین خسارت اعزام می‌شود و شخص زیان دیده نیاز به حضور در اهواز ندارد.

 

فایضی زاده در ادامه به کلاه‌برداری و سو استفاده‌های برخی سودجویان اشاره کرد و گفت: افراد سودجو و یا خطاهای نیروی انسانی که در پروسه حضوری انجام می‌شود در این طرح امکان‌پذیر نیست. بالا رفتن سرعت و رفع اشتباهات انسانی به دلیل بستر کامپیوتری و همچنین از بین رفتن مدارک جعلی، این فرصت را از سودجویان خواهد گرفت.

 

وی بیان کرد: خوزستان دارنده یکی از بهترین پایانه‌های پرداخت خسارت است چراکه نزدیک به ۷۰ درصد استان را پوشش می‌دهد، این در حالی است که در استان‌های دیگر در اکثر شهرستان‌ها شعبه دارند.

 

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران، در پایان گفت: این طرح در شهرهای بدون شعبه استقبال خوبی خواهد داشت و سعی بر این است که در آینده، در صحنه حادثه ارزیابی انجام شود و در مبالغ بالاتر برای خسارت نیز از روی عکس و مدارک کارشناسی صورت پذیرد. در طرح‌های آینده قصد بر این هست که با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی، مدارک و شواهد به‌صورت آنلاین از محل حادثه برای بیمه ارسال شود و در صورت تائید کارشناس، واریز خسارت همان زمان‌ انجام شود.

مدیرعامل بیمه ایران، در ادامه این کنفرانس ویدئویی عنوان کرد: خوزستان به‌عنوان اولین استان اجراکننده این طرح در سطح کشور است و با توانمندی که در مدیریت خوزستان و ظرفیت بالای این استان سراغ داریم ما را بر آن داشت که این استان را به‌عنوان اولین استان اجراکننده این طرح انتخاب کنیم./ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.